Inseminaatio 2014

Retikka: Aa.. okei =) Kyllä ilmeisesti on vähän suurempi riski tuulimunaan tai kohdunulkoiseen hedelmöityshoidoilla : / Ihana taistelutahto siulla :heart:

Oon aikanaan perustanut suljetun kerhon, Hoitountuvikot. Siellä on syksyllä ivf -hoitoja aloittavia jäseniä, joihin minäkin mahdollisesti tulen kuulumaan. Voin kysellä muilta jäseniltä, että onko heillä kiinnostusta "yhdistää voimansa". Ja että miten se tapahtuu - perustetaanko uusi kerho vai otetaanko uusia jäseniä. Teen kohtapuoliin sinne galluppia ja laitan vastausajaksi viikon.
 
Viimeksi muokattu:
Stella Minäkin olisin kiinnostunut tulemaan tuollaiseen ivf-hoitoja aloittavien ryhmään :) Luulen, että varsinkin siinä vaiheessa olisi vertaistuki tarpeen eikä oikein sopivaa aktiivista ketjua muuten ole :(

Minulla on ihan sama fiilin kun Retikalla. Olisin halunnut jatkaa hoitoja samantien, en koe että me oltais tässä vaiheessa tarvittu mitään hengähdystaukoa. Ivf:ssä ei jännitä pistämiset tai punktiokaan, mutta se kyllä miten sen sitten kestää, jos tulee epäonnistumisia. Näissä inssikierroissa on voinut rauhoitella itseään, että vielä on tehokkaampia hoitoja jäljellä jos ei nyt tärppää. Ivf:ssä on niin paljon paremmat onnistumisprosentit, että odotukset on varmaan vähän liiankin korkealla.
 
Pahoittelut negasta Äiti seiskanelonen :(

Kyseessä olisi yksityinen kerho, ei ketju julkisella puolella =)

Spirit & Retikka :hug: Tuo hengähdystauko on ihan hanurista silloin kun voimavaroja on vielä jäljellä ja taistelutahto tapissaan! Nimimerkillä kokemusta on: ensikäynti polilla oli toukokuussa 2013 ja ensimmäinen inssi (tai edes lääkehoito) tehtiin helmikuussa 2014 :stick: Eli tuosta ensikäynnistä on nyt vuosi ja ollaan vasta toisella inssikierrolla ja sekään ei sitten lopulta edes onnistunut :headwall:
 
Heipä hei! Ja anteeksi, etten ole kauheasti kirjoitellut. Lueskellut kyllä olen, mutta kun yleensä puhelimella luen, niin kirjoittaminen jää vähemmälle.

Moonsihn, en osaa sanoa mitään, niin epäreilua! Voimia, äläkä vielä luovuta. Kyllä sinä vielä onnistut, vaikka nyt ei tunnu siltä.

Maikille kovasti onnea, mahtava homma :flower:

IVF:ään lähtijöille kovasti tsemppiä! Ite varmaan seuraan loppusyksystä, kun on nämä inssit katottu pois alta. Silloin liittyisin mielelläni johonkin IVF-ryhmään.

Tänään oli mulla folliultra, eikä järin positiivinen fiilis jäänyt. Oikealla puolella oli vaan 13-14 mm (eka katsoi, 15 mm) follikkeli kp 10. Perjantaille kp 12 määrättiin inssi, mutta epäilyttää kyllä tuo koko kovasti! Ei kai se folli ehdi kasvaa kuin 17-18 mm:ksi, ja se taas tuntuu aika pieneltä.. No pregnyl laitetaan myös perjantaina heti inssin jälkeen, eli onhan sillä follilla aikaa kasvaa siinä vielä se 36 h ennen kuin irtoaa. Viime kierrossa oli kp 12 folli 24 mm, joten siksi oon vähän pettynyt, kun aattelin, että ois isompi :( No ennen inssiä kuulemma tarkastetaan vielä follien koko, joten sitpä sen näkee tarviiko ees alkaa jännittään vai ei..

Viimeksi ja nytkin oli johtofolli oikealla ja vasemmalla vaan 10-millisiä reppanoita. Onko mun vasen munasarja sitte jotenkin sökö vai? Ehkä se on enemmän PCO:n riivaama kuin oikea.

Minä en myöskään kaipaa hengähdystaukoja ollenkaan! Haluaisin vaan suoraan paahtaa hoidot läpi ja päästä eteenpäin. Inssien jälkeen suunnitelmissa ois hypätä tekemään yksi ivf ainakin yksityiselle just tuon jonotuksen takia. Onhan tässä saanut jo odottaa ihan tarpeeksi. Siinäkin kului puoli vuotta kun ensin hakeutui tk:hon ja lopulta pääsi ensikäynnille julkiselle polille!
 
INSSILÄISET 2014

Torstai 29.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Lauriska1.05-06/1428.511lz+prPCO
Chiligail2.23.521.5.19/29lz+mp+prsiittiöt

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Misericordia1.1529.05.c+prselitt.
Mintikka2606.06f+lselitt.
Kaisu853.67.6.?selitt.
stellaluomu0013.06c+pu+prendo+ovis
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.04.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Karmini-cselitt.30.04
Moonsihn33.c+prselitt.05.05
Karmini-cselitt.30.04
Maikki19851.cselitt.25.05


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
STELLA: Ajoitusprobleemaasi jäin pohtimaan... Mitäs jos viime kerralla voittajasiittiö ei ollutkaan inssisatsin joukossa vaan myöhemmässä "kotierässä"...? Pointtini on se, että täydellisen ajoituksen tietäminen on mahdotonta. Kuitenkin jos sperma on hyvälaatuista, niin oletettavasti siittiöt malttaa odotella munasolua ja tarvittaessa myös löytävät perille kohtuu ajoissa, mitä helpottaa se, ettei munasolukaan ihan hetkessä rupsahda. Vaikka meillä itse kullakin lisääntyminen vastustaa, en usko, että ydinongelma on kuitenkaan tunnintarkka ajoitus. Teillä on nyt avustettu munasolua ja limakalvoa, ja siittiöitä löytyy, niin ei auta enää kuin toivoa, että tärppi käy. Toivottavasti miehesi on parantunut sen verran, että jaksaa puuhastella. :)
 
Lauriska: Hmm.. Ei kai tuo follin koko niin huono oo jos oli vasta kp 10? Mutta kieltämättä aika aikaisin tuo inssi. Mutta jos sen maanantaina vasta tekkee, se saattaa olla liian myöhäistä - kinkkinen tilanne! Tsemppiä! =)

Mursu: Ollaan mietitty tuota itekkin - että jos se voittajasimppa tulikin vasta "kotierässä". Mulla kun tuli se plussakin verraten niin myöhään - vasta kp 32. Tosin se saattoi johtua siitäkin, että raskaus ei alunperinkään ollut normaali. Tiiä häntä. Se onkin niin jännä, että kuinka monta erillistä juttua pitää natsata, että tulee raskaaksi. Kiitos kun pohdiskelet kanssani =) Ja totta, että nyt ei auta muu kuin toivoa parasta =)
 
Heippa kaikille, täällä uusi inssiläinen kolkuttelee ovia että josko mukaan mahtuisi? Meille tulee tänään alkaneeseen kiertoon inssi, todennäköisesti ainoa, ennen ivf:ää. Lääkäri oli sitä mieltä, että koska miehen simpat on priimaa niin inssillä mahikset ei merkittävästi parane verrattuna pelkkään ovulaation induktioon - mulla siis pco-tyyppiset munasarjat ja ovuloimattomuus, lääkkeenä letrozol.

Lueskelen pian ketjua taaksepäin ja tutustun tarkemmin teidän tilanteisiinne, mutta tuo ivf-hoitountuvikkojen ryhmä kiinnostaisi minuakin. Henkisesti valmistaudun jo siihen, mutta hoidetaan nyt tää inssi ensin "pois alta", jos niin voi sanoa.. Miten niin positiivinen asenne :headwall:

Mutta jos otatte mukaan, niin listalle voisi lisätä seuraavat tiedot:

Ricardina 1. 06/14 9.6.? 1 lz PCO+ovl
 
INSSILÄISET 2014

Perjantai 30.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Ricardina1.06/149.6?1lzPCO+ovl
Lauriska1.30.528.512lz+prPCO
Chiligail2.23.521.5.20/29lz+mp+prsiittiöt

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Misericordia1.1629.05.c+prselitt.
Mintikka2706.06f+lselitt.
Kaisu853.77.6.?selitt.
Stellaluomu113.06c+pu+prendo+ovis
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.04.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Karmini-cselitt.30.04
Moonsihn33.c+prselitt.05.05
Maikki19851.cselitt.25.05


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Tervetuloa Ricardina :wave: Minäkin olen joka toinen päivä hoitamassa näitä "pakollisia inssejä pois alta" :headwall: Välillä saan taas ihan positiivisen otteen tähän hommaan, mutta sitten se karkaa jonnekkin :ashamed:
 
Moikka. Sivusta olen oman hoitoni lomassa seuraillut näitä keskusteluja. Meillä tehtiin keväällä ICSI suoraan, syynä miehelle aiemmin tehty vasektomia. Kummassakaan ei pitäisi mitään vikaa olla, mutta.. Yksikään munasolu ei hedelmöittynyt. Tämä taita olla melko harvinaista, mutta hienoa olisi kuulla jos jollekin muulle on näin käynyt ja seuraavassa hoidossa olisi sitten jo hedelmöittyneitä soluja. Aika toivoton olo on, keran vielä kokeillaan, kuinka meidän käy.
 
Ricardinalle tervetuloa! Olkoon käyntisi lyhyt mutta antoisa :)

Kissanminttu kävipä ikävästi tuossa hoidossa! Mutta häntä pystyyn, toinen kerta voi olla ihan erilainen. Ainakin itse olen kuullut onnistumistarinoita epäonnistuneiden IVF:ien jälkeen. Kovasti tsemppiä! Vaihdetaanko teille lääkkeitä tai jotain?

ON: Tänään oli mulla eka inssi ja ihan hyvin kai se meni. Edelleenkin vähän mietityttää, josko folli oli liian pieni vielä ollakseen valmis, mutta muuten ihan positiiviset fiilikset. Yritin lääkäriltä kysyä minkä kokoinen se oli, mutta en oikein saanut selkeää vastausta. Jotain se mutisi 21:stä ja 16:sta... Ei vissiin ollut niin tarkasti mitannut, vaan tarkastanut vaan pregnylin tarpeen. Siittiöitä oli taas runsaasti, ja pesu oli nyt parantanut liikkuvuutta huomattavasti! Pregnyl tuikattiin, ja nyt mietinkin, miten menkat alkaa pregnylin jälkeen? Millaisia kokemuksia teillä on? Jos alkais heti kahen viikon päästä, ehtis varmaan vielä ennen kesätaukoa yhteen inssiin. Se ois aika bueno homma se :) Niin siis se raskaushan ei tässä oo ees vaihtoehto :D

Tänään siis kai dpo -1, kun tänään laitettiin pregnyl? Testipäivä 14.6., jos en sitten oottele vaan menkkoja...
 
INSSILÄISET 2014

Lauantai 31.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Ricardina1.6/149.6?2lzPCO+ovl
Chiligail2.23.521.5.21/29lz+mp+prsiittiöt

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Misericordia1.1729.5.c+prselitt.
Mintikka286.6f+lselitt.
Kaisu853.87.6.?selitt.
Stellaluomu213.6c+pu+prendo+ovis
Lauriska1.014.6lz+prPCO
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karmini-cselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Kissanminttu: Voi harmi :( Tsemppiä! Toivottavasti seuraava hoito menee parhain päin =)

Lauriska: Tsemppiä piinailuun! Melkein käsi kädessä piinaillaan =)

Millaisia oireita teillä on tullut Pregnylin piston jälkeen?
 
Mursu, kiitos kokemuksista! Ehkä siis odotettavissa että menkat alkaisi ajallaan!

Stella, kiitos, samoin sulle, piinailukaveri :) Mulla ei oikeestaan ole ainakaan vielä ollut juuri minkäänlaisia oireita. Pistokohta on arka, jos sitä painaa, ja munasarjoja nippailee, mutta ei muuta.
 
Lauriska: Kiva ku on piinailukaveri =)

Pregnylistä mulla tuli viimeksikkin pari päivää pistämisen jälkeen nännit hirmuisen aroiksi. Mut en tiiä sitten, liittyykö siihen vai itse ovikseen. Ovulaatiot on ollut molemmilla pistokerroilla erityisen kivuliaat. En tiiä liittyykö siihen, että Pregnyl jotenkin tehostaa ovista vai että en ovuloi ollenkaan ilman piikkejä :confused:
 
Ai niin. Erillinen ivf -kerho ei saanut meidän ryhmässä suurempaa kannatusta. Mutta jos nämä OI + inssi -hoidot eivät tuota tulosta ja syksyllä kutsuu ivf, niin olen ehdottomasti mukana jos joku muu perustaa kerhon =) Ja toivottavasti perustaa =)
 
Vuotohan se sieltä alkoi eilen, eli tänään kp2.
Clomifen toisen kerran käyttöön kp3-7 ja folliultra varattu ti 10.6.
Piristi kyllä vähän, kun sai varailla heti perään uudet ajat ja jatkaa yrittämistä.
Josko tämä uusi olisi SE kierto :)
 
INSSILÄISET 2014

Sunnuntai 1.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Ricardina1.6/149.62lzPCO+ovl
Misericordia2.6/1410.63c+prselitt.
Chiligail2.23.521.522/29lz+mp+prsiittiöt

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Mintikka296.6f+lselitt.
Kaisu853.97.6?selitt.
Stellaluomu313.6c+pu+prendo+ovis
Lauriska1.114.6lz+prPCO
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karmini-cselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
hei oon vähän seurannu tätä keskustelua vierestä voi olla että minäkin lähen inssiin elokuun kierrosta jos en sitä ennen raskaudu mut yritän jo valmistautuu tulevaan ois kiva saada jo vähän ennalta vertais tukea
 

Yhteistyössä