Innostuuko teidän miehet helposti esim lomalle lähdöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Nyt tulee osaksi valitusta eli joka ei halua lukea niin kantsii jättää tähän lukeminen...:)

Kysymys siis kuului innostuuko teidän miehet helposti esim lomalle lähdöstä?
Kuinka usein käytte lomailemassa?

Mua niin tympii tuo mieheni, mä haluisin matkustella, riittää siis ihan tämä suomen maassa matkustaminen. Olis ihana käydä talvella jossain Rukalla tms. Vaikka lapset on vasta 3 ja 5 niin kyllä niidenkin kanssa sielä varmasti kivaa tekemistä olisi.

Mies on vaan niin uskomattoman juntti ettei sitä saa lähtemään. Ollaan nyt oltu yhdessä 6 vuotta ja sinä aikana ollaan käyty lomailemassa hhmmm ihan kahden käden sormilla laskettavissa.

Hetki sitten sanoin et lähdetään jonnekkin kylpylään viikonlopuksi oli vastaus että no katsotaan, joskus. Tuohon kun vatasin että sun katsomiset tiedetään = ei ikinä niin hän tuumas että älä aina jaksa hokea. Vaikka en mitenkään hokemalla hoe, kokoajan...
Itse se ei kuitenkaan ole yllättänyt kertaakaan että olis vaikka sen matkan varannut.

HUOH.

Mikään ei ota päähän niin paljon kun mies joka väkisin lähtee reissuun mukaan.. Miksi et reissaa lasten kanssa ja jätä miestä kotiin? Niin minä teen.. ja jos kahden käden sormilla on laskettavissa teidän lomailut niin hyvinhän noita on joka vuodelle riittänyt..

Mä ajattelen sen niin että toista et voi pakottaa tykkäämään samoista asioista kun sinä. Jos tykkäät matkustella, matkusta ihmeessä..Teette sitten perheen kanssa jotain muuta vaikkakin ehkä arkisempaa..

Aikoinaan lomailtiin yhdessä / lasten kanssa, ihan koto-Suomessa, Välimerellä ja kaukomaillakin. Lasten ollessa nyt jo teini-iässä olen alkanut reissata heidän kanssaan kolmisin. Ensi viikollakin lähdetään Thaimaahan ja mies jää kotiin koiravahdiksi :) Tosin, eipä miehellä edes ole talvilomaa kun vaihtoi työpaikkaa mutta vaikka oliskin niin silti lähtisin tyttöjen kanssa reissuun. Me ollaan aika erilaisia lomailijoita joten tämä systeemi sopii meille ihan hyvin. Mies taas tekee esim. useamman kalareissun vuodessa kavereittensa kanssa.Me ollaan aikamoisia kotihiiiriä ja vietetään muuten paljon aikaa keskenään joten tämmöinen pieni lomailu erikseen tekee kyllä hyvää :)

jollekin se voi oikeasti olla yhtä ahdistava ajatus se loman viettäminen tiesmissä kuin sinulle on sen nyhjääminen kotona.

eli pitäisi arvostaa yhtäläisesti molempia tuntemuksia, ja sopia siitä voidaanko vuorotella tai pitääkö lähteä tuohon, että sinä kuljet ilman miestä.

Meillä mies olis menossa vaikka minne, mutta mä haraan vastaan. Kyllä me reissataan,
mutta ei kaikkialle, minne mies haluais mennä. Tehdään pienimuotoisempia reissuja,
kun mua kaikki matkustaminen ressaa ihan älyttömästi. Meillä miestä ärsyttää, kun mä
en ehdottele saati järjestä reissuja ikinä.

hmm.. no kyllä se innostuu, mut riippuu ihan mimmosesta lomasta puhutaan :D esim. ulkomaille meillä ei edes olisi varaa lähteä, eikä kyllä anna elämäntilannekaan periksi, eikä mies tykkää lähteä lämpimään/kuumaan, hälle piisaa koti Suomi kesällä :D mutta jos ehdotan vaikka mökkiviikkoa tai viikonloppua, on mies jo odottamassa reppu selässä ovella :) me tykätään enemmän juur tommosista rauhallisista ja rentouttavista lomista, kuten juur mökki, tai vaikka venereissu saareen, ja siellä muutama yö, kun kylpylälomat tms. toki voisin ystävien kanssa lähteä kylpylään tai vaikka joskus ulkomaille, mutta tiedän ettei mies siellä viihtyisi, ja meillä on kivaa ihan mökilläkin tai saaressa tai mitä ny keksiikään :)

Ei meilläkään mies halua ikinä mihinkään lähteä. Ja yleensä ei mihinkään mennäkään kun ei tuota rahaa niin paljoa ole. Hyvä jos saadaan yhden käden sormia täyteen näinä 9 vuotena kun ollaan yhdessä oltu :D. Kunhan tässä tulot paranee niin aion ehdottomasti käydä välillä jossain lasten kanssa ja välillä yksin. Mies saa tulla mukaan tai olla tulematta. Sittenpähän lähtee paremmilla mielin käymään joskus jossain mielenkiintoisemmassa jutussa, kun ei aina raahata väkisillä joka kissanristiäisiin.

Onko sulla "likkakaveria", jonka kanssa voisit mennä vaikka viikonlopuksi Tukholmaan/Lontooseen/Amterdamiin/Riikaan/Dubliniin/Barceloonaan/Lissaboniin shoppaileen/tuulettuun/katselemaan nähtävyyksiä? Ottaisitte halpalennot ja buukkaisitte hotellin netistä. Näppärää ja suht edullista. Jättäisit lapset miehelle/isovanhemmille ja lataist akkujasi hetken. Lapset voisivat sitten tulla mukaan vähän isompina. Käy ne miehetkin kalareissuilla jne. Miten miehesi suhtautuisi tällaiseen? Meillä onneksi molemmat rakastavat reissaamista, niin matkakuumeillaan yhdessä. Olisi kyllä tuskaa, jos mies ei tykkäisi reissaamisesta.

No ei innostu. Miehellä on niin omat kuviot viikonloppuina (lue: tapojensa orja), ettei hän tahdo innostua mihinkään lähtemisestä. Pitää myös niin kiinni siitä lepäämisen ajatuksesta viikonloppuisin, että kokee jonkun pikamatkan olevan vain rasitus. Kauemmas taas ei halua lähteä, koska on niin pirun vastuuntuntoinen - työpaikka kaatuu jos hän ilmoittaa olevansa 2 päivää poissa puolen vuoden kuluttua lähteäkseen Roomaan (minun ehdotus viime keväänä, jota siis ehdotin tammikuussa). Ei voi lähteä työaikana. piste. vaikka kuinka olisi pekkaspäiviä kasassa. piste.

Kesälomalla me kyllä matkataan, viime kesänä oltiin koko 4 viikkoa ulkomailla. Mutta muulloin ei koskaan.

Yhteistyössä