Alkuperäinen kirjoittaja Rinoa:meillä poika on Amir ja tyttö on Venla
Amir on kiva, mutta Venla on vähän niinku eri paria sen kanssa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Rinoa:meillä poika on Amir ja tyttö on Venla
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:Alkuperäinen kirjoittaja nuusa:Meidän Miina Anniinasta ei ollut kukaan mitään mieltäErin, Sade ja Miisa on tosi kauniita nimiä.
Mun mielestä Miina on ihana nimiKouluaikoina tunsin yhden Miinan.
Meillä on Joanna Lumi-Jessiina Palagia.
Alkuperäinen kirjoittaja nuusa:Meidän Miina Anniinasta ei ollut kukaan mitään mieltäErin, Sade ja Miisa on tosi kauniita nimiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukaa hyvän näkönen:Alkuperäinen kirjoittaja Kaukaa hyvän näkönen:Ellen on kaunis nimi
Meillä
Mimosa Venla Johanna
Jasmin Minttu Ilona
Louna Eeva Tuulia
:attn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja häh:Siis whaaat? Mä en nyt tajua. Siis nimenomaan erisnimet taipuu eri lailla kuin substantiivit. Siis poutapilvi - pilven. Pilvi - Pilvin.
Näin se minustakin menee.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:Alkuperäinen kirjoittaja nuusa:Meidän Miina Anniinasta ei ollut kukaan mitään mieltäErin, Sade ja Miisa on tosi kauniita nimiä.
Nimet sopivat kauniisti yhteen, mutta ovat minun makuun liian erikoisia. Tulee mieleen, onko toinen vanhemmista ulkomaalainen...
Meidän poika on Mauno Henrik
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:Meillä on Joanna Lumi-Jessiina Palagia.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja Satus:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Laura ja Petra ovat kauniita, suloisia nimiä.
Minun poikani nimi on Tuukka.
Ehdolla nimeksi kolmannelle, mutta sitten kallistuttiin toiseen. Erittäin kiva nimi. Pidän paljon!
Tässä kolmikko:
Sade Marie Minerva
Eemeli Tatu Tapio
Viljami Mikko Anakin
Eemeli ja Viljami on jotenkin eri sarjaa kuin Sade, sopivasti vanhanaikaisia nimiä. Eniten tykkään kuitenkin Sateesta, siinä on merkitysnimenä sellaista voimaa, mistä pidän kovasti. Nuo toiset nimet varmaan kertoo jotakin tarinaa, joka ei oikein ulkopuoliselle aukea. Minerva ja Tapio on kauniita.
Sateesta? Eikö se olekaan "Sadesta", kun on nimi kyseessä? Niin kuin Talvi --> Talvista, Lumi --> Lumista? Ei pahalla, ihmettelen vaan.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja satus:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja häh:Siis whaaat? Mä en nyt tajua. Siis nimenomaan erisnimet taipuu eri lailla kuin substantiivit. Siis poutapilvi - pilven. Pilvi - Pilvin.
Näin se minustakin menee.![]()
Kotuksen mukaan on ihan oikein taivuttaa nimiä, joilla on erityinen tarkoitus samalla tavalla kuin asiasanaa itseään kauniin merkityksen säilyttämiseksi. Saden kuulostaa todella töksähtävältä, se on siis oikein taivuttaa kummallakin tavalla Sateen/Saden. Sen sijaan Pilvi/Pilvin taitaa olla vakiintuneempi käytäntö kuin Pilven. Samoin nimi Satu voidaan taivuttaa Sadun/Satun. Voi tarkistaa Kotukselta.
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis ulos potkaistuna ;):Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja Satus:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Laura ja Petra ovat kauniita, suloisia nimiä.
Minun poikani nimi on Tuukka.
Ehdolla nimeksi kolmannelle, mutta sitten kallistuttiin toiseen. Erittäin kiva nimi. Pidän paljon!
Tässä kolmikko:
Sade Marie Minerva
Eemeli Tatu Tapio
Viljami Mikko Anakin
Eemeli ja Viljami on jotenkin eri sarjaa kuin Sade, sopivasti vanhanaikaisia nimiä. Eniten tykkään kuitenkin Sateesta, siinä on merkitysnimenä sellaista voimaa, mistä pidän kovasti. Nuo toiset nimet varmaan kertoo jotakin tarinaa, joka ei oikein ulkopuoliselle aukea. Minerva ja Tapio on kauniita.
Sateesta? Eikö se olekaan "Sadesta", kun on nimi kyseessä? Niin kuin Talvi --> Talvista, Lumi --> Lumista? Ei pahalla, ihmettelen vaan.![]()
Sade on niitä harvoja nimiä, jotka taipuu samalla tavalla kuin esikuvansa luonnossa. Ts. Lumi : Lumin ja Kivi : Kivin, mutta Sade : Sateen. Syytä en muista, mutta näin meille nimistökurssilla opetettiin.
Alkuperäinen kirjoittaja Thomaksen äiti:Meidän pojan nimi Thomas![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:Alkuperäinen kirjoittaja nuusa:Meidän Miina Anniinasta ei ollut kukaan mitään mieltäErin, Sade ja Miisa on tosi kauniita nimiä.
Nimet sopivat kauniisti yhteen, mutta ovat minun makuun liian erikoisia. Tulee mieleen, onko toinen vanhemmista ulkomaalainen...
Meidän poika on Mauno Henrik
Alkuperäinen kirjoittaja moi:Alkuperäinen kirjoittaja Thomaksen äiti:Meidän pojan nimi Thomas![]()
Kiva nimi![]()
Meillä on Oskari
Alkuperäinen kirjoittaja Thomaksen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja moi:Alkuperäinen kirjoittaja Thomaksen äiti:Meidän pojan nimi Thomas![]()
Kiva nimi![]()
Meillä on Oskari
Oskari oli myös yksi nimi josta minä pidin ja jota vähän harkittiin!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja Rinoa:meillä poika on Amir ja tyttö on Venla
Alkuperäinen kirjoittaja tuikku:TYTTÖ MILLA
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meidän tyttö Mariel.
Alkuperäinen kirjoittaja Rinoa:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja Rinoa:meillä poika on Amir ja tyttö on Venla
joo, huomaa että tyttö on äidin päättämä ja poika isän![]()
jos kolmas tulisi niin se olisi varmaan taas jotain ihan muutajokaiselle lapselle oman näköisensä nimi :heart:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Thomas - juuri sen olen päättänyt antaa nimeksi jos ikinä vaan pojan saan, juuri tuossa kirjoitusasussa.
Eli tykkään!!!
Meidän tyttö Mariel.
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö naapurin:Alkuperäinen kirjoittaja tuikku:TYTTÖ MILLA
Tykkään!
Meillä Jade Julia,
tulevalle vauvalle harkinnassa Anni Amanda.