Inkivääristä

Söin äsken intialaista ruokaa, missä oli inkivääriä. Vasta syötyäni muistin lukeneeni jostain ettei sitä suositella raskaana oleville. :(
Löysin netistä nyt sitten kommenttia että se voisi aiheuttaa jopa keskenmenoja!?

Oletteko välttäneet inkivääriä raskausaikana? Soitin neuvolaan ja neuvolatäti sanoi ettei ruuan seassa pieni määrä haittaa mutta silti jäi ahdistamaan. Mulla on ollut useita keskenmenoja ja pelko on kova että menetän tän.. :'(
 
Heippa,

Ole huoleti.

Mullakin keskenmenoja taustalla ja tätä lasta toivottu yli viisi vuotta.

Silti olen syönyt intialaista ja jouluna pipareitakin.

Kaikki on varmasti ihan hyvin, kunhan ei paloina tai teenä mene vartavasten nauttimaan inkivääriä.
Tuo suositushan tuli vasta tänä 2009 ja sitä ennen inkivääriä on käytetty isoina määrinä ja yleisesti raskauden pahoinvointiin. Ja silti syntyi terveitä lapsia. :)

:hug:

-Bee
 
:hug: :hug: älä nyt niin suuresti murehdi, siinä ruoassa kuitenkin tosi vähän ja et kuitenkaan jatkuvasti syö sitä intialaista niin ei todellakaan haittaa. Jos alat tarkkailemaan noita valmiiksi marinoituja lihoja varsinkin broiskussa ym. niin niidenkin marinaadissa käytetään inkivääriä, pikkuleivistä ym. sitä löytyy.

Lähinnä tuo inkivääri ja keskenmenot ovat johdannaisia siitä kun aikaisemmin ihmiset söivät niitä inkiväärikapseleita raskauspahoinvointiin, ainakin tällainen muistikuva on mulla, korjatkaa jos olen ihan hakoteillä ;)

 

Yhteistyössä