Inhokki- ja suosikkipuurot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mama 2007
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mama 2007

Jäsen
21.08.2007
245
0
16
Onko kellään muulla jäänyt kammo kaurapuurosta? Tuli mieleen, kun vauvalle keittelen nyt aamuisin puuroa, niin kuinka kamalalta se maistuikaan lapsena! En tykännyt yhtään. Hoitopaikassa oli pakko syödä ja laatta roiskui heti lattialle. :ashamed:

Nytpä tätä "herkkua" kuitenkin syötän omalleni... Hämmästyneenä täytyy sanoa, että maistuu todella hyvältä! Meillä kotona ei koskaan saanut kuin peruspuuroa plus maito päälle vai voisilmä. Ei parantanut makua yhtään silloin, nyt kyllä kelpaa. Olikohan lapsuuden puurot todellakin niin huonosti keitettyjä, vai mistä johtuu makumieltymyksen muutos?! Onko muilla samaa?

Entä miten saat lasten puurot maistumaan? Kun sekoitan tuoretta hedelmää, banaania, omenaa tai päärynää, niin on tosi hyvää vauvastakin.

Meillä myös on noussut kestosuosikiksi neljänviljanpuuro (jota itse en syönyt koskaan lapsena, kun oli niin pahaa) ja kaurapuuro. Mannapuuro on aivan taivaallista, mutta vähemmän käytettyä. Hedelmä- ja marjasoseilla minäkin niitä maustan ja hyvää on!

En minäkään lapsena puurosta välittänyt, eikä äiti kyllä pakottanut syömäänkään.
nykyään taas kaikki puurot mulle maistuu ja lapsillekin onneksi aika hyvin. Vispipuuro on suosikki ja mannapuuro sen jälkeen. Kaurapuuro varmaan se jota eivät niin mielellään söisi.

En ole koskaan pitänyt puuroista enkä syö niitä, vaikka lapsille usein laitankin. Lapset rakastavat erityisesti minun tekemää mannapuuroa ja isänsä laittamaa riisipuuroa. Jouluriisipuuroa syön kyllä silmän lumeeksi, lähinnä vain pyörittelen lautasella...

meillä ei usein ole puuroa.Pojat kyllä välillä tekee itekki kaurapuuora peräti välipalakski.Se kun on niin helppo mikrossa laittaa...

No, mä söin vuosi tolkukka sekä kaura- että neljänviljan ja manna puuroa ym töissä lounaaks.Hyvää oli ja hyvin pärjää...Mitään hedelmiä tai marjoja en ala siihen sotkemaan kammota jo ajatuski... puuro puurona ja marjat marjoina ;)

en tykkää minäkään kaurapuurosta eikä se maistu meidän perheessä oikeen kellekkään. Ja puuro muutenkin pitää olla vähän löysempää eikä mitään liisteriä!
Meillä maistuu riisipuuro tai riisihiutalepuuro, mannapuuro ja neljän viljan puuro (4v.kin miel. maitoon tehtynä) , mannapuurokin vellinä parempi :)
riisipuuro menee kaneli-sokerin kanssa ja muut voi-nokareella, pienempänä oli ne hedelmäsoseet ja hedelmät

Lapsena inhosin kaurapuuroa, kun sitä oli pakko syödä :x Mut nyt aikuisena oon tutustunu siihen uudestaa mone vuoden jälkee... Siis ku lapsille alko keittelee, niin tuli aloitettuu tuttavuus uudellee ja hyvältä maistuu :D Jännä juttu =)

Yhteistyössä