Inhoan yleistystä, että mies toivoo raskausaikana aina poikaa ja nainen tyttöä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tiedän monta miestä, jotka ovat toivoneet tyttöä ja monta naista, jotka ovat toivoneet poikaa.

Voisi jopa sanoa, että poika on usein perheessä äidin "mamman poika" ja tyttö "isän tyttö". Ja loppujen lopuksi fraasi, että tärkeintä on terve lapsi, toki toiveitaan voi aina sanoa, mutta usein niistä syttyy aina sota.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole törmännyt tämmöiseen yleistykseen.

Täällä se on useinkin. "Jokainen mies haluaa pojan ja jokainen nainen tytön" "Isälle kalakaveri(poika) " "Äidin turva vanhuusvuosina(tytär)"

En silti ole törmäänyt tuommoiseen yleistykseen. En täällä, enkä muualla. Laput silmillä vai vikaa ymmärryksessä....? Ehkäpä mietin sitä yöllä, jos en saa unta.

Ainakin tuo on yleistä, että aika moni sanoo, että kyllä jokainen mies haluaa pojan jatkamaan nimeä ja blaa blaa ja jokainen nainen nainen haluaa tytön, jolle ostaa röyhelömekkoja. Ihan tälläkin palstalla törmännyt ja irl

Meillä mies toivoi tyttöä. Kun ultrassa selvisi tulokkaan olevan poika, monet sanoivat minulle: "Mahtaa miehesi olla nyt onnellinen, kun on poika tulossa!" Arrrgh

no toi yleistyshän on täyttä totta. Ja minäkin inhoan sitä! Meille tulossa kolmas tyttö ja mies ei oo kyllä pettynyt kun ei "vieläkään tule sitä poikaa". Kiitollisia ollaan molemmat et ovat terveitä ja toivottavasti tää tulevakin vauva.

minä ainakin toivoin poikaa oman äidittömyyteni takia.pelkäsin etten osaisi olla tytölle äiti,koska itselläni ei ole ollut äidin mallia.
esikoinen olikin poika.toinen tyttö ja kuopus poika

Näitähän sanoo vaan ne jotka on itse pettyneitä oman lapsen sukupuoleen ja siksi olettavat että se on muillekin tärkeää. Huomaa kyllä omista kavereista että ne jotka säälittelevät meidän lasten sukupuolta ovat juuri niitä joilla on itsellä vaikea raskautua tai tullut vaan yksi väärän merkkinen lapsi.

Yhteistyössä