Inhoan ruokarajoitteisia aikuisia ihmisiä. Siis sellaisia, jotka syövät vain

  • Viestiketjun aloittaja hoikka kulinaristi
  • Ensimmäinen viesti
******
Tää on varmaan niitä makuasioita :D Minä kanssa kyllä tykkään maistella erilaisia ruokia ja hyvä ruoka on suuri nautinto. Eli oon pikkasen kulinaristi kans. Makumatkat ovat musta myös yksi tapa "sivistää" itseään ja kokea uusia elämyksiä. Mutta tämä siis mulla, ymmärrän ettei kaikilla näin. Joillekin syöminen on vain vatsantäyttöprosessi :)
 
lähes kaikkiruokainen
no mua ärsyttää lapsissa ja aikuisissa varsinkin selllanen kovaan ääneen nirsoilu, sitä ja tätä ei voida syödä ja siitä sitten kovaan ääneen naristaan. Siis ymmärrän että kaikki ei tykkää kaikesta mutta minusta on fiksua että ruoka jätetään hissukseen lautaselle syömättä tekemättä siitä sen suurempaa numeroa.
Toinen asia mikä ärsyttää on nää ruuan tuputtajat, useinmiten näitä vähän vanhempia mummoja. En tykkää siitä yhtään jos kohteliaasti kieltäydyn ottamasta enää lisää niin koko ajan tuputetaan, ota, ota nyt ja puoliväkisin kaadetaan kuppiin kahvia lisää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lähes kaikkiruokainen:
no mua ärsyttää lapsissa ja aikuisissa varsinkin selllanen kovaan ääneen nirsoilu, sitä ja tätä ei voida syödä ja siitä sitten kovaan ääneen naristaan. .
Mut entäpä jos joku ei tosiaan VOI syödä sitä. Ei siitä kyllä silti kovaan ääneen tarvi sanoa. Olen vain itse joskus joutunut tilanteeseen, että illanistujaisissa en saanut oikeasti syödä mitään tarjottavia allergioitteni takia (jotka ovat kyllä ko. emännän, eli mieheni siskon tiedossa). Siitä huolimatta hän puoliväkisin yritti mulle niitä tyrkyttää, tyyliin, "kai sä nyt edes maistaa voit". No kun en voi.
 
no kyllä
Ärsyttää se minuakin. Kälyni on sellainen, ettei hänelle kelpaa mikääs, ei edes perusruoka. Peruna ja makkara käy, ei edes broileri, ei MITKÄÄN kasvikset tai salaatti, eikä mitään kevyttuotetta saa käyttää ruokaansa... Herkut kyllä vetää napaansa. Sitten vielä kehtaa ääneen ihmetellä, miksi on painon kanssa ongelmia...
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja hoikka kulinaristi:
perusruokaa tyylin potut ja lihapullat. Ja ei-kulinaristikin ovat kammottavaa seuraa.
Minä en oo muuten koskaan törmännyt tällaisiin :)...toki lapsiin, mutta että onko aikuisissakin vielä "en tykkää sipulista"-tyyppejä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja no kyllä:
Ärsyttää se minuakin. Kälyni on sellainen, ettei hänelle kelpaa mikääs, ei edes perusruoka. Peruna ja makkara käy, ei edes broileri, ei MITKÄÄN kasvikset tai salaatti, eikä mitään kevyttuotetta saa käyttää ruokaansa... Herkut kyllä vetää napaansa. Sitten vielä kehtaa ääneen ihmetellä, miksi on painon kanssa ongelmia...
Mä en syö mitään lintua. Ja siitä on ihan lääkärintodistus olemassa, että en SAA syödä.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
No mitä se sinun elämääsi haittaa, jos joku syö tai ei syö jotain?
Ei muuten mutta jos olet nähnyt vaivaa ja valmistanut vieraillesi aterian, jota eivät uskalla syödä, kun saattaa sisältää homejuustoa tai jotain maustetta josta eivät tykkää. Itse syön aivan mitä tahansa, vaikka en tykkäisikkään, jo pelkästään kohteliaisuudesta ja taatakseni että kyläilyreissu ei saa ikävää sävyä nirsoiluni takia.
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja no kyllä:
Ärsyttää se minuakin. Kälyni on sellainen, ettei hänelle kelpaa mikääs, ei edes perusruoka. Peruna ja makkara käy, ei edes broileri, ei MITKÄÄN kasvikset tai salaatti, eikä mitään kevyttuotetta saa käyttää ruokaansa... Herkut kyllä vetää napaansa. Sitten vielä kehtaa ääneen ihmetellä, miksi on painon kanssa ongelmia...
Minä välttelen kevytruokia mahdollisuuksien mukaan, sillä en todellakaan halua aspartaamia sisuksiini ja toisekseen siitä tulee vain paha olo.
Toisekseen miksi mun pitäisi syödä jotain sellaista mistä minä en pidä, tosin en minä kovaan ääneen mesoa, mutta kyllä minä kerron mistä en pidä.
Mies ei tahdo ymmärtää miksi en esim. syö oliiveja, minä olen kyllä maistanut ja ne maistuivat kamalalta, joten miksi mun pitäisi niitä syödä.
 
no kyl
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja hoikka kulinaristi:
perusruokaa tyylin potut ja lihapullat. Ja ei-kulinaristikin ovat kammottavaa seuraa.
Minä en oo muuten koskaan törmännyt tällaisiin :)...toki lapsiin, mutta että onko aikuisissakin vielä "en tykkää sipulista"-tyyppejä??
On. Ja ne ei oo pelkästään niitä sipulinnyppijöitä, vaan sitten tulee sitten sata muuta ruokaa mukana; paprika, parsa, kukkakaali, hernemaissipaprika, kala, katkaravut jnejnejne
 
vieras
Mun käly voi tulla kylään ja kertoa suureen ääneen, että hän ei tykkää kinkusta eikä nakeista keitettynä. Siis jos sellaista on tarjolla.

Itse ällöän janssoninkiusausta, mutta kerran sitä oli äidilläni tarjolla, kun menin kylään ja söin todellakin lautasellisen sitä. Nieleskelin nopsaan sen enempää maistelematta, mutta ei olisi käynyt mielessäkään valittaa tarjotusta ruuasta. Ei edes omalle äidille. ei ole kohteliasta todellakaan.

Kälyni on myös sellainen, että arvostelee suureen ääneen aina kaikki makeat leivonnaisetkin ja järjestään ne on aina liian makeita mukamas.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
No mitä se sinun elämääsi haittaa, jos joku syö tai ei syö jotain?
Ei muuten mutta jos olet nähnyt vaivaa ja valmistanut vieraillesi aterian, jota eivät uskalla syödä, kun saattaa sisältää homejuustoa tai jotain maustetta josta eivät tykkää. Itse syön aivan mitä tahansa, vaikka en tykkäisikkään, jo pelkästään kohteliaisuudesta ja taatakseni että kyläilyreissu ei saa ikävää sävyä nirsoiluni takia.
Homejuustot, valkosipuli, marsipaani, kookos yms on vähän sellaisia juttuja, että kannattaa kysyä erikseen, että tykätäänkö(minä kysyn). Nuo on kuitenkin sen verran "eksoottisia", että ymmärrän, jos ei tykätä. Minä tykkään tosin kaikesta :).
 
mä inhoan myös nirsoja ihmisiä (ja nyt en siis puhu allergisista tms.)! Kyllä oikeasti aikuisen ihmisen pitäisi pystyä maistamaan kaikkia ruokia mitä eteen tarjotaan tai jos ei millään pysty niin voi vähin äänin työntään sen ruoan lautasella sivuun ilman voivottelua/yökkimistä/isoon ääneen päivittelyä... sen verran käytöstapoja pitäisi jokaisella olla!!
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja no kyllä:
Ärsyttää se minuakin. Kälyni on sellainen, ettei hänelle kelpaa mikääs, ei edes perusruoka. Peruna ja makkara käy, ei edes broileri, ei MITKÄÄN kasvikset tai salaatti, eikä mitään kevyttuotetta saa käyttää ruokaansa... Herkut kyllä vetää napaansa. Sitten vielä kehtaa ääneen ihmetellä, miksi on painon kanssa ongelmia...
Mä en syö mitään lintua. Ja siitä on ihan lääkärintodistus olemassa, että en SAA syödä.
Joo, ja se on aivan eri asia kun lapsellinen nirsoilu. Olen itsekkin allerginen ja laktoosi-intolerantti.
 
hei
että tavallisille ihmisille (joita on 95%) kannattaa tehdä ihan perusruokia, tyyliin kreikkalainen salaatti, lihamureke/pihvi/kanaleike ja lisukkeet+ leipää ja juustoja. Varsinkin lapsiperheille teen usein jonkun salaatin, jauhelihaisen uuniruoan esim. moussakan tai lasagnen tms. Kattauksella sitten joko teen arkisemman tai juhlavamman. Ei ole koskaan epäonnistunut :)
 

Yhteistyössä