ap
Mieheni ei ymmärrä minua ollenkaan, ei koskaan osaa lohduttaa eikä ilmeisesti edes halua. Kysyy mikä minua vaivaa vain kuullakseen ettei se johdu mistään hänen tekemisistään. Ja kun kuulee tuon, jatkaa omia hommiaan, hyvä kun ei huokaise helpotuksesta. Takertuu minun jokaiseen pieneen kommenttiin tai "väärään" katseeseen, "MITÄ NYT??". En saisi koskaan olla vihainen. Ollenkaan. Minä en saisi tehdä mitään ilman lapsia, en saa mennä ystävien kanssa viihteelle, en saa puhua miehestäni kenenkään kanssa, en saa "uhmata" häntä jonkun kuullen, en saa puhua hänen ongelmistaan, en saa vaatia häntä osallistumaan kotitöihin jne. Meillä ei edes ole mitään yhteistä enää, en edes halua. Kaikki tehdään aina miehen ehdoilla, tv:n katsomisesta lähtien. Mies ei osaa edes tehdä lasten ehdoilla mitään, minusta puhumattakaan. Kaiken tämän jälkeenkään mieheni ei voi ymmärtää miksen halua hänen kanssaan seksiä. :headwall:
En nykyään uskalla näyttää hänelle suuttumistani, vaikka aiheita todellakin löytyy. Niistä ei kuitenkaan nyt sen enempää. Jos yritän keskustella näistä asioista, mies saa kaiken väännettyä minun syykseni. Ennen aina suutuin siitä ja tuli kamala riita. Nyt en enää jaksa suuttua, otan vastaan vain, mutta en usko niitä. Tiedän, ettei miehen käytös ole minun syytäni. Sitten mies itkee ja yrittää saada minut tuntemaan sääliä ja syyllisyyttä. Sekään ei onnistu enää. Teenkin tässä hiljaista lähtöä, järjestelen asioita ja paikkoja muuttovalmiiksi pikkuhiljaa. Mies ei edes sanoista "viimeinen tilaisuus" huolimatta ole halunnut muuttua, enkä voi sitä vaatiakaan. Minä en voi miestäni muuttaa, enkä voi häntä enää hyväksyäkään niinkuin enne tein. Siispä lähden. Huomatkoon sitten mitä on saanut aikaiseksi. Kiitos jos jaksoit lukea, halusin vain purkaa jonnekin tämän.
En nykyään uskalla näyttää hänelle suuttumistani, vaikka aiheita todellakin löytyy. Niistä ei kuitenkaan nyt sen enempää. Jos yritän keskustella näistä asioista, mies saa kaiken väännettyä minun syykseni. Ennen aina suutuin siitä ja tuli kamala riita. Nyt en enää jaksa suuttua, otan vastaan vain, mutta en usko niitä. Tiedän, ettei miehen käytös ole minun syytäni. Sitten mies itkee ja yrittää saada minut tuntemaan sääliä ja syyllisyyttä. Sekään ei onnistu enää. Teenkin tässä hiljaista lähtöä, järjestelen asioita ja paikkoja muuttovalmiiksi pikkuhiljaa. Mies ei edes sanoista "viimeinen tilaisuus" huolimatta ole halunnut muuttua, enkä voi sitä vaatiakaan. Minä en voi miestäni muuttaa, enkä voi häntä enää hyväksyäkään niinkuin enne tein. Siispä lähden. Huomatkoon sitten mitä on saanut aikaiseksi. Kiitos jos jaksoit lukea, halusin vain purkaa jonnekin tämän.