Minä olen miettinyt, että toisilla ihmisillä on tarve korostaa elämäänsä tavalla tai toisella. Minä en ole koskaan pitänyt siitä, että yleensäkään missään asiassa mitataan jonkun elämän vaikeuden arvoa toisen puolesta. Kun sitä vaan ei voi sanoa omista lähtökohdista katsottuna!
Joillaan vaan on tapana väheksyä toisten kokemuksia, niin lastenhoidossa, kivussa, tunteissa, kun missä asiassa vaan.
Itse olen muutamasti törmännyt kaksosten vanhempiin, joiden mielestä vain he tietävät mitä on elää lasten kanssa, kun kerran on kaksi saman ikäistä kerrallaan.
Sanoi minulle kerrankin 7 vuotiaiden kaksostyttöjen äiti (heidän ainoat lapset ainakin silloin), että kyllä se elo on minulla niin helppoa, kun lapset ovat eri ikäisiä, heillä on niin vaikeaa, niin vaikeaa että, kun ovat saman ikäisiä. Ole iloinen kun helpolla pääset...Minun lapset olivat silloin 6v, 5v ja 3 v olin juuri jäänyt leskeksi, yksin lasten kanssa ja tämä oli kyllä tullut keskustelussa ilmi. Silloinkin siellä puistossa minä juoksi yksin kolmen perässä hän toisen tytön ja mies toisen tytön kanssa touhuili... Vähän aikaa olin monttuauki, mutta tulin siihen tulokseen, et näin se varmaan olikin. Minulle kun lapset eivät ole koskaan olleet rasite.