Induktioliesi, kannattaako hankkia?

Siinäpä kysymys. Kannattaako siihen pistää muutama ylimääräinen satku? Onko induktioliedellä joitain huonoja puolia? (paitsi hinta)

Sana "ylimääräinen" ei tarkoita tuossa, että meillä olisi ylimääräistä rahaa, päinvastoin!
 
induktioliesi maailman napa. siis aivan yliveto lämmittää mitä vain aivan hetkessä upeaa!!
en vaihtaisi pois enää kun sellaisen saannu. Ainoa että jotain esim kanamunan paistaminen taikka munkkien paito ja tarkkuutta vaativat paistot oavt harjoittelemisia ensialkuun millon on liian tulinen ja millon palaa sata nolla pohjaan.... MUISTA TÄMÄ INDUKTIOKATTILOISSA ON EROJA tällä hetkellä meiltä on lähtenut kaatopaikkajätteeksi kaksi hackmanin paistinpannua sillä niihin on yksin kertasesti vaan marinaadit ottaneet niin kamalasti kiinni että ei lähde edes konetiskiaineella.
ikean kattilat ovat olleet ykkösiä sekä eräs induktiokattila jossa uramallinen pohja!
 
Hyvä on, nopea ja turvallinen. Kannattaa varmistaa lieden kokonaisteho, jos ajattelitte käyttää esim 3 levyä yhtä aikaa. Meillä ei silloin induktio pysy täysillä kahdella levyllä yhtä aikaa. Meillä on 2 tavallista ja 2 induktiolevyä. Olisi voinut kyllä hankkia kokonaan induktiolla lieden.

Minä luulen, että noi Hackmannin ongelmat eivät ole induktiossa, vaan ihan pannun laadussa. Meillä on mennyt matadorit melkein roskiin, osan vaihdoin. Kovanaamat on olleet hyviä. Kyllä minä olen saanut samat lämmöt aikaiseksi vanhallakin levyllä, mutta induktio toki on reagoinniltaan nopeampi. Ei saa nukkua ;)
 
Jos ja kun minulta kysytään, kannattaa =)

Induktioliesi on turvallinen lapsiperheessä. Liesi ei kuumene ja sammuu kun kattilan ottaa liedeltä. Induktio on nopea verrattavissa kaasulieteen. Meillä on kaksi power eli pika liesilevyä ja kaksi "tavallista" induktiota. Hyvä etten ottanut seilalista liettä, jossa kaksi on tavallista keraamsista ja kaksi induktiota, niitä keraamisia ei tulisi käytettyä. Induktiossa on myös se hyvä puoli, että levy reagoi heti, kun tehoa vähentää, joten ylikiehumisvaara on minimaalinen, ruoka ei myöskään pala levyyn kiinni, kuten tavallisessa keraamisessa.

Itse tykkään laittaa ruokaa, joten tuo liesi on kyllä ehdoton, sain edellisestä tavallisesta hellasta tarpeekseni sen hitauden ja sen vaikeasti puhtaana pidon vuoksi. Induktio kannattaa hankkia, vaikka ainakin osa kattiloista meneekin uusiksi.

Itsekin ostin pari Hackmanin paistinpannua, wokin ja korkeareunaisen paistinkasarin. Minulla oli samanlainen paistinpannu tavalliseen lieteen, josta tykkäsin. Kuitenkin jostain syystä tämä induktiopannu todellakin tarttuu helposti, jos sitä käyttää pikalevyllä. Nyt teenkin niin, että kytän alussa sitä poweria ja muutan sen sitten tavaliselle tällöin esim. marinadi ei enää tartu. Minulla on myös halpa Ikean paistinpannu, joka on hyvä. Nyt olis tarkoitus hankkia Hacmannin kattilasarja, ajattelin sitä hienoa Etiqett-sarjaa, onko kellään kokemusta?
 
Aivan ihana, voin suositella! =)

Meillä myös kaksi induktiota ja kaksi keraamista (siis tavallista) ja kyllä noita induktioita tulee pääasiassa käytettyä - keraamiset tuntuu mahdottoman hitailta ;) Meillä kattilat ja paistinpannut menivät vaihtoon, kun yksikään ei induktiolla toiminut (tai siis ovat kyllä vielä tallessa, toimivat niillä tavallisilla tasoilla), paistinpannuina on Kovanaamat ja kattiloina Hackmannin Classicit.

Pikkusiskoni suunnitteli osakkeeseensa keittiöremonttia ja kyseli kokemuksia induktioista, käskin hankkimaan kaikki levyt sellaisina ja tyytyväinen sisko päätökseensä/päätökseeni on ollut :)
 
Ehdottomasti induktio!! Ei polta sormia eikä pala ruoka pohjaan. On nopea. Ja tason puhtaana pito helppoa, kun levy itsessään ei lämpene, joten levylle ei voi palaa ruokaa, jota joutuisi raaputtelemaan.
 
Täytyy kyllä sanoa, että tuo induktioliesi on kyllä ehdottomasti paras ostos meidä keittiössä ja hyvänä kakkosena tulee pakastin ja jääkaappi jääpalakonella =)

Ostin muuten pari kattilaa Ikeasta ja täytyy kyllä myöntää, että halvallakin voi saada hyvää; toimivat todela hyvin induktioliedellä.
 

Yhteistyössä