Jos ja kun minulta kysytään, kannattaa =)
Induktioliesi on turvallinen lapsiperheessä. Liesi ei kuumene ja sammuu kun kattilan ottaa liedeltä. Induktio on nopea verrattavissa kaasulieteen. Meillä on kaksi power eli pika liesilevyä ja kaksi "tavallista" induktiota. Hyvä etten ottanut seilalista liettä, jossa kaksi on tavallista keraamsista ja kaksi induktiota, niitä keraamisia ei tulisi käytettyä. Induktiossa on myös se hyvä puoli, että levy reagoi heti, kun tehoa vähentää, joten ylikiehumisvaara on minimaalinen, ruoka ei myöskään pala levyyn kiinni, kuten tavallisessa keraamisessa.
Itse tykkään laittaa ruokaa, joten tuo liesi on kyllä ehdoton, sain edellisestä tavallisesta hellasta tarpeekseni sen hitauden ja sen vaikeasti puhtaana pidon vuoksi. Induktio kannattaa hankkia, vaikka ainakin osa kattiloista meneekin uusiksi.
Itsekin ostin pari Hackmanin paistinpannua, wokin ja korkeareunaisen paistinkasarin. Minulla oli samanlainen paistinpannu tavalliseen lieteen, josta tykkäsin. Kuitenkin jostain syystä tämä induktiopannu todellakin tarttuu helposti, jos sitä käyttää pikalevyllä. Nyt teenkin niin, että kytän alussa sitä poweria ja muutan sen sitten tavaliselle tällöin esim. marinadi ei enää tartu. Minulla on myös halpa Ikean paistinpannu, joka on hyvä. Nyt olis tarkoitus hankkia Hacmannin kattilasarja, ajattelin sitä hienoa Etiqett-sarjaa, onko kellään kokemusta?