induktio vai kaasuliesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tintti:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tintti:)

Jäsen
03.04.2012
52
0
6
Elikkäs molemmat on mahdollisia laittaa :) kysyisin että minkälaisia kokemuksii? kumpaa suositte enemmän? itse siis olen induktiolieden kannalla ja ja mieheni sekä hänen vanhempansa kaasulieden kannalla :)

Meille tulee kaasu heti kun voidaan itse vaikuttaa lieden valintaan. Toki se kaasupullo vaatii oman tilansa, mutta energiansäästö ja käyttömukavuus vievät voiton kirkkaasti.

Outo perustelu tuo että kaasu loppuu yhtäkkiä kesken. Siitä pullon kyljestä näkee nykypäivänää milloin kaasu on loppumassa ja ihan yhtälaillahan voi tulla yhtäkkiä sähkökatkos, eikä sitä indutiota voi käyttää. Kaasua kuitenkin saa joka huoltsikalta ja voi juoda romanttisesti teetä kynttilänvalossa sähkökatkoksen loppumista odotellessa :)

[QUOTE="vieras";26375217]Kysytkö tosissasi? Kyllähän se sähköenergiaa säästää kun monta kertaa päivässä laittaa ruokaa ja keittää vettä ja kahvia, eikä siihen tarvita sähköä.[/QUOTE]

tietysti sähkö säästyy mutta energiaahan se on kaasukin ja väitämpä että kaasussa se on kalliimpaa

tietysti sähkö säästyy mutta energiaahan se on kaasukin ja väitämpä että kaasussa se on kalliimpaa

Pilkunnussintaa. No itselläni ei tosiaan sitä kaasuliettä tällä hetkellä ole, mutta ystävälläni on ja oli laskenut säästävänsä pari sataa euroa vuodessa, plus että kaasulieden oli saanut halvemmalla kuin induktiolieden (toki riippuu millaisen hankkii, mutta tässä tapauksessa näin). Niin ja eivät asu kaasuverkkotalossa, vaan ihan pullokaasulla toimivat.

[QUOTE="vieras";26375265]Pilkunnussintaa. No itselläni ei tosiaan sitä kaasuliettä tällä hetkellä ole, mutta ystävälläni on ja oli laskenut säästävänsä pari sataa euroa vuodessa, plus että kaasulieden oli saanut halvemmalla kuin induktiolieden (toki riippuu millaisen hankkii, mutta tässä tapauksessa näin). Niin ja eivät asu kaasuverkkotalossa, vaan ihan pullokaasulla toimivat.[/QUOTE]

sun ystävä ei osaa laskea, kilo nestekaasua sisältää 12,8 kWh energiaa ja maksaa noin 3 €

vastaava sähköenergia maksaa noin 1,5€ ja sähköenergia toimitetaan tapahtumapaikalle kun taas nestekaasu pitää hakea huoltsikalta

Näillä sähkönhinnoilla kaasu alkaa kuulostaa erittäin houkuttelevalta. Moni ammattikokkihan kehuu, että kaasuliesi olisi ruoanlaitossa parempi. Nyt on induktio ja voin sitäkin suositella.

[QUOTE="vieras";26375361]No annahan mennä laskehan sitten kumpi tulee ystävälleni halvemmaksi. Anna mennä vain. Et varmaan edes tarvi mitään tietoja hänen asuinaleestaan, käyttämästään sähköyhtiöstä, perheen koosta ja ruoanlaittotavoista tai muistakaan muuttuvista tekijöistä?[/QUOTE]

editoin ylle laskelman, sopii osoittaa vääräksi jos osaa

[QUOTE="vieras";26375487]Sun laskelmistasi puuttuu se sähkömäärä joka kuluu silloin kun ei levyt eivät ole päällä, mutta minkä sähkölaite kuluttaa (valmiusvirta) ja johon ei kuitenkaan mene kaasua.[/QUOTE]

tuo on tosi, valmistilan energiankulutus ei ole mulla tiedossa enkä sitä ole laskelmassa huomioinut

kun tunnut tietävän niin kerroppa paljonko se on

Täällä on ilmeisesti toinenkin viras- nimimerkillä kirjoittava. Mistä sinä otat nuo noin 3 euroa ja noin 1,5 euroa? Jatkuvasti kaasua käyttävä voi tehdä sopimuksen huomattavasti halvemmastakin kaasusta ja toisaalta sähkön hinnoissa on suuria vaihteluita alueittain, varsinkin jos valitsee jonkin ympäristöystävällisemmän vaihtoehdon (esim. itselläni 1,5 euroa on melkoisen alakanttiin). Muutenkaan tuo ei ihan suoraan riitä. Aivan kuten tuo toinen vieras sanoi, se sähkölaite vaatii virtaa koko ajan, kun taas kaasuliesi ei vaadi koko ajan kaasua. Kaasuliedellä voidaan korvata useampikin sähkölaite, jolloin sähkönsäästöä tulee vielä enemmän.

Mä ottaisin induktion ja kaasugrillin keittolevyllä. Ja otti sitten kumman tahansa, niin halvemmaksi tulee verrattuna keraamiseen lieteen. Nimim. minä tyhmä, joka en ostopäätöstä tehdessäni selvittänyt induktion ja keraamisen lieden eroja ja päädyin siksi keraamiseen...prkl.

Mä ottaisin induktion ja kaasugrillin keittolevyllä. Ja otti sitten kumman tahansa, niin halvemmaksi tulee verrattuna keraamiseen lieteen. Nimim. minä tyhmä, joka en ostopäätöstä tehdessäni selvittänyt induktion ja keraamisen lieden eroja ja päädyin siksi keraamiseen...prkl.

se keraaminen liesi oli kyllä täysin turha välivaihe, tuskin niitä enää monikaan laittaa

se keraaminen liesi oli kyllä täysin turha välivaihe, tuskin niitä enää monikaan laittaa

Paitsi tällaiset idiootit, jotka ei ymmärrä selvittää asioita. Mä kun kuvittelin, että induktio on vaan joku muotihömpötys ja että se erikoisuus on hipaisunappulat. Kun sitten löysin keraamisen väännettävillä nupeilla, niin halusin ehdottomasti sen. Siis meidän 2 vuotta vanhaan taloon... huhhei!

Paitsi tällaiset idiootit, jotka ei ymmärrä selvittää asioita. Mä kun kuvittelin, että induktio on vaan joku muotihömpötys ja että se erikoisuus on hipaisunappulat. Kun sitten löysin keraamisen väännettävillä nupeilla, niin halusin ehdottomasti sen. Siis meidän 2 vuotta vanhaan taloon... huhhei!

oisit kysyny palstalla, siis tän jälkiviisauden mäkin osaan

Yhteistyössä