imusolmukkeet... taas kerran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hätäilenkö turhaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hätäilenkö turhaan?

Vieras
Haeskelin haulla & googlellakin. Lapsella 1,5v on kaulalla mol. puolin ja nivusissa toisella puolella pienet imusolmukkeet. Tulivat mpr:n jälkeisestä nuhasta, kaulalla oli ensin suuret (nivusesta en osaa sanoa milloin sinne tullut). Eli pienentyneet ne on, mutta ed. tuntuvat. Nyt nuhasta siis kulunut reipas kuukausi...hetkinen... 6 vkoa.

Seuraillaanko vielä vai pitäiskö jo mennä käymään verikokeissa? Tiedän et on ihan normaalia lapsilla että ne voi jäädä pitkäksikin aikaa, mut pitääkö ne mua ihan pöhkönä jos kiikutan ens viikolla kokeisiin?

Kyllä imusolmukkeet tuntuvat normaalistikin, varsinkin hoikilla ja lapsilla. Itse olen lapsiltani löytänyt niitä jopa takaraivosta, omistani puhumattakaan. Jos ne ovat jo kerran pienentyneet niin seuraile vaan vielä. Aikuisella yli 2cm läpimittainen imusolmuke lasketaan suurentuneeksi, lasten omista en tiedä.

meillä pojalla tuli kans 1,5v. rokotuksesta oikeaan nivuseen patti. Hän oli n. 1v. 8 kk ikäinen kun rokotus pistettiin ja vieläkin patti on oikeasssa nivusessa ja vasempaankin tuli joku aika sitten.
Ja kyllä olen ollut monta kertaa huolissaan kun poika on nyt jo 2v 5kk eli patti oikeassa nivusessa on ollut jo 9 kk. Useamman kerran neuvolaan soitin ja kävin näyttämässäkin ja sitten pari kuukautta sitten kävimme asian takia neuvolalääkärin luonakin ja hän piti normaaleina patteina mutta varalta otettiin vielä verikoe mikä oli normaali eli ei mitään hätää ollut.
Yritin kysellä että kuin kauan nuo nyt voi olla enkä saanut kunnon vastausta. Kuulemma hoikilla lapsilla voi tuntua "aina", sillä normaalistikin imusolmukkeet tuntuu patteina ja hoikilla ne siis sitten tuntuu vain entistä paremmin. Ja muistelen et tuossa syksyllä mullekin sanottiin et jos patti yli 2cm tai alkaa kasvamaan niin sitten tutkimuksiin. Noh, meillä ei muuttunut mutta tosiaan tuli myös vasemmalle puolelle jolloin halusin käydä näyttämässä..

ainiin ja se unohtui sanoa että meidän neuvolatäti tuumas että nyt on aikas paljon ollut tuosta mpr:stä just tätä et tulee patti nivuseen... hmmm... saa nähdä mikäs siinä mpr:ssä nyt sit on.. eikös se ole uusittu aika vasta?

ok.... eli vois ootellakin. En tosiaan usko et mitään kummempaa ois, mut aina sitä huolehtii. Jotenkin tuo on tuntunut nyt viikon väsyneemmältä tms. niin siksi tässä sitä miettii.

Nyt ne patit on tosiaan sellaisia lapsen pikkusormenpään kokoisia.

Yhteistyössä