Imukuppi

Itsellä toinen synnytys edessä. Eka oli ikävä kokemus, mutta lopulta saatiin kaveri kuitenki imukupilla ulos. Nyt mietityttää, että joutuuko taas toisen kohdalla samaan rääkkiin. Eli onko täällä sellaisia, joilla toinenkin jouduttu ottamaan kupilla pois? Haluaisin, että seuraava käynnistetään ajoissa tai sitten sektiolla, mutta se kuppihomma ei toista kertaa innosta.
 
anony
mun anoppi kertoi että kun oli tehnyt toista lastaan niin se oli kyllä ollut paljon helpompaa kun esikoisen kohdalla, joka oli myös tullut imukupin avustuksella maailmaan. esikoinen(joka siis oltiin otettu imukupilla) oli ollut nelikilonen ja se toinen lapsi oli painanut yli 5 kg, eli tuskin säkään joudut enää siihen rääkkiin. tiedän nimittäin mistä puhut kun itselläkin oli imukuppi synnytys.
 
mirakatti
Mun mummi synnytti 7 lasta ja niistä isäni tuli pihdeillä ulos. Sen jälkeen synnytti vielä kaks ja ihan normaalisti. Mulla oli kanssa kamala imukuppisynnytys ja välillä ittekin olen miettiny samaa. Mutta toisaalta mielummin synnytän uudestaankin imukupilla kun sektiolla. Oon meinaan nähny vierestä kuinka hidasta ja vaikeaa sektiosta toipuminen voi olla.
 
hilarius
2 kertaa samalla imukuppirääkillä. pikkukakkonen oli n.4500g ja jäi jumiin hartioistaan...että 50 /50 mahis joutua samaan rääkkiin. nyt 3 tulossa ja suunnitellulla sektiolla ei ikuna kuuna päivänä enää alateitse!
 
Itselläni ei jäänyt huonoja muistoja imukuppisynnytyksestä. Olisinko sit ollut niin väsy jo (19h)! Esikoinen otettiin imukupilla pois, koska työntöpoltot loppuivat kesken ja poika oli avotarjonnassa eli kasvot ylöspäin. Isohan se ei ollut , vain 3,1kg. En kyllä osaa pelätä tätä seuraavaa synnytystä, joka pitäisi olla 3 vkon sisällä. Mutta ovat sanoneet, että ei ei tarvittaisi imukuppia. Vauva on nyt oikein päin ja pienikokoinen on tämäkin tuleva.

 
ei imukuppisynnytys nyt niin kauheaa ole!!
esikoistani synnyttäessäni ponnistusvaiheessa supistukset loppui ja sen kestettyä melkein tunnin käytti lääkäri imukuppia. se helpotti kun ei tarvinnut enää niin kovasti yrittää. tulihan niitä tikkejä enempi ja paraneminen kesti kauemmin, mut tulipa muksu ulos ;)
toisen synnytys oli ihan normaali ja kaikki meni hyvin.
 

Yhteistyössä