imetystyyny

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itse tehtynä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itse tehtynä

Vieras
hei

en oo kauhean hyvä ompelemaan mutta ajattelin imetystyynyn saada aikaan kun valmiit niin kalliita. Mistäköhän sellaiseen vois saada kaavat? Täytteeksi kai voi laittaa sellaisia styroksihiluja. Mistä niitä saa ja paljon maksaa tarvittava määrä? Millainen olisi hyvä päällyskangas???

vinkeistä kiittäen...

Eikös imetystyynyt maksa siinä 15-20 euroa..

Olen aika varma, että tarveaineet, kangas, narut, täytteet, langat jne. maksavat miltei saman verran.

Tai ainakin kun tein reunasuojuksen äp:n laatikkoon. Niin tarveaineet maksoivat ""hurjan"" paljon. Lisäsi työtä oli aika paljon, kun rypytin kankaan jne. Mutta jos pidät käsillä tekemisestä, voit hieman säästää jos teet itse.

Kysy tuolta ""käsityö"" palstalta. Itse sain sieltä kivoja vinkkejä ja tietoa mm. unipussin ja lämpöpussin kaavoista.

mulle teki kaveri imetystyynyn. Päälykangas oli blyyshiä ja se oli aivan ihana materiaali, ei olis ehkä itsellä tullut mieleen sellainen valinta. Aluskangas oli tavallista puuvillaa ja sen sisälle sitten survottiin mieletön määrä styroxkuulia (pieniä), ne maksoi paljon, en muista enää tarkkaa hintaa. Ihan mistä tahansa sitä ei saa, enkä valitettavasti muista enää sitäkään, mistä se lopulta ostettiin (Pohjolan kumi ? ehkä oli liikkeen nimi....??)

Luulisin, että itse tehtynä ei tule juurikaan halvemmaksi. Tosin silloin saa tismalleen haluamallaan materiaalilla.

Styrox rakeet Etolasta 12,5€/pussi muistaakseni. Siitä määrästä jää vähän ylikin.
Kaavan otin kaverin tyynystä. Itse tyyny kannattaa tehdä ehdottomasti puuvillakankaasta, mutta tekisin myös päällisen lakanakankaasta, jotta se on helppo ja voi pestä. Meillä ainakin lapsi pulautteli paljon niin tyynyä täytyi pestä aina silloin tällöin. Tyynyliinoja voi tehdä parikin niin voi vaihtaa aina tarpeen mukaan.
Valmiit tyynyt ovat kalliita, jos haluaa hyvän. maksavcat n.35-45€. Jonkun rimpulatyynyn saattaa saada vähän alle 30€. Tietty tuolta esim. Vauva-lehden kirpparilta kannattaa katsoa, myisikö joku käytettynä ja itse ompelisi uuden tyynynpäällisen.

samettineulosta...vissiin sitten...en ole ompeluihminen laisinkaan. En ole moista sanaa ennen kuullut, en tiedä, vesipestävä kuitenkin oli ja tykkäsin siitä kovasti. Oli kivan pehmeä ja miellyttävä materiaali.

Ja se on kyllä plyyshi, ihme hinku kaikilla työntää mahdottomasti ulkomaisia kirjaimia joka paikkaan. Muita hassuja palstalla näkyneitä on GALLUB (p.o. gallup) yms.

Heipparallaa!
Imetystyynynä voit kyllä käyttää ihan tavallista sängyn tyynyä. On paljon kätevämpikin, senkun vaihdat puhtaan tyynyliinan kun puklaa tai meillä ainakin muutamat pissatkin tuli läpi tyynyyn. Niin pienellä ei kyllä muotoilu yhtään haittaa. Senkus kaivat vanhan oman tyynyn esiin.

Kyllä imetystyyny muotoutuu paremmin lapsen mukaan kun siellä on sisällä niitä rouheita siis kuten säkkityynyssä. Kainalon alta imetyskin sujuu hyvin ja lapsi mahtuu edelleen kokonaan tyynyn päälle vaikka ikää 10kk.

Yhteistyössä