N
ninsku*
Vieras
Olen 2-viikkoisen vauvan äiti.
Lapsen suu oli hänen syntyessään painunut vinoon ja hän ei saanut nännistä
otetta. Tästä syystä hän sai pulloruokaa 1,5 viikkoa syntymästään. Olen
lypsänyt rintoja koko sen ajan.
Nyt suu on normaaliasennossa ja hän syö hyvin rintaa.
Minua kuitenkin stressaa jotenkin koko ajan se, saako lapsi tarpeeksi
ruokaa rinnoista, kun olen tottunut "näkemään" paljonko hän on milloinkin juonut.
Vauva on ihan tyytyväisenoloinen ja pissaa tulee.
En jotenkin osaa rentoutua, vaan öisinkin mietin hermostuneena herääkö
lapsi varmasti pyytämään tarpeeksi maitoa. Jos hän on "liian" hissukseen,
hätäilen että johtuuko hiljaisuus siitä että hän on aliravittu ja liian väsynyt
pyytääkseen.
Auttakaa kokeneemmat äidit, hätäilenkö turhaan?
Imetän vauvaa aina kun hän itkeskelee ja lypsän rintoja n. 4-5 kertaa
vuorokaudessa.
Lapsen suu oli hänen syntyessään painunut vinoon ja hän ei saanut nännistä
otetta. Tästä syystä hän sai pulloruokaa 1,5 viikkoa syntymästään. Olen
lypsänyt rintoja koko sen ajan.
Nyt suu on normaaliasennossa ja hän syö hyvin rintaa.
Minua kuitenkin stressaa jotenkin koko ajan se, saako lapsi tarpeeksi
ruokaa rinnoista, kun olen tottunut "näkemään" paljonko hän on milloinkin juonut.
Vauva on ihan tyytyväisenoloinen ja pissaa tulee.
En jotenkin osaa rentoutua, vaan öisinkin mietin hermostuneena herääkö
lapsi varmasti pyytämään tarpeeksi maitoa. Jos hän on "liian" hissukseen,
hätäilen että johtuuko hiljaisuus siitä että hän on aliravittu ja liian väsynyt
pyytääkseen.
Auttakaa kokeneemmat äidit, hätäilenkö turhaan?
Imetän vauvaa aina kun hän itkeskelee ja lypsän rintoja n. 4-5 kertaa
vuorokaudessa.