imetysliiveistä

Mietin tässä, että joko uskaltaisin hankkia imetysliivejä. Missä vaiheessa olette hankkineet? Jos olette jo ennen synnytystä, niin kannattaako ostaa yhtä vai kahta kuppikokoa suuremmat kuin nykyinen koko?

Mä suosittelen ostamaan ekoiksi liiveiksi joustavat kaarituettomat liivit, ainakin Carriwellin liivit venyy 3-4 kuppikokoa. Sitten voi myöhemmin ostaa napakammat vaikka kaarituelliset kun näkee mihin kokoon rinnat asettuu.

metsänpeitto
Carriwellin soft touch liivit on ihan hyvät. Mulla oli aikaisemmin sellaiset drop cup brat, mutta mulle ei sopinut sellainen painijamalli, ei vaan istunut kunnolla hartioista. Noissa soft toucheissa on ihan normi kiinnitys ja olkaimet.

Ja tuo joustava kangas on tosiaan hyvä alussa, ja nuo on kuitenkin ihan tukevat.

Mä ostin viime raskausaikana noi Carriwellin Drop Cup Brat ja hyvät oli. Ne on siis päänylivedettävää mallia. Ne veny hyvin, mutta tuki myös. Nyt oon ostanut Carriwellin Soft Touchit eli seläntakaa kiinnitettävää mallia. Kätevän tuntuset on nää uudetkin. Babyidea.fi -sivulta löytyy.

metsänpeitto
Noi drop cup brat oli minunkin mielestä hyvät päällä muuten, mutta mun hartioille ei tosiaan toi painijamalli sopinut. Onneksi nyt oli saatavilla toi toinenkin malli :D

Ja ne on kyllä tukevat, vaikka ei ole mitään kaaritukia tai muuta. Eikä kiristäneet vaikka kuppikoko vaihteli :xmas:

Vera-84
Siellä Carriwellilla oli näköjään myös hyvin venyviä, et ei haittaa jos ostaa "väärän"koon. Kivannnäkösiä imetyspaitoja myös, ja ok-hintasia. Noi onkin paljon halvempia kun jotkut stokkan 50 euron liivit...

auringonkukka-75
Saako udella...? Minkä kokoiset rinnat teillä on? Itse olen hyvinkin rintavaa mallia, eli nämä "normaalit" liivit ovat 80F. Olen yrittänyt etsiä imetysliivejä ja kävin erään Carriwell -jälleenmyyjän luona sovittamassa noita Drop Cup'eja. Oli näillä rinnoilla ihan sama, oliko liivit päällä vai ei. Ihanan pehmeät ne kyllä oli, mutta mistään suunnasta eivät tukeneet. Tissit oli suorastaan kainaloissa... :ashamed:

Pitänee varmaan mennä ihan liiviliikkeeseen. En vaan millään haluaisi maksaa niin sikamaisia hintoja rintaliiveistä... :|

auringonkukka ja pikkuinen rv 32+3

Just tänään ostin Carriwellin Comfort Brat, jotka ei maksaneet paljon mitään, mutta eivätpä juuri tunnu tukevankaan... Vähän sama ilmiö kuin auringonkukalle, että tissit valuvat kainaloihin. No, pysyypähän liivinsuojat paikoillaan ja paita kuivana, jos ei muuta hyötyä ole! Myyjä kyllä ehdottomasti oli sitä mieltä, että tarvin L-kokoa kun kuppikoko on nyt 80C (ennen raskautta 75C), itse olisin ottanut pienemmät; olen kuullut että rinnat eivät välttämättä kasva enää yhtään imetyksen alkaessa. Siskollani jopa pieneni raskausmitoista...

Mutta onpa nyt jotkut; noilla pärjää varmaan alkuun kunhan näkee mihin suuntaan rinnat muuttuvat, jos muuttuvat, ja sitten voi ostaa ihan kunnolliset.

metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Villipilli:
Just tänään ostin Carriwellin Comfort Brat, jotka ei maksaneet paljon mitään, mutta eivätpä juuri tunnu tukevankaan... Vähän sama ilmiö kuin auringonkukalle, että tissit valuvat kainaloihin. No, pysyypähän liivinsuojat paikoillaan ja paita kuivana, jos ei muuta hyötyä ole! Myyjä kyllä ehdottomasti oli sitä mieltä, että tarvin L-kokoa kun kuppikoko on nyt 80C (ennen raskautta 75C), itse olisin ottanut pienemmät; olen kuullut että rinnat eivät välttämättä kasva enää yhtään imetyksen alkaessa. Siskollani jopa pieneni raskausmitoista...

Noi soft touch ja drop cup brat on eri materiaalia, kuin tuo comfort bra. Noi comfortit mun mielestä näyttääkin jo siltä, että en itse varmaan haluaisi kun ei tue tarpeeksi :ashamed: Tai en siis ole noita uskaltanut edes ostaa.

Mulla on koko varmaankin noin 85D

Mulla koko on 70 E, M-kokoiset Carriwellit ostin. Mulla on päiväkäyttöön drop cupit ja ainakin mulla tuntuu ihan tukevilta. Yökäyttöön ostin Comfortit, ne ei tosiaan tue, mutta ajattelin jos rinnat vuotaa paljon niin ihan vain liivinsuojien takia on yöliivit hyvä olla. Varsinaista kokemusta ei kyllä vielä ole, ylihuomenna on laskettu aika :)

Yhteistyössä