Imetysdieetillä olevat - eikö tee yhtään mieli herkkuja?

  • Viestiketjun aloittaja äitee.
  • Ensimmäinen viesti
äitee.
Vai ootteko vaan niin tottuneita, ettette voi syödä samoja ruokia kuin ennen.

Joudun olee maidottomalla, munattomalla ja nauhanlihattomalla seuraavat kuukaudet ja välilä tekee hirveesti mieli esim. kermaviilipohjaisia juttuja, tuorejuustoja ja jäätelöä. Aika monia ruokia pystyy tekee korvaavilla tuotteilla, mutta ei kuitenkaan kaikkia.
 
"vieras"
olin reilut 10v sitten yli puol vuotta tosi tiukalla dieetillä (munaton, viljaton, maidoton, yleisesti allergisoivat...) eikä se silloin tuntunu vaikeelta, ehkä kerran tai kaks ratkesin ihan alkuaikoina ja kun siitä seurasi vuorokauden huutosessio lapselle, niin kyllä mieliteot karisi :D
 
Tavallaan joo. Ei tosin niitä samoja kuin ennen, vaan ruokavalioon sopivia. Kun asennoitui, ettei "kiellettyjä" ruoka-aineita syödä, koska vauvalle tulee huono olo, niin ei niitä tehnyt sitten mieli vaan kehitteli uusia herkkuja. AIka aikaa kutakin ja joskus vielä saa niitä vanhoja herkkuja, ei ne katoa.

Ja soijapohjaista tuorejuustoa on olemassa ja se itseasiassa oli aika hyvää, siitä sai vielä ihan ok dippejä kun ohensi kaurakermalla.
 
Minulla nyt on aika kevyt dietti, mutta kaikki ilmaa tuottavat ainekset on poissuljettuja, koska lapsi on hyvin herkkävatsainen. Mutta kahdeksassa kuukaudessa alkaa unohtua kaalit, lanttu (keitoissa), herneet, pavut, suklaa, ternimaito, kananmuna, soija+soijalesitiini... Ruis onneksi sopii lapselle, se olisi ollut kova paikka. Maidottomuus olisi ollut minulle myös tosi paha tikki, olen itse varsinainen vasikka.
 
Kaiken voi korvata... kakkuja tein maidottomana (korvasin kaurajuomalla)/munattomana (leivinjauhe usein korvaavana tai banaani). Jäätelö oli kaura-/riisipohjaisia, suklaat - WienerNougat

Mä olin vuoden dietillä jossa poissa maito,nauta,kananmuna,kala,omena,sitrukset...
 
"vieras"
Soijapohjasesta (maustamattomasta) jogurtistakin tulee ihan ok dippejä. Suklaana mä käytin wiener nougata,ja jäätelönä kaurajätskiä. Olin siis osan aikaa myös soijattomalla,niin tuli noi kaurapohjaset tuotteet tutuiksi.

Meillä vauvan iho meni niin huonoon kuntoon pienestäkin sortumisesta että kyllä siinä jaksoi. N puol vuotta kesti mun maidoton+munaton,suurimman osan aikaa myös soijaton. Reilun kuukauden olin lisäksi ilman naudanliha,kaakao,mansikka,sitrukset,tomaatti,kaura,ruis,ohra,vehnä.
 
Tekee mieli :D mutta ei sitä tule sorruttua koska tietää että pienelle tulee siitä kauhean paha olo (pojalla suolisto-oireinen allergia). Jos olisi vaan laihisdietti niin olisin sortunut jo varmasti kymmenen kertaa :LOL:

Sinulla on vielä sinänsä hyvä tilanne kun voit käytää kaura- ja soijapohjaisia tuotteita, niissä on monia "herkkuja". Minulla on tällä hetkellä pois maito, muna, soija, kotimaiset viljat ja naudanliha, lisäksi vältän sitruksia, suklaata ja kofeiinia. En ole kauheasti herkkuja keksinyt :( mutta rehellisesti eniten tekee mieli ihan ruisleipää ja juustoa!
 
Sinulla on vielä sinänsä hyvä tilanne kun voit käytää kaura- ja soijapohjaisia tuotteita, niissä on monia "herkkuja". Minulla on tällä hetkellä pois maito, muna, soija, kotimaiset viljat ja naudanliha, lisäksi vältän sitruksia, suklaata ja kofeiinia. En ole kauheasti herkkuja keksinyt :( mutta rehellisesti eniten tekee mieli ihan ruisleipää ja juustoa!
Riisi käy? Riisijäätelö? Ja riisijauhoihin tehdyt muffinssit :p Meillä oli tytöllä kotimaisia poissa niin piti vähän ajatusta käyttää...
 
"vieras"
Pakko todeta on harmillista, kun voin syödä mitä vaan, sillä mulle ois tehnyt hyvää joutua olemaan ilman herkkuja yms. pakosta, liian heikko ihminen olen ja sorrun herkuttelemaan aika ajoin turhankin usein...
 
"Ami"
Olin myös puoli vuotta maidoton, munaton dieetillä ja se sujui aika helposti.

Huomaa että Arnoldsin vaaleanpunapäällysteiset donitsit ovat maidottomia ja munattomia! Samoin Portin karjalanpiirakat ja monet munkit. Eli löytyy sitä sentään jotain herkkuja joita voi imetysdieetillä syödä.
 
"Joo"
Kyllä teki mieli herkkuja ja oli muutenkin ankeaa olla dieetillä.

Meillä allergian aiheuttajaa ei vain meinannut millään löytyä ja iho vaan oireili vaikka jäti yksitellen pois paljon ruoka-aineita. Lopulta otin sellaisen dieetin, että söin vain tiettyjä ruoka-aineita, olikohan siinä jotain esim. riisiä, kokolihaa (sikaa), gluteenitonta leipä... Ihan hulluahan tuo oli, muttakun mistään ei tullut apuja ja kaikki vaan paasasi, että kyllä se voi olla sun ruokavaliossa se vika. Lopulta se iho vaan sitten parani, eikä lapsi edes ole enää millekään allerginen.
 

Yhteistyössä