Imetysasiantuntijoille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kun sain esikoisen niin sairaalassa pakotettiin heräämään yöllä 3 tunnin välein vauvaa syöttämään. kun sanoin että syötän sitten kun vauva herää, niin tämä ei käynyt, vaan tulivat herättämään mut ja käskivät herättää vauvan tissille 3 h välein.

nyt kun odotan toista ja LA lähestyy olen päättänyt että kieltäydyn herättämästä vauvaa ja syötän sitten kun vauva herää. kertokaas teenkö virheen ja voiko muka olla että vauva ei herää jos sillä on nälkä? korkeintaan ekana yönä voin herättää jos vaikka vauva on synnytyksestä niin poikki että nukkuu todella sikeästi.

Riippuu vauvasta...syntymäpaino, sokeriarvot, keltaisuus, jne.

Yleisesti ottaen vauvaa ei tarvitse herätellä syömään. En mäkään kuopusta herättänyt, koska hän syntyi normaalipainoisena eikä sokeriarvoissa tai bilirubiineissa ollut mitään häikkää, mutta esikoisen kanssa oli toinen tilanne ja häntä herätin 3 h välein ihan alussa.

Neljää olen imettänyt ja kaikki ovat kyllä rinnalle heränneet öisin. Ja usein tiheämmin kuin 3 tunnin välein. Omituista, jos vieläkin suositellaan tuollaista keinotekoista rytmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Yleisesti ottaen vauvaa ei tarvitse herätellä syömään. En mäkään kuopusta herättänyt, koska hän syntyi normaalipainoisena eikä sokeriarvoissa tai bilirubiineissa ollut mitään häikkää, mutta esikoisen kanssa oli toinen tilanne ja häntä herätin 3 h välein ihan alussa.

Niin ja eikös se maitokin nouse paremmin jos tiheesti rintaa stimuloidaan?

Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva harmaana:

Musta toi kolmen tunnin väli tuntuu hirveän pitkältä. Imetin ite ainakin tiheämmin kun olivat vauvaiässä.

meillä eka oli keltainen ja sen takia piti herätellä (en kyllä ihan 3 tunnin välein). Toisella ei ollut keltaisuutta niin sai vetää sikeitä just niin kauan kun huvitti. Hyvin on molemmat kasvanut :)

Mutta tosiaan, tarvii herätellä jos on jotain erityistä syytä (sokeriarvot tai todella pienikokoinen)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva harmaana:

Musta toi kolmen tunnin väli tuntuu hirveän pitkältä. Imetin ite ainakin tiheämmin kun olivat vauvaiässä.

No niinpä... meillä ois saanu olla tissi suussa 24/7 :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla esikoisen syntymästä aika kauan aikaa.

Vai oliko sokereiden kanssa ongelmia, silloin syötetään kellosta katsoen vaikka nenämahaletkulla.

siitä on 3 vuotta. ja tämä on ihan yleinen käytäntö (tai ainakin oli silloin) Keski-Suomen keskussairaalassa riippumatta vauvan "kunnosta".

No jos on yli 3kg vauva, eikä sokereissa jne. ole mitään, niin ei kyllä mun mielestä tarvii herätellä noin usein. Mulla ollut raskausajan diabetes ja 4h välein suositeltiin imettämään, vaikka sokeriarvot olikin kunnossa. Yks vauvoista oli 6h sairaalassa syömättä, ja kyllä silloin jo vähän huolestuin, että mikä vaivaa. Todnäk oli vaan maha niin täynnä, kun oli koko yön syönyt ja sitten nukutti. Verensokeri oli tuolloin 6h syömättömyyden jälkeen ihan normaali.

mä synnytin 06 marraskuussa kättärillä ja sillon oli et 4tuntia. ei se mua kyllä häirinnyt että heräsin syöttämään.. mutta kyllä uskoisin että maidon määrään vaikuttaa jos sitä useemmin imettää..
en ole päättänyt millä väleillä imetän tulevaa vauvaa, mutta imettää olen päättänyt.

itse olen synnyttäny 02/09 jorvissa ja siellä, pienet alle 3 kg heräteltiin 3 tunnin välein ja oma vähän reilu 3 kg käskettiin herättää 4 h välein. meillä ei ollut ongelmia keltaisuuden tms kanssa...

Yhteistyössä