imetysapua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
1-kuinen vauva on alkanut vetää "rintaraivareita". aluksi kaikki on ok kun vauva alkaa syödä ja rinta on täysi. mutta kun rinta vähän tyhjenee ja pehmenee niin vauva päästää irti ja yrittää sitten jatkaa syömistä, muttei saakaan enää otetta rinnasta. sitten se paniikissa "nokkii" rintaa ja lipoo nänniä kielellään, muttei saa siitä imuotetta.

mistähän tämä johtuu ja mitä asialle pitäisi tehdä? vauva hermostuu tilanteesta ja alkaa itkeä kovasti ja se on vaikea rauhoittaa, koska nälkä ilmeisesti olisi. mulla on tavallisesta poikkeavat rinnat, en tiedä onko oikea nimitys ontelonisät vai matalat rinnanpäät. mutta esikoisen kanssa ei ollut tätä ongelmaa.

Jos tutti on ollut käytössä, jättäisin sen muutamaksi viikoksi pois. Vauva muotoilee rinnanpään itse, joten en usko että ongelma on siinä. Vauvaa vain keljuttaa, kun äiti ei laita lisää maitoa rintaan, kun hän käskee. Vauva on tottunut kai saamaan maidon helpolla. Tutti (myös tuttipullo) muuttaa imuotetta tehottomaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos tutti on ollut käytössä, jättäisin sen muutamaksi viikoksi pois. Vauva muotoilee rinnanpään itse, joten en usko että ongelma on siinä. Vauvaa vain keljuttaa, kun äiti ei laita lisää maitoa rintaan, kun hän käskee. Vauva on tottunut kai saamaan maidon helpolla. Tutti (myös tuttipullo) muuttaa imuotetta tehottomaksi.

tutti on ollut lähiaikoina ahkerassa käytössä, koska vauvalla on mahavaivoja joita itkeskelee paljon. mutta täytyy varmaan vähentää sitä tuttia. on tosin syönyt tuttia alusta asti, kun se jo synnärillä laitettiin hänelle suuhun (multa kysymättä). ja tuo imetysongelma on ilmennyt vasta nyt. mutta kokeilen silti. niin ja pullosta ei ole syönyt ollenkaan.

onko muita ehdotuksia mistä tää vois johtua?

tuli muuten mieleen, että aiemmin vauva söi tuttia jonka tuttiosa on muitoiltu vinoksi, mutta nyt on syönyt pari päivää tuttia jonka tuttiosa on suora. ehkä se "suora" tutti aiheuttaa tuon väärän imuotteen.

Yhteistyössä