imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Onko muita kohtalotovereita, joilla imetys ei vain onnistu? Vauva on nyt 2 viikkoa vanha ja imetys ei onnistu ollenkaan, masentaa... alusta asti korvikkeet käytössä, koska maitoa ei mistään yrityksistä huolimatta vain tule. On yritetty imettää aivan jatkuvasti, pumpata jne...mutta ei niin ei. Takaraivossa pelko, että vauva saa kaiken maailman allergiat ja taudit, kun en pysty imettämään. Ja joka paikassa mainostetaan sitä, kuinka tärkeää imettäminen on. Minusta siinä ei vain ole mitään mieltä imettää tuntikausia ja vauva kiukkuinen kun ampiainen, kun ei maitoa heru. Ajattelen jo, että varmasti parempi luopua koko touhusta kun olla koko ajan stressaantunut tästä maidottomuudesta, kait vauva senkin vaistoaa äidistään..

Kertokaa kokemuksistanne, jos olette joutuneet samaan tilanteeseen.

On niitä terveitä lapsia kasvanut pelkällä korvikkeellakin!!
Parempi pullo ja tyytyväinen äiti kun stressissä pakkoimetys! ja mitä pahempi stressi, sen vaikeampaa on heruminen ja se stressaa...
Voit kokeilla ""pesimistä"", eli sänkyyn, vauva vain vaippaan ja itseltä kaikki vaatteet pois. Sitten peiton alla köllitään ja nautiskellaan. Ja mies tarjoilee ruoatkin sinne :) Ja tietty tissitellään... Tämä saattaisi auttaa, ehkä.

Tai sitten hommataan vain iso arsenaali pulloja ja unohdetaan se imetys. Saapahan mieskin osallistua paremmin!!!

Älä missään nimessä pode huonoa omaatuntoa tai syyllisyyttä, jos imetys ei onnistu. Olet varmasti tehnyt kaikkesi, että se onnistuisi, joten voit ihan hyvin mielin antaa lapsellesi korviketta ja keskittyä siihen olennaiseen eli pieneen vauvaasi.

Yritä jaksaa vielä hetken ajan. Usein alun hankaluuksien jälkeen, yhtäkkiä voi huotakin, että imetys sujuukin ihan hyvin. Itselläni meni yli kuukausi hammasta purren, mutta kyllä se kannatti. Mutta imetys ei tee ketään paremmaksi tai huonommaksi, joten sillä ei itseään kannata liikaa stressata!

mulla sama homma. piitu-tyttö on kohta kolme kk eikä maitoa tahdo millää herua vaikka kummatkin sitä halutaan. Sitten mukula saa niitä kivoja rintaraivareita kun ei ala herua. kaikki on kokeiltu,pumppaamiset,mammateet yms yms yms mutta ei tule ja tuntuuhan se pahalta, mutta pakko ajatella että sille ei vaan voi mitään.

Kokeile tällaista; juo mehua (itse join kaupan ihanan makuisia hedelmämehuja, toisilla auttaa vesi) monta litraa päivässä - jopa viisi litraa. Kannattaa kokeilla + tuo edellä mainittu pesiminen! Jatka tuota runsasta huomista ainakin muutamia päiviä ja yritä olla stressaamatta.

Älä tunne itseäsi huonoksi - kyllä tosiaan korvikkeellakin kasvaa terveitä lapsia!!!! Ja ei sen enempää mitään allergioita tms. - tiedän pari korvikkeella elänyttä vauvaa, jotka terveempiä kuin rintamaidolla olleet... eli tuskin siitä kiinni tuo terveys! VOIMIA!

Ensimmäsitä imetin 6kk,on sairastellut jatkuvasti poskiontelotulehduksia.Toista imetin ne pakolliset laitoksellaolopäivät,herralle ei kelvannut vaikka kuinka yritin,kymmeneen ikävuoteen sairasti kerran yhden kunnon kuumeen.Nyt pahnanpohjimmaista olin päättänyt imettää ainakin 8kk,vaan sain kohtutulehduksen siihen niin vahvat lääkkeet etten saanut viikkoon imettää ja sittenhän maioa ei enää tullutkaan.Kaikki poppakonstit kokeiltiin,muttei tullut.Itkeskein asiaa viikkotolkulla ja vieläkin tulee tippa silmään kun asiaa ajattelen ja tunnen olevani maailman huonoin äiti.Minä olisin imettänyt vaan ei tullut,sitten on niitä jotka eivät imetä vaikka tulisi,tasan ei käy onnenlahjat.Vaan terveenä on kuopuskin ollut ensimmäisen vuotensa ja hyvin kasvanut.Silti mieltä kaihertaa tuo imetyksen puuttuminen ja olen miettinyt sitäkin että puuttuuko väliltämme nyt joku äiti-lapsi side tuon imettämisen puutteen takia.Tässä maassa kun on niin kauhean suuret ennakko-odotukset tuon imettämisen vuoksi.

Meillä vauva ollut täysimetyksellä heti syntymästään, ja on maitoallergikko ja imetyksen ajaksi kielletty maitotuot., muna, viljat... ei se imetys aina niihin allergioihin auta :( ikävä kyllä. Olen koettanyt saada rintamaitoa pumpatuksi ja pullosta välillä antanut mutta vauva ei muuta haluaisi kuin rintaa... Pulloruokinnalla ainakin isä pystyisi vähän osallistumaan hoitoon ja saisi itse vaikka käydä yksin kaupassa. Poika nyt 6kk ja sitkeästi harjotellaan pulloa.
Paljon voimia sinulle!

Hei,

Luepa ketju ""Imetystietoutta"", ei sillä, että tuntisit olosi entistä epäonnistuneemmaksi vaan päinvastoin saisit tietoa, joka vielä kannustaa Sua jatkamaan yritystäsi. Olet aivan alussa imetystaipaleellasi ja kahden viikon kokeilujen perusteella ei voi vetää johtopäätöstä, ettei Sinusta ole imettäjäksi.

Hoida itseäsi, pidä vauvaasi paljon vierelläsi, koeta nukkua, syö ja juo hyvin. Älä mieti kokoajan imetysasiaa, mutta kannustan Sinua silti vielä jatkamaan yritystäsi. Mitä enemmän annat korvikkeita ym., sitä vähemmän kroppasi tuottaa maitoa rintoihisi. Ja maidon lypsäminen ei todellakaan kerro mitään maidontulon määrästä kun vauva on rinnalla.

Älä stressaa meillä sama homma, vauva nyt perjantaina tulee 2kk alusta asti Nannia saanut, välillä imuja rinnoista ottanut mut ei nimeksikään varmaan rintamaitoo saanut... Onhan lapsia jotka ei kuuna päivänä ole saanut rintamaitoa ja niillä ole sen enempää allregioita kuin muillakaan lapsilla...

Musta on niin väärin ja loukkaava niiltä äideiltä joilla maitoo tulee kuin raanasta tulla neuvomaan ja ohjaamaan meitä joilla maitoa ei yksinkertaisesti tule paljoa tai vauva ei suostu rinnalta syömään.. Eikö se ole niin et jokainen hoitaa vauvansa tyylillään...

Tsemppiä!!! Älä masennu. Olet varmasti loistava äiti ja sinulle kasvaa ihana terve vauva vaikket imettäisikään...
Itselläni oli myös jokin aika sitten hirmu paineet imetyksestä. Kaikki vielä kyselevät/kyselivät että riittääkö maito, imetätkö jne!! Tuntuu varmasti pahalta. Älä kuitenkaan syyllistä itseäsi.

minä taas ite menin ryssimään kok imetyksen ja siitä hirmu paha olo.. :( maitoa riitti ihan hyvin 3kk ja sitten aloin antamaan nannia lisäksi kun näytti olevan nälkäinen, vain 1dl aamulla ja illalla, mutta riitti lopettamaan maidon tulon :( sitten hirveä stressi päälle kun mitään ei tule ja kaikki kivut, ei kiva..

Yhteistyössä