imetys uuvuttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zombie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zombie

Vieras
eli olen 5 viikkoisen aivan ihanan pikku pojan onnellinen äiti. täysimetän, mutta ongelmana on se että poika tahtoisi syödä kahden tunnin välein (myös yöllä), joskus päivällä syöttöväli voi olla kolme tuntia (harvoin kuitenkin). olo on kuin zombiella, voiko pojalla tosiaan olla nälkä kahden tunnin välein vai mikä ongelmana? apua kaivataan tilanteesta pois pääsemiseksi. (imetyksestä en kuitenkaan haluaisi luopua)

teillä on vaan sellainen poika.ja tosiaan välit voivat olla mitä vain. vauva voi syödä kolmen, neljän tunnin välein TAI kolme, neljä kertaa tunnissa TAI kolmen, neljä tuntia yhteen mittaan. Kaikki tämä on normaalia.

Älä ota paineita imetyksestä, silloin se ainakin epäonnistuu. Mulla tyttö syö vieläkin n. 2tunnin välein päivällä, ikää on jo 3kk. Korviketta annan jo välillä 1-2krt päivässä, muuten imetän. Oletko kokeillut antaa yöllä tuttia, jospa ei aina oliskaan nälkä?

Meidän poitsu oli tuollainen siihen saakka kun aloitettiin kiinteät eli puoli vuotta kärvistelin. Nyt tällä tietämyksellä olisin itselleni armollisempi ja tunkisin vauvaan jotain muutakin ravinnetta aina silloin tällöin.

kyl 2h väli pikkuvauvalla on ihan normaalia. Äidinmaito ei tuntikausia pidä nälkää. Meilläkin syötiin 2h välein tuolloin ja myöhemmin 3h. Se kyllä siitä lisääntyy tuo väli ja vauva kasvaa.

Eipä tohon apuja ole. Aika auttaa. Meillä eka söi 1,5 h välein läpi vuorokauden. Sitten kun alkoi kiinteille, väheni myös imetys. Toka lapsi sitten söikin onneksi vaan 3h välein. Se tuntu jo helpolta.

Ihan normaalia rinnalla roikkumista pienelle vauvalle. Jonkun ajan päästä, noin 3 kk iässä, vauvat alkaa yleensä viettää rinnalla vähemmän aikaa, kun muukin maailma alkaa kiinnostaa. Jaksamista!

tuttia olen antanut, mutta sylkee vain pois, ja alkaa huutaa eli nälkä on. Usein öisin syöttöjen jälkeen pyörii sängyssään yli puolikin tuntia ja ähisee, niin että itsekään ei pysty nukahtamaan ennen kuin poika nukahtaa.. kodista ei jaksa huolehtia, minnekän ei voi lahteä kun jatkuvasti pitää olla tissiä antamassa...

Mulla pari viikkoa vanhempi pullovauva ja syö myös ympäri vuorokauden. Erona imetykseen tietysti se että joudun keittelemään pulloja ja keskellä yötäkin nousemaan ylös keittiöön ja lämmittämään maidon kun kutsu kuuluu..

Meillä poika imi todella tiheään alkukuukaudet. Rinnat olivat kipeät ja väsytti välillä, mutta siitä se pikkuhiljaa tasaantui. Poika tuplasi painonsa kolmessa kuukaudessa 3970g:sta 8020g:an ja pituuttakin tuli yli 13 cm :D Tsemppiä imetykseen!

Alkuperäinen kirjoittaja zombie:
tuttia olen antanut, mutta sylkee vain pois, ja alkaa huutaa eli nälkä on. Usein öisin syöttöjen jälkeen pyörii sängyssään yli puolikin tuntia ja ähisee, niin että itsekään ei pysty nukahtamaan ennen kuin poika nukahtaa.. kodista ei jaksa huolehtia, minnekän ei voi lahteä kun jatkuvasti pitää olla tissiä antamassa...

Tuo on aivan normaalia, koita vaan asennoitua siihen, ettei joka paikkaan ole pakko mennä, jos ei jaksa.

Meillä on myös 5vk:n ikäinen vauva, ja tuo 2 tunnin syömisväli kuulostaa jo ruhtinaalliselta! Meijän neiti syö todella tiuhaan, mutta aina vain hetken ja nukahtaa. Täysimetyksellä siis mennään. Sisaruksiinsa nähden aivan erilainen syöjä, he syöneet harvemmin, mutta kerralla pidempiä aikoja.

Mutta aivan kuten joku alussa sanoi, pikkuvauvat voi sydä tosi tiuhaan. Vaikka sen 2 tuntia putkeen tai 5 kertaa kahdessa tunnissa jne.

Tsemppiä, eiköhän nämä imetysvälit pitene, kun vauvat kasvaa. :)

ihan normaalia. meillä tuo 3kk poika syö vieläkin puolentoista- kahden tunnin välein. jossain vaiheessa aloin antaa ennen nukkumaan menoa korviketta, kun ei ehtiny edes kunnolla nukahtaa kun taas oli nälkä.
anna ihan hyvällä omalla tunnolla korviketta välillä, ei kuitenkaan ole tarkoituksen mukaista että äiti on aivan uupunut eikä jaksa hoitaa lastaan.

Koti ei karkaa vaikkei siitä jaksa niin huolehtia. Vauva on se ykkönen nyt. Se tulee helpottamaan tuosta.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Tuo on aivan normaalia, koita vaan asennoitua siihen, ettei joka paikkaan ole pakko mennä, jos ei jaksa.

Juu, ja kämppäkään tuskin kävelemään lähtee vaikket sille uhraisi normaalimäärää ajatuksia. Nuku aina kun voit!

Älä niistä kotihommista välitä. Muista syödä ja juoda. Oman virkeyden vuoksi kannattaa kyllä uskaltautua ihmisten ilmoillekin. Mä olin vauvan kanssa just näitä parjattuja julki-imettäjiä, kun muuten olisin ollut jumissa kotona. Yritä keksiä imettämiseen kivaa oheistoimintaa. Mä luin varmaan enemmän kirjoja kuin vuosiin. Ja kummasti sitä keksi sellaisia imetysasentoja, et pystyi vaikka surffaamaan tai neulomaan sukkaa.

Yhteistyössä