IMETYS+UUSI RASKAUS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raisa

Vieras
Kuinka moni oikeesti tulee raskaaksi vielä kun imettää edellistä?

Meillä lapsella ikää 3,5kk.
Kuukautiset ei ole vielä alkaneet ja imetän lasta.
Tuo meidän esikoinen sai alkunsa heti kun sille yhtään mahollisuuttaa annettiin.
Nyt olen alkanut miettimään josko olen uudestaan raskaana.
Samanlaista lievää kuvotusta ollut toisinaan niinkuin ensimmäisen raskauden alussakin...

Kuinka todennäköistä on edes tulla raskaaksi näinkin pian kun vielä imettää?

Kuinka moni palstalainen on tullut raskaaksi?

Kiitos asiallisista vastauksista :)

Perinteinen keskimääräinen lasten ikäero on Suomessa ollut melko tarkkaan 3 vuotta. Tämä siis aikana jolloin elettiin maalla ilman vitamiinipillereitä ja terveyskeskuksia, saatikka sitten ehkäisyvälineitä.

No tuota esikoista ei keretty edes alkaa kunnolla vielä yrittämään kun ihan oikeesti kahdesta peittojen pöllytys kerrasta tulin raskaaksi.

Vauva syö pelkkää tissiä...Yöllä pari kertaa herää syömään...

on ilmeisesti kuitenkin ihan toivottu tulokas? :heart:
Voi jukra..itse kuumeilen vietävästi toista tulokasta mut vielä ei oo vihreetä valoo alkaa yrittämään.
Meillä esikoistyttö 4kk :)

Olen henk kohtasesti kuullut vain tapauksista joissa esikoinen on ollut jo yli vuoden ikäinen TAI sitten esikoista on vain osittaisimetetty, loput pullosta, jos siis imettävä äiti on tullut taas raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja elia of dorne:
Olen henk kohtasesti kuullut vain tapauksista joissa esikoinen on ollut jo yli vuoden ikäinen TAI sitten esikoista on vain osittaisimetetty, loput pullosta, jos siis imettävä äiti on tullut taas raskaaksi.

Juu tuntuu vähemmän olevan niitä jotka pian tulis raskaaks, varsinki ku ei mullakaan ole edes kuukautiset alkanu

Oi voi...Tekis mieli testata mut kyllä mä taijan jättää aamuun kumminki että varmasti näkys jotaki on mitään nähtävää...

Ekan kerran seksiä harrastettu kuukaus synnytyksen jälkeen eli kovin paljoa ei viikkoja vois olla...

Kumminkaan mitään näy :P

Jaa. Kyllä mäkin vaan imetyksestä huolimatta raskaaksi tulin. Ehkäisyä ei jälkivuodon jälkeen juuri käytetty kun esikkoa yritettiin niin helvatan kauan ja aateltiin että jos se toka vaikka vähän helpommin tulisi.. Mulla alkoi kyllä menkat ihan sännöllisinä heti jälkivuodon perään, mutta täysimetin 5kk esikkoa ja joskus sen jälkeen sitten tärppäsi (ei nyt tässä väsymyksessä osaa laskea). Nyt on 14kk typy ja rv 35.

Täysimetys ja menkattomuus on joku 80% ehkäisykeino monien lääkärien mukaan. Mikäänhän ei sano ettei juuri tämä olisi ollut se hetki kun ovulaatio on taas tullut ja menkat olisi alkaneet vaan raskaus ehti ensin ;) Varsinkin jos olet tullut helposti raskaaksi ekalla kerralla niin miksei tokalla vielä helpommin :)

Yhteistyössä