Imetys"ongelma" vauvan 8kk kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maitoa maitoa vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maitoa maitoa vaan

Vieras
Tai tälläinen käänteinen ongelma.
Vauva kun ei huoli muuta nestettä kuin rintaa. Tuttipulloista menettää heti hermot, nokkamukista juotettuna lutraa vaan mutta ei juo ja mukin reunasta ehkä hörppää kerran ja siinä se.
Yösyötöistä ollaan koitettu luopua kun suurin osa yöllä syömisestä on vain sellaista lutustamista, aamulla sitten viiden aikaan kyllä jo syö ihan kunnolla.

Kuitenkin itsestäni tuntuu että vauva korvaa liikaa aterioitaan rintamaidolla kunnon aterioiden sijaan. Aamu- ja iltapuurot on ne varmat mitkä syö kunnolla, päiväateriat tupppaa olemaan sitä maistelua vaan välillä.
Kyllähän minä imetän, eipä siinä mitään mutta kun isommat on selkeästi vähentäneet tuota rintaa aikaisemmin niin tuntuu tämä tissiriippuvainen vaan niin oudolta.
Terhakka vauva ja hyvin kasvaa mutta kuinka kauan.
Eli miten suoritetaan sellainen pehmeän laskun vieroitus?

miks vauvan pitäs huolia muu ku rinta. ei meillä kuopus juonu mistään muusta kun rinnasta kunnes imetys lopetettiin 1 vuotiaana. hyvin huoli ja oppi nokkamukin käytön siinä vaiheessa, vaikka aikasemmin ei ollut huolinut vaan oli vaan suostunut leikkimään sillä. anna ensin ruoka ja sitten vasta se tissi. älä stressaa vaan anna sitä tissiä kun nuo oienet siitä niin tykkää, pian siitä luopuminen on kuitenkin edessä.
mä sitten ensin lopetin yöimetyksen ja muutenkin kerrasta vähensin yhteen imetyskertaan päivässä. eikä lapsi enää tissiä huutanu ja vaatinu vaan óli ilonen kupista. noin pienet unohtaa nopeasti

Juu, kyllä on tarkoitus jatkaa imetystä vielä ihan rauhassa mutta kun tämä lapsentahtisuus meillä tarkoittaa aika tiivistä syömistä. Vauva on oikea sylikissa ja tahtoo olla paaaaljon sylissä ja syödä tietysti samalla.
Mutta ehkäpä hän sitten vierottautuu itse kun on siihen valmis.

Uusimmat

Yhteistyössä