Imetys kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minävain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minävain

Vieras
Poika 4kk:tta ei suostu enää syömään tissiä, kun olen istuma asennossa., vaan yrittää punkertaa itseään jatkuvasti ylös ja sitten suuttuu...Hyvin sujuu syöminen ainoastaan maaten sängyllä tai sohvalla. Sinänsä tämä ei haittaa, jos ollaan kotona, mutta kyläillessä yms. asioilla ei aina ole mahdollisuutta heittäytyä pitkäkseen imettämään. Toinen ongelma on se, että nykyään syödessään hän yrittäää samalla tunkea kätensä suuhun..joten välillä on pientä taistelua, että syömisestä jotain tulee...Onko kellään vastaavia kokemuksia? Eli ovatko nämä probleemat vain ohimeneviä?

Meillä vauva on myös tykästynyt syömään makuulla sängyn päällä ja mielellään niin että saa olla äidin kanssa ihan kaksin. Vauva oli syntyessään tosi pienikokoinen ja minun oli helpompi imettää makuulla, joten on jäänyt ilmeisesti siitä tavaksi eikä vauva oikein ikinä ole syönyt kunnolla istualtaan, vain pieniä määriä ja ollessaan tosi nälkäinen. Nyt ikää 9kk. Kyläillessä sitä yleensä voi vetäytyä rauhassa imettämään, mutta kaupungilla tosiaan hankalaa :) Meillä vauva onneksi ei yleensä koskaan ala huutamaan nälkäänsä vaan pysyy tyytyväisenä ruoka-aikaan asti.

hei

meillä myös 4 kk vauva ja samantyyppistä ongelmaa ilmennyt tai ainakin tuntuu siltä että syöminen sujuu parhaiten maaten. Olen kylmästi pistänyt tissin piiloon jos menee ihan seurusteluksi ja käden syömiseksi ja kokeillut hetken kuluttua uudestaan. Kaupungilla tai kahvilassa imettämisestä ei tahdo tulla mitään...Osasyy varmaan tämä ikäänkuuluva maailmaa kohtaan herännyt uteliaisuus. Onneksi syöminen sujuu välillä hyvin. Meidän vauva nykii myös paitaani aika railakkaasti. Vositko koittaa tarjotta riepua tai muuta vauvalle syömisen ajaksi? Mutta kohtalotovereita siis on!

kiva kuulla, että kohtalotovereita löytyy=) Piti vielä lisätä, että miehellä oli myös ongelmia, kun hän yritti syöttää poikaa pullosta ja asento on lähes sama kuin istualtaan imettäessä. Lopulta oli onnistunut syöttämään pojalle maitoa, niin että laittoi poitsun sitteriin istumaan...kyllä noi vauvat on välillä niiiiin outoja!

Yhteistyössä