imetys + kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilmahiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hilmahiiri

Vieras
Olen täysimettänyt vauvaa 4 kk, jonka jälkeen alkoi saamaan myös kiinteitä.

Vauvan ollessa 7 kk minulla alkoi kuukautiset, jotka tulivat uudelleen 8 kk iässä. Nyt kun vauva on 9 kk niin kuukautiset ovat viikon myöhässä.

Onko kokemusta, että voiko kuukautiset jäädä pois imetyksen aikana vaikka ei olisi raskaana?

En ole uskaltanut tehdä raskaustestiä.

Täysimetän ja silti tuli kuukautiset kahden kk:n kuluttua synnytyksestä. No, sitten seuraava kierto oli jotain tyylin 40 päivää ja alkoi hailakka vuoto, kesti pari päivää. Sitten ei taas mitään. Oon ihan ihmeissäni, kun esikoisesta kuukautiset alkoi heti säännöllisenä. Oon miettinyt kans, voiko imetys sekoittaa kuukautiskierron ihan kokonaan. Ja raskaustestinkin tein ihan paniikissa, negaa näytti.

Muakin kiinnostais kuulla kokemuksia muilta :)

Ei varsinaisesti auta sinua mutta mulla on kahdesti, ja kohta varmaan kolmesti kuukautiset alkaneet vasta imetyksen loputtua, eli reilun vuoden jalkeen synnytyksesta joten voi tosiaankin sekoittaa kierron, ja kun vihdoin ovat palanneet kuukautis kierto on ollut todella pitka.

Minulla ainakin nyt 3 lapsen kohdalla imetyksen aikana ovat olleet todella epäsäännölliset.

2 kertaa tulivat 4 vkon välein. sitten 5 vkoa, 2 vkoa 2vkoa taas 5 vkoa 4 vkoa 5 vkoa. nyt vauva 11 kk ja imetän edelleen . kiinteät aloitettiin 5 kk. iässä.

enää ei syö rintaa kuin 3 krt vuorokaudessa. palaavat normaaliksi varmaan vasta kun imetys on loppunut

En osaa sanoa tohon mitään kun molempien lasten kohdalla kuukautiset alkoivat jo siinä kun jälkivuoto loppui ja säännöllisinä.. Toista imetin vain osittain, toista taas täysimetin.

Nyt mä kyllä huijasin, ekan lapsen kohdalla ei kerinnyt tulla kuin kaksikohan vuotoa ja sitten olinkin jo raskaana.. Eli en voi kyllä sanoa siitä säännöllisyydestä kun kahdet menkat vaan kerkesivät tulla :D

Yhteistyössä