imetys kapungilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hunajakana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hunajakana

Vieras
Hei,

Löytyisikö täältä hyviä vinkkejä kaupungilla imetykseen? Eli missä Helsingin keskustan kahviloissa yms julkisissa tiloissa olisi hyvä, rauhallinen paikka imetykseen ja jonne pääsisi helposti vaunujen kanssa? Tietysti myös vauvanhoitohuone tai hyvinvarusteltu, tilava naistenvessa olisi oikein toivottavia ominaisuuksia... Kahvilat olisivat siitä käteviä, että siellä voisi tankata sekä äiti että poika.

ounou, hae viestejä tuolla aiheella niin saat lukea kunnon ryöpytystä aiheesta ;)

ps. en ole helsingistä enkä siksi osaa neuvoa, ajattelin vain varoittaa tästä aiheesta ;)

Hei,

Hmmm... imetyksen sopivuus julkisilla paikoilla jakanee mielipiteitä. Täytyypä hakea niitä vanhoja viestejä ja tutkia mitä aiheesta on aikaisemmin keskusteltu.

Varmuuden vuoksi kerron, että aikomuksena ei ole vilautella tissejä ja tehdä kahvilan muiden asiakkaiden oloa ylettömän kiusaantuneeksi. Ajattelin verhota itseni ja lapseni isolla huivilla ja etsiä rauhallisen ja imetykselle myötämielisen paikan.

Eilen tuli tutustuttua Kampin uuteen ostoskeskukseen. Siellä oli vauvanhoitohuoneet kolmannessa kerroksessa. Lastenhoitopisteen yhteydessä oli toinen, yksityisen ylläpitämä (maksullinen 2 eur). Toinen oli Bebes-liikkeessä. Molemmat erityisen viihtyisät ja kauniisti sisustettu.

Stockkalla on tilava latenhoitopiste. Siellä kävin aikanaan usein esikoisen kanssa ja tulen varmaan käymään tämän pikkuisenkin kanssa.

Näissä nyt ei kummassakaan ole kahvila ihan vieressä, mutta lähellä kuitenkin.

Sellainen lisäys, että tarvittaessa olen ajatellut imettää kuitenkin muuallakin, jos tarve vaatii. Aina se lastenhoitohuone ei ole siinä vieressä, kun nälkä yllättää. Nykyiset imetyspaidat ovat hyvin kätevät ja suojaavat, ja jos vielä isohko huivi mukana, niin sillä voi sitten vielä tarvittaessa suojata eikä tarvitse koko kansalle rintavarustustaan paljastaa.

no siis itse aiemmin kyselin samaisella otsikolla muistaakseni jotain imetysjuttuja, ja siitä alkoi hirveä viestiryöppy, joka oli enimmäkseen huvittava siisk uitenkin :)
omasta mielestäni ei millään tavalla riskaapeli aihe ;)

Olin lauantaina Helsingin Stockan 4. kerroksen lastenhoitohuoneessa imettämässä. Huomasin seinällä lapun, jossa luki, että myös 6. kerroksessa on lastenhoitohuone leluosaston yhteydessä. Mahtaako olla viihtyisämpi kuin tuo 4. kerroksen paikka?

Stockan 6 kerroksen lastenhoitohuone on tilava, valoisa, on mikro (jos tarvii), hyvät vaihtomahdollisuudet ja yleensä hyvin rauhallinen. Tai sitten ei, mutta minä käytin vauvani kanssa sitä aina kaupungilla ollessamme. Stocka saa varmaan paljon asiakkaita vauvojen äideistä. Alakerran Net Cupissa voi ihan hyvin imettää ainakin vähän kauempana ovesta, mutta sinne kannattaa vaunujen kanssa kiertää ulkokautta

Yhteistyössä