Minulla ja minun pienellä tyttärelläni on ongelma. Tyttö on aika herkkä vatsainen ja tuntuu reagoivan helposti moneen ruoka-aineeseen mitä itse syön. Mitä kaikkia ruoka-aineita kannattaisi välttää? Millaisia kokemuksia löytyy? Sipuli, paprika, suklaa, pulla ja lakritsi ovat jo kiellettyjen listalla.
Minulla ongelmana voi lisäksi (vai johtuuko koko ongelma tästä) olla vuolaat rinnat. Tyttö tuntuu lähes tukehtuvan ja nieleksii kovasti imetyksen alussa. Jonkun ajan päästä irroittaa otteensa ja hamuaa taas rintaa. Luin että samasta rinnasta imettäminen peräjälkeen auttaisi asiaan. Kokeilen sitä seuraavaksi. Onko muita hyviä ideoita tähän ongelmaan?
Imettäminen tuntuu tosi työläälle ja vaikealle.
Sitten taas kun imetys sujuu, se on tosi mukavaa ja antaa itselle ja vauvalle paljon. Alkuun vauvalla oli ilmavaivoja vain illalla. Nyt hän on kärttyinen ja itkuinen jo aamusta asti. Tänään hän sai tuttipullosta korviketta kun meillä oli vieraita. Tämän jälkeen tyttö oli niin rauhallinen ja tyytyväinen. Sitten kun taas syötin rintaa, niin itkuisuus alkoi jälleen. Masentavaa!
Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka vastaavat kysymyksiini. Hyvät neuvot ovat nyt tarpeen!
Minulla ongelmana voi lisäksi (vai johtuuko koko ongelma tästä) olla vuolaat rinnat. Tyttö tuntuu lähes tukehtuvan ja nieleksii kovasti imetyksen alussa. Jonkun ajan päästä irroittaa otteensa ja hamuaa taas rintaa. Luin että samasta rinnasta imettäminen peräjälkeen auttaisi asiaan. Kokeilen sitä seuraavaksi. Onko muita hyviä ideoita tähän ongelmaan?
Imettäminen tuntuu tosi työläälle ja vaikealle.
Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka vastaavat kysymyksiini. Hyvät neuvot ovat nyt tarpeen!