Imetys ja tupakointi

• Viestiketjun aloittaja venla
  • Ensimmäinen viesti
venla
Mun on pakko tunnustaa että olen yksi niistä äideistä jotka tupakoi ja imettää yhtä aikaa... :( Ja tiedän olevani huono äiti sen suhteen...

Mun minua kiinnostaisi onko muita tääläisiä "tapauksia"...??

löytyy kyllä. tosin tupakoin lähinnä illalla kun lapsi todennäköisimmin nukkuu ainakin viisi tuntia jolloin se ei kauheesti mihinkään vaikuta.
mutta välillä poltan muutenkin. huonoa omaatuntoa riittää.
tosin tutut äidit ympärillä polttaa kaikki ja huomattavasti enemmän kun minä

2,5kk on tuo poitsu
ensimmäisen kuukauden olin vielä tarkempi kyllä tupakoinnistani, mutta nyt lipsuu vähän enempi. varsinkin ku noiden muiden tupakoivien äitien kanssa on tekemisissä niin ei itsekään muista niuhottaa.

venla
juu..mä poltin koko raskausajan ja siitä lähtien ku sairaalasta pääsin kotii ni kyllä sauhuaa..mulla on 4kk 3pv vanha poika..minäkin enemmän ilta/yö aikaan poltan mutta en kyllä yhtään ajattele ku vasta jälkeen päin et ois voinu taas imetyksen ja sätkän välissä pitää enempi taukoo.. :( no kaupungilla ku liikuskelen vaunuja työntäen ni en suoraansanoen ees kehtaa polttaa sillo..ajattelen sillo kyllä enemmän niitä muita ihmiä jotka mut näkee..ja mitä ne ajattelis jos polttaisin ja työntelisin vaunuja..

no mä kyllä lasken noita tunteja aika koko ajan.
ja tosiaan mietittyä tulee muidenkin ajatuksia, mutta kyllä mä enempi tuota lasta ajattelen.
mutta mun mielestä ei kyllä tästä asiasta tuomitakaan voi.
itse aattelin alkuraskaudesta(kun lopetin tupakoinnin) että kamalia nuo äidit jotka polttaa, mutta ei voi ymmärtää ennen kun itsellä iskee "tarve" tupakoida.
mä oon ainakin nyt ollut huomattavasti rennompi äiti(ja varsinkin puoliso) kun ton tupakoinnin aloin ottaa rennommin

Siis oikeasti??
MIKSI?

Miksi ihmeessä poltatte?? :( Mua kuvottaa jo se, kun joku haluaa ottaa mun vauvan syliin ja haisee tupakalta. En oo ikinä ymmärtänyt sitä, että vedotaan siihen ku ollaan niin riippuvaisia.
Ja kyllä, olen itsekkin polttanut. Lopetin tupakoinnin, kun jätettiin ehkäisy pois.

Kyllä narkkariäiditkin vetoaa siihen, että ovat niin koukussa, mutta ei heitäkään voida paapoa lapsen terveyden kustannuksella.

Vaikeaa, mutta ei mahdotonta...

Yhteistyössä