Imetys ja röyhtäytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NooraM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NooraM

Vieras
Eli oletteko röyhtäyttäneet vauvan aina imetyksen jälkeen vai ette? Meillä poika 2 viikkoa ja sairaalassa sanottiin, että pullon jälkeen on tärkeä röyhtäyttää, mutta imetyksestä ei puhuttu silloin mitään ja jäi itseltäkin kysymättä. Neuvolantäti sanoi, että olisi hyvä röyhtäyttää, mutta kun poika nukahtaa rinnalle niin siitä saakin hyvin siirrettyä sänkyyn, mutta jos röyhtäyttää ruokinnan jälkeen niin sitten kyllä varmasti herää.

Me röytäytettiin aina. Oli siinä ainakin se hyvä puoli ettei tyttö koskaan oppinut vieressä tissi suussa nukkumaan, kun aina röytäytettiin ja kun pystyssä kerran oltiin, niin laitettiin aina omaan sänkyyn.. Kyllähän vauva siihen heräsi, mutta syliin tai olkapäälle nukahti kyllä yleensä saman tien. Vanhempana nukahti omaan sänkyyn, ei tarvinnut ensin heijata/taputtaa uneen.
Usko pois, että jos nukutat jatkuvasti lapsen tissille, niin jossain vaiheessa se kyllä kostautuu. Ei ole mukavaa jos 10kk lapsi ei nukahda kuin tissi suuhun..

Me ei tissin jälkeen röyhtäytetty kovinkaan usein ja niinkuin edellä kirjoittanut sanoikin meillä ei vieläkään 10 kk vanha vauveli nukahda muuten kuin tissille. Ehkäpä olisi sitten pitänyt röyhtäytellä...Alkaa hermot menemään...

Röyhtäytin päivällä, mutta yöllä makuultaan kun imetin, en röyhtäyttäny. Ei ollu mikään ongelma, mutta serkkupoika pitää aina röyhtäyttää, kun se kuulemma muuten puklaa sängyn ihan likomäräksi. Me opeteltiin myös syömään tuttia jo ihan pienenä, eli tyttö nukahti kyllä silläkin. Ei tarvinu oikeaa tissiä välttämättä. Nyt on imetys jo loppu muutenkin.

Riippuu hirveästi vauvan syömisestä ja maidon tulosta. Mulla tuli aina niin suihkuten sitä maitoa, että vauvat imi myös paljon ilmaa. Oli pakko röyhtäyttää ainakin pariin kertaan myös öisin (ekat 6kk). Kun maidon tulo tasaantui riittävästi, niin öisin ei tarvinnut enää ilmata.

jaa mä oon luullu että ilmanmuuta pitää röyhtäyttää. No meillä ainakin oli muutenkin molemmilla niin vattavaivoja että mitäköhän elämä olis ollu ilman röyhtäytystä, ja tosiaan molemmat oppi nukahtamaan omaan sänkyyn. Nyt isompana joskus yöllä en sit saa röyhtäämään niin laitan kyllä nukkumaan mutta yritän aina. Nukkuu tosin vatsallaan joten ilmat tulee niinpäin sit pois paremmin nukkuessa.

Yhteistyössä