Imetys ja rintojen vaihtelu/koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ensikertalainen

Vieras
Heippa!
Nyt on hieman hassu kysymys mutten itse tiedä vastausta: imetän pientä vaaviani, ja nyt vasen rinta on suurempi kuin oikea. Vasen on vauvani "suosikki" ja sitä ollaan kait sitten imetty enemmän. Siis, onko se sen takia isompi, siis kasvaa kun sitä käytetään enemmän? Tulisko mun jättää se hieman rauhaan ja imettää pienemmästä, vai miten tasata tuota kokoeroa, mikä alkaa olla jo huomattava? :(

Joo kannattaa vaihtaa toiseen. :)) Mulla sama vaiva, mutta vauva on jo 9kk..eipä ole onnistunut vaihto kovin hyvin kun suosikki on aina imussa :) JOten mulla vasen on hivenen isompi aina..Kyllä sekin pienenee kun imetys loppuu. Rintsikoissa tuntuu ero eniten kun toinen kuppi liian iso ja toinen just ja just sopiva.

Niin joo ja kannattaa tehdä niin, että syöttää vuorotellen jos onnistuu. Nyt vasemmasta ja seuraavaksi oikeasta ja taas vasemmasta..Yhdellä syötöllä vaan yhdestä tisusta kerrallaan siis..
Meillä ei ole onnistunut kovin hyvin kuitenkaan..vasemmassa on taikaa :)

Mä vaihtelen joka imettämisellä rintaa ja annan vaan yhdestä kerrallaan.Oikea,sitten vasen,seuraavaksi taas oikea jne.Silti mulla vasen rinta vähän isompi ja tuottaa paremmin.

No meillä oikea oli suosikki!

vasen rinta on yleensä muutenkin isompi. ihminen, kun ei oo tasapuolinen :) silti mulla pysyi oikea pienempänä, tosin käytin juuri tuota vuorotissi menetelmää.

Meillä kanssa oikea suosikki, tosin ehkä siksi että maidontuotanto siinä oli selkeästi parempi + tissistä tulee paremmin. Vasemmassa maito suihkuaa jotenkin ihmeellisesti sivulle ja tuntuu ettei siinä ole "reikiä" yhtä paljon kuin oikeassa...kummallista... Tosin nyt on imetys jo loppunut ja entiset uhkeat tissit ovat vaihtuneet nahkapusseiksi molemmat joten enää ei eroa niin huomaa (tosin ehkä se vasen on jopa enemmän pussi nyt kuin oikea...kääk) ;)

Meillä ei ole varsinaisesti suosikkia, imetän vuorotellen, mutta vasen rinta on huomattavasti suurempi. Hassua kyllä mutta pienemmästä oikeasta rinnasta maito suihkuaa/tulee kuitenkin paljon helpommin.

Kääk, tuota asiaa olenkin jo uumaillut..että mitä jos ne pussit ovatkin sitten erikokoiset kun imetys loppuu, toinen alempana kuin toinen! Noh pääasia että on tissit kuitenkin :)

Minna hoi.........kolme lasta imettäneenä voin sanoa, että useimmilla ne tissit ei lurpsahda "työkintaiksi", jos ei jo alkujaan ole olleet hieman lurput ( siis rintakudos/lihasta on vähemmän ) Mulla on aina ollu sellaiset "pallot" , -olen muuten tosipieni ihminen -ja imetysten jälkeen ( kuppikoko F ) Nämä pallot on hieman löystyneet, eli nyt suht normaalin näköiset tissit.
Olisin ollut iloinen pienemmistäkin.
Ikänä en oo itse treenannut mitenkään, mutta työkaveri kertoi, että salilla käynnistä ja rintalihasten voimistamisesta on ollut hänelle ainakin hyötyä, hänkin on imettänyt 3 lasta.

Imetys aikana mullakin rintojen koko vaihteli aikalailla, vaikka käytin juuri tätä vasen - oikea - menetelmää...

Eipä Tripla pidä tuo sinun juttusi paikkaansa, sillä itselläni ei todellakaan ole koskaan ollut mitkään LURPUT tai ojavalot tai nahkapussit tai miten vaan mutta minullakin on aina olleet pyöreät täyteläiset rinnat (vaikkakin pienet b-kuppi) joissa nännitkin ovat sojottaneet enemmän ylös kuin ojan pohjalle. Kuitenkin imetyksen jälkeen tissit ovat entistäkin pienemmät tai sitten on vain iskenyt karu paluu todellisuuteen ja aika kullannut muistot samantha fox-ajan myötä. :) On se naisena rankkaa kun saa kaiken muun lisäksi tällaisistakin asioista näin paljon stressiä... ;)