imetys ja raskaus

tässä nyt kovasti pohdiskelen ja täytyy varman huomenna käydä testikin ostaa.. Täys imetän 5 kk vanhaa vauvaa ja nyt parin viikon ajan hirveästi supistellut imettäessä. Pikku kakkonen meillä on kyllä yrityksessä. Menkkojen pitäisi nyt lähipäivinä alkaa (jos alkaa...)

Onko kellään kokemuksia imetyksestä raskauden aikana. Onko tullut supistuksia ja miten aikaisin? Onko tarvinnut keskeyttää imetys?
 
Mä aloin odottamaan tätä mahassa olevaa, kun vauva oli n. 3kk. (niin ja täys imetys + toivottu). En muista et ois ollu isommin supisteluja jatkoin osittain imettämistä kunnes vauva oli 6kk hiipui maidon tulo ja siirryttiin kokonaan pullolle.
Lääkäri sanoi ettei ois mitään estettä jatkaa vaik loppuun asti, mut suositteli kuitenkin hänkin oman jaksamisen takia lopettamaan.
 
"äiti"
Imetystä ei tarvitse lopettaa uuden raskauden vuoksi, ainoastaan jos supistelujen vuoksi kielletään seksi niin silloin kannattaa myös imetys lopettaa. Minulla supistelut alkoivat n. vkolla 7 ja lapsi vierottui lopulta itse.
 
"asdf"
Imetän vielä vuoden ikäistä, rv 30 nyt. Ihan just oon lopettamassa.

Maidontulo väheni alkuraskauden jälkeen ja se vähän hankaloitti kun esikoisella oli sitten maitoallergiakin ja paino tippui ja korvike ei maistunut jne. Supistuksia ei ole imettäessä ollut kuin ehkä ihan satunnaisesti.

Jos olisin nuorempi niin olisi kannattanut vähän odottaa ja ehkäistä, olisi ollut hyvä jos tätä maitoa olisi tullut vähän reilummin vähän pidempään. Mutta muuten ollut ihan ok.
 
[QUOTE="äiti";21948819]Imetystä ei tarvitse lopettaa uuden raskauden vuoksi, ainoastaan jos supistelujen vuoksi kielletään seksi niin silloin kannattaa myös imetys lopettaa. Minulla supistelut alkoivat n. vkolla 7 ja lapsi vierottui lopulta itse.[/QUOTE]

oliko sulla supistelut kovin kipeitä ja tuliko usein? mulla aina imettäessä vihlasee mahasta. ei satu mutta tuntuu
 
[QUOTE="asdf";21948856]Imetän vielä vuoden ikäistä, rv 30 nyt. Ihan just oon lopettamassa.



Jos olisin nuorempi niin olisi kannattanut vähän odottaa ja ehkäistä, olisi ollut hyvä jos tätä maitoa olisi tullut vähän reilummin vähän pidempään. Mutta muuten ollut ihan ok.[/QUOTE]

Minä olen vielä nuori.. mietin kans tuota samaa. mutta kun eihän sitä koskaan tiedä kuinka kauan siinä yritäessä sitä aikaa aina menee. Olipa sekavasti sanottu...
 
Siis voiko silloin kun imettää ja olisi raskaana ihan alussakin nii supistella?! :O Taidan olla ihan tietämätön.. Kun meillä kakkosen yritys käynnissä, tätä esikoista imetän ja tässä yks päivä tuntu aivan ku ois supistellu. Mietinki että hui, aivan ku supistus mutta aattelin että maha vaan jotenki kramppa. Voiko olla?!
 
voi ei. Oon miettiny aikasemmin että miltä musta tuntuis jos imetys pitäis lopettaa ja mulla ois siitä varmastikkin ihan kauhee olo. Pelkkä ajatuskin on ahistava koska tuntuu etten sit ois tarpeeks hyvä äiti lapselleni ja että se lapsi luulis ettei siitä välitetä kun ei saiskaan enää tissimaitoa. Tiedän ettei imetys ole äitiyden mitta mutta silti musta tuntuu vaa pahalta. Varmaan senki takia, etten voinut synnyttää lastani alakautta ja siinä asiassa jo tunsin itteni epäonnistuneen.:(
 

Yhteistyössä