Imetys ja mieliala.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Raskauden aikaisesta ja synnytyksen jälkeisestä mielialasta puhutaan paljon, mutta entä mieliala imetyksen aikana? Itselläni mieliala heittelee ja ajoittain olen todella allapäin, läheiset ihmiset ärsyttävät, ahdistaa ilman syytä jne. Välillä taas ihan ok.

Voiko tällainen johtua imetyksestä ja siihen liittyvistä hormoneista vai olenko vain muuten sekaisin?

[QUOTE="vempula";24988314]jos imetät niin se on vielä luultavasti sitä synnytyksen jälkeistä aikaa. kuinka vanha lapsesi on? syötkö e-pillereitä?[/QUOTE]

Vauva on jo yli puoli vuotias. Itse käsittäisin synnytyksen jälkeisen ajan lapsivuodeajaksi eli n. 6 vko synnytyksestä. Syön pillereitä, samoja mitä olen aikaisemminkin syönyt eikä moista ole tuollon ilmennyt.

ap

Itsellä ainakin sekä mieliala että fyysiset vaivat helpottivat pian sen jälkeen kun lopetin imetyksen. Olo ns. normalisoitui ja pystyin nauttimaan lapsestakin eri tavalla kuin aikaisemmin. En toki sanoisi sitä neuvoksi kenellekään, mutta jos lapsesi on jo yli puolivuotias niin ei se imetyksen lopettaminen kovin suuri asia enää ole, riippuu siitä miten tärkeänä pidät sitä tai kuinka hankala oma tilanteesi on.

Vauva on jo yli puoli vuotias. Itse käsittäisin synnytyksen jälkeisen ajan lapsivuodeajaksi eli n. 6 vko synnytyksestä. Syön pillereitä, samoja mitä olen aikaisemminkin syönyt eikä moista ole tuollon ilmennyt.

ap
kyllähän synnytyksen jälkeinen masennus saattaa ilmetä myöhemminkin.

näin järjellä ajateltuna kroppa muuttuu aika paljon raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen, joten voi olla että samat pillerit vaikuttavat eri tavalla...?

Yhteistyössä