imetys ja menkat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
lisää tissiaiheista. Imetän iltaisin pullon vellin päälle ja yöllä kerran sekä aamusta. kauankohan tuota pystyy jatkaa. onko maidon määrää myöhemmin mahdollista lisätä tiheämmällä imetyksellä vaavi nyt 4kk. haluaisin imettää niin kauan kuin on tarpeen öisin. (en saa oikeasti silmiä auki ja itseäni ylös sängystä pulloa lämmittämään)

Sitten toinen kysymys. esikosta ei muistikuvaa mutta kauanko kannattaa odotella menkkoja alkavaksi tällä todella vähäisellä imetyksellä. Raskaustestin tein varmuuden vuoksi hetki sitten kun alavatsassa oli jomotusta useamman päivän. Näytti negaa etten ainakaan raskaana ole. Voiko vaatia täysin imetyksen lopettamisen.

mulla on semmoisia kokemuksia että kerran tulin raskaaksi kun vauva oli vasta 2kk ja täysimetin. Ja seuraavalla kerralla myös imetin mutta menkat alkoivat kun vauva oli n.3-5kk (en muista tarkkaan), jatkoin imetystä ja menkat tulivat säännöllisesti. Ja olen ollut pidempään pelkällä yöimetykselläkin ja maito on kuitenkin riittänyt, vaikka vain pari kertaa yössä olen sitä antanut. Taitaapi olla aika yksilöllisiä jutskia nämä.

ilkeä odotella noita menkkoja kun ei yhtään tiiä koska alkaa varsinkin kun imetys on niin vähäistä. Mielessä liikkuu koko ajan et jos tulenkin raskaaksi huomaamatta. Mutta hyvä vaan et on poissa.

Mulla on semmonen kokemus että mitä tarkemmin imetän sitä säännöllisempänä kierto pysyy. Kun lopetan niin pco nostaa päätään ja menkat pysyy pois, imetysaikana tulevat kuin kello.

Mulla on semmonen kokemus että mitä tarkemmin imetän sitä säännöllisempänä kierto pysyy. Kun lopetan niin pco nostaa päätään ja menkat pysyy pois, imetysaikana tulevat kuin kello.

voit juu tulla, niinkuin minäkin. Aikamoinen ylläri oli kun vauva oli tosiaan vasta kaksikuinen ja luulin että imetys on aika hyvä ehkäsykeino. En olis varmaan tajunnut niin äkkiä koko asiaa ellei pahoinvointia olisi tullut. Imetyksen aikana voi syödä minipillereitä, ne pitää mahd.alkavat menkat poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ilkeä odotella noita menkkoja kun ei yhtään tiiä koska alkaa varsinkin kun imetys on niin vähäistä. Mielessä liikkuu koko ajan et jos tulenkin raskaaksi huomaamatta. Mutta hyvä vaan et on poissa.

siis et kai sinä luota imetyksen voimaan ehkäisynä?

En ymmärrä tota sun viimeistä lausetta. Siis mikä voiko vaatia imetyksen lopetuksen? Menkkojen alkaminenko? Ei- itselläni alkoi menkat 7 vk synnytyksestä, vaikka TÄYSimetin. Ja jatkoin imettämistä ihan normaalisti 12 kk, menkoista huolimatta.

Menkkojen alkaminen imetysaikana on tosi yksilöllistä. Joillain alkaa heti, toisllla taas vasta sitten kun imetys on IHAN kokonaan loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

siis et kai sinä luota imetyksen voimaan ehkäisynä?

No en todellakaan luota. Pillereitä en vaan suostu poskeeni pistämään. Kumit käytössä mutta ei nekään kaikkea takaa. Normaalisti vaan ne kuukauden välein tulevat menkat kertoo sen että ei ole raskaana, muuta iloa niistä ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
En ymmärrä tota sun viimeistä lausetta. Siis mikä voiko vaatia imetyksen lopetuksen? Menkkojen alkaminenko? Ei- itselläni alkoi menkat 7 vk synnytyksestä, vaikka TÄYSimetin. Ja jatkoin imettämistä ihan normaalisti 12 kk, menkoista huolimatta.

Menkkojen alkaminen imetysaikana on tosi yksilöllistä. Joillain alkaa heti, toisllla taas vasta sitten kun imetys on IHAN kokonaan loppu.

tuota tarkoitin

Yhteistyössä