imetys ja itkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidiltä& lapselta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äidiltä& lapselta

Vieras
Hei, te äidit täällä.
Minkälaista teidän vieraat ja sinä imettävä äiti pidätte tapahtumaa. Eli tarkoitan kun vieraat saapuu, niin onko teillä ymmärtäviä vieraita(myös mummot ja papat) että lapsen täytyy saada syödä ja mieluusti rauhassa äidin kanssa kahden makkarin puolella vai onko teilläkin törmätty kyseiseen seikkaan, niin kuin minä. Eli sanoin eräänä iltana kun meiltä oli juuri lähtenyt 10min jälkeen siskoni pois (tullut 100km:n päästä mutta ei halunnut jäädä häiritsemään)niin anoppi lamppasi paikalle, niin töksäytin sanoa kun vauva huusi sohvalla sylissäni ja yritin imettää kun he lamppasivat sisään että ""juuri häädettiin edelliset vieraat pois"" niin tämä ei älynnyt että RAUHAA. no lähdin makkarin puolelle imettämään ja sekös sinne kohta pamahti ja sitten sano että mummi ottaa syliin, sanoin että ei kun me syödään no sepäs siihen että ei kai me enää!!!argh!!1 Siis omassa kotona en saa syöttää lastani silloin rauhassa kun lapsellani on nälkä. Ja kaiken tämän jälkeen kun tuli häiritsemään poskien silittelyillä ja puheellaan meitä niin vauva itki 2h kunnes sain hänet rauhotettu kunnolla tissille syömään ja minä puolestani itkin kun sain vauvan tyytyväiseksi niin tunnin silmät punasina kun minulle ei anneta oikeasti olla hyvä äiti, vaan yritettän väkisten viedä vauva pois kun toisella todella nälkä. Ja minä jos kuka vauvan ÄITINÄ tiedän kun sillä on nälkä!!!
Tästä johtuen en taas varmasti tule kyläilemään missään, saan kammon että näin tapahtuu uudelleen ja uudelleen.
Tässä oli meinaan jopa kuukausi väliä kun viimeksi sain kokea tämän..
Mutta toivottavastti joskus tulee loppu.......

miten on siitähän jos kaakatan suoraan niin ottaa anoppi nokkiisa? mutta en ymmärrä ehkä ei tajua sitten taikka lähinnä halua tajuta että pysyis kotonaan taikka että RAUHAA... ihan kun jotenkin olisin kelvoton nuori äiti ja hän vaan tietää (itselläni ei ole äitiä enää elossa)

Sisko tulee kaukaa ja anoppi on tärkeä ihminen. Syötät sitten kun lähtevät. Ei kai pullea vauva tuosta kärsi, eipähän pääse lihomaan. Anna hiukan odotellessa pullosta vettä. Kaikki hyvin?.

Olen imettänyt kaikki lapseni vieraitten läsnäollessa. Jos joku tätä hirvitteli ,ongelma oli hänen. Kuitenkin vauva joka tapauksessa syö tissin kautta ja se tapahtuu näin myös suljetun oven takana. Tämän tietää myös vieraat. Siksi olen aivan rauhassa imettänyt kaikkien nähden.Myös julkisilla paikoilla.
Anoppi hirvitteli tätä,mutta minkäs sille voi. Jostain omista ahdistuksistaan se viestii.

Itse imetin kans alkuun ihan missä vaan. Siis vieraittenkin nähden. Mutta sitten kun vauva kasvoi, siitä ei tullutkaan enää mitään, kun kaikki piti nähdä ja kuulla. Silloin oli pakko siirtyä makuuhuoneen rauhaan imettämään ja jos oli vieraita niin sekään ei tahtonut onnistua, kun äänet kuului.

Sinä vauvan äitinä tiedät mikä vauvalle on parasta ja sinun täytyy se myös muille selittää. Sanot vaan reippaasti, että me lähdetään nyt vauvan kanssa toiseen huoneeseen syömään, että saadaan ruokailla rauhassa. Meillä ei vauva ole ikinä syönyt kunnolla hälyssä. Se pitää vaan riittävän painokkaasti selittää kovapäisille anopeille :)

Imetin aluksi olohuoneessa sohvalla yms missä oli muitakin ihmisiä. Nyt se ei käy enää päinsä. Vauva heti lopettaa syömisen, jos kuulee tai sattuu näkemään jotakin mielenkiintoista. Äitini monesti tuli kesken syönnin silittelemään poskesta yms, niin pakko oli sanoa vähän napakasti, että homma ei toimi. No, sanoin varmaankin liian vihaisesti, kun sen jälkeen äiti ihan selvästi pahoitti mielensä, mutta nyt ainakin tietää sen ja nyt äitini estää mummiani häiritsemästä meitä kun ollaan syömähommissa :)

Yhteistyössä