Imetys ja hermokipu (?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Onko kellään muulla ollut tämän tapaista imettäessä?
Toisesta rinnasta imettäessä selässä tuntuu sellaista kipeää imua, mielikuvana se on sellainen kuin rinnasta tuonne lapaluun sisäpuolelle menisi lanka, joka on siis selän ihossa tai lihaksessa kiinni, ja kun vauva imee, lanka vetää selän ihoa tai lihasta sisään päin :O Ja tuntuisi että se alkaa silloin kun vauvan imu on kova.

Kipu ei ole kauhean kovaa, mutta koska imetys kestää niin pitkään, kipu on sietämätöntä kun se ei mene ohi. Itkua tihrustaen saan imettää toisesta rinnasta. Tämä vaiva alkoi vasta muutaman kuukauden imetyksen jälkeen.

Minulla on muitakin särkyjä jotka ovat luullakseni jotain hermosärkyjä, eli sellaisia että sattuu kahteen kohtaan kehossa samaan aikaan samalla tavalla, ilman syytä. Ihan yhtäkkiä vaikka tulee kova samanlainen kipu jalkaan ja mahaan ja kipu häviää yhtä nopeasti kuin on tullutkin.

Sinulla on lihakset jumissa. Mene hierojalle ja sano, että rompparit on jumissa pahasti. Tietää mitä hieroa. Itsellä ihan sama juttu, jos nökötän pitkään samassa asennossa vauvan kanssa tai ilman. Ja olen hieroja itsekin. Pitkäaikainen apu löytyy taukojumpasta, lihaskuntoharjoittelusta ja venyttelystä - lihaksesi kaipaavat liikuntaa sen staattisen paikallaan olon vastineeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei se mikään hermo ole;28285756:
Sinulla on lihakset jumissa. Mene hierojalle ja sano, että rompparit on jumissa pahasti. Tietää mitä hieroa. Itsellä ihan sama juttu, jos nökötän pitkään samassa asennossa vauvan kanssa tai ilman. Ja olen hieroja itsekin. Pitkäaikainen apu löytyy taukojumpasta, lihaskuntoharjoittelusta ja venyttelystä - lihaksesi kaipaavat liikuntaa sen staattisen paikallaan olon vastineeksi.

Mikä on rompparit? Kipu tuntuu siis samassa tahdissa kuin vauva imee, ja loppuu heti kun vauva lopettaa imemisen vaikka asento olisi sama. Meinaatko että kipu johtuisi silti lihaksista?

[QUOTE="a p";28285772]Mikä on rompparit? Kipu tuntuu siis samassa tahdissa kuin vauva imee, ja loppuu heti kun vauva lopettaa imemisen vaikka asento olisi sama. Meinaatko että kipu johtuisi silti lihaksista?[/QUOTE]

Rhomboideus minor ja major - ja kyllä lyönvetoa, että vika on ihan vaan lihasperäinen.