IMETYS JA ALKOHOLI

  • Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
mamma
voinko mä mennä ravintolaan ja juoda 2-3 annosta jos mä imetän lasta ja kuinka paljon aika pitäis mennä kunnes alkoholi poistu maidosta ja kuinka monta kerta pitäis pumpata maitoa pois
 
Pumppaamisesta ei ainakaan ole mitään hyötyä. Elleivät rinnat sitten täyty siinä ajassa niin paljon että haluat pumpata.
2-3 annoksesta ei ole haittaa, jos et ole humalassa, ja pystyt käsittelemään lasta _täysin_ normaalisti.
 
HAHHAH
Kannattaa vetää se kuuppa himmeeksi siitä olusesta.
Täällä mammat suorastaan kannustaa siihen.
Mitä enemmän se parempi ja suoraan ravintelista sitten änkeät sen hinkkisi sen mukulan suuhun, EI SIITÄ VOI IMEYTYÄ ALKOHOLIA!!!
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja HAHHAH:
Kannattaa vetää se kuuppa himmeeksi siitä olusesta.
Täällä mammat suorastaan kannustaa siihen.
Mitä enemmän se parempi ja suoraan ravintelista sitten änkeät sen hinkkisi sen mukulan suuhun, EI SIITÄ VOI IMEYTYÄ ALKOHOLIA!!!
Juuuust... Ei kyse ole mistään kannustamisesta. Vaan siitä, että ei tarvitse olla ylihysteerinen-
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Juu ei, alkoholin poistumiseen menee se pari vuotta.

Mistä näitä sikiää...
Ei, kun imettää voi vaikka et tolsillasi pysy.On se alkoholi NIIN hywää, ettei oman lapsen terveyden uhalla voi ilman olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä jos mä en imettä lasta sitten päivän?Riitäkö se?Tai siis poistuko alkoholi silloin????
VOIT IHAN HYVIN IMETTÄÄ AAMULLA, JOS OLOSI ON HYVÄ JA PYSTYT KÄSITTELEMÄÄN LASTA. Tämä ei ole mitään kannustusta, vaan tosiasia. Miksi turhaan pitää vauvaa korvikkeella, kun ihan yhtä hyvin voi imettää??!

|O
 
että näin
"Kun äiti juo alkoholia, sitä imeytyy äidinmaitoon samalla lailla kuin äidin vereenkin. Jos äiti siis on "yhden promillen humalassa", myös maidossa on alkoholia yksi promille.

Tämä on niin pieni määrä, että kun vauva juo tätä maitoa, vauvan verestä ei enää alkoholia pysty mittaamaan. Tällä perusteella neuvolan lääkärikin voi sanoa, että voit aivan hyvin juoda sen saunakaljan ja toisenkin ja imettää vauvaasi samantien."
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Juu ei, alkoholin poistumiseen menee se pari vuotta.

Mistä näitä sikiää...
Ei, kun imettää voi vaikka et tolsillasi pysy.On se alkoholi NIIN hywää, ettei oman lapsen terveyden uhalla voi ilman olla.

Voi HERRAJUMALA. Miksi teidän idioottien pitää jankata väärää tietoa ihmisille jotka asiallisesti kysyy jotain?! Jos haluaa juoda kolme annosta alkoholia ystävien seurassa ,niin tuskin tarkoittaa sitä että ei tolpillaan pysy?! Ja ei kuule vaaranna lapsen terveyttä myöskään. Enemmän luulisin sinun lapsesi kehityksen olevan vaarassa, kun tuommosen asennevammaisen tiukkiksen on saanut äidikseen. Anteeksi vaan..
:whistle: Menee hermot tommosten jankkaajien kanssa!
 
Siis lapsihan ei sitä alkoholia maidosta saa, eli sen puoleen voi imettää vaikka heti. Ainoa mikä asettaa tilanteen kyseenalaiseksi on alkoholin vaikutus sinuun ja lapsenhoitokykyysi. Siksi lasta imettävän (ja muutenkin hoitavan) tulisi olla aina selvä.
 
vieras
mut voinko mä olla varmaa että se poistu päivässä tai parissa kun mä ajatelin pumpata paljon maitoa ennen kun meen ulos ja sitten mun äiti joka on vauvan kans hän antaa hänelle mun rintamaitoa pakastimesta, mut mä en ollut ulkona niin kauan että vaan pakko päästä jonnekin, mut mä en tietysti sen takia halua lopetta imetystä vaan haluan odotta päivän tai parin ja pumpata maitoa pois,mut jos silttiki rintamaidossa jää myrkkyä en mä mihinkään menee,voi olla teill on kokemuksia kiva jos pystytte vastata;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mut voinko mä olla varmaa että se poistu päivässä tai parissa kun mä ajatelin pumpata paljon maitoa ennen kun meen ulos ja sitten mun äiti joka on vauvan kans hän antaa hänelle mun rintamaitoa pakastimesta, mut mä en ollut ulkona niin kauan että vaan pakko päästä jonnekin, mut mä en tietysti sen takia halua lopetta imetystä vaan haluan odotta päivän tai parin ja pumpata maitoa pois,mut jos silttiki rintamaidossa jää myrkkyä en mä mihinkään menee,voi olla teill on kokemuksia kiva jos pystytte vastata;)
Ei tarvi odottaa päivää tai paria!
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mut voinko mä olla varmaa että se poistu päivässä tai parissa kun mä ajatelin pumpata paljon maitoa ennen kun meen ulos ja sitten mun äiti joka on vauvan kans hän antaa hänelle mun rintamaitoa pakastimesta, mut mä en ollut ulkona niin kauan että vaan pakko päästä jonnekin, mut mä en tietysti sen takia halua lopetta imetystä vaan haluan odotta päivän tai parin ja pumpata maitoa pois,mut jos silttiki rintamaidossa jää myrkkyä en mä mihinkään menee,voi olla teill on kokemuksia kiva jos pystytte vastata;)


Siis voit imettää huoletta tuon muutaman siiderin jälkeen vaikka heti.
 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Siis lapsihan ei sitä alkoholia maidosta saa, eli sen puoleen voi imettää vaikka heti. Ainoa mikä asettaa tilanteen kyseenalaiseksi on alkoholin vaikutus sinuun ja lapsenhoitokykyysi. Siksi lasta imettävän (ja muutenkin hoitavan) tulisi olla aina selvä.
kertokaa mulle miksei lapsi saa alkoholia äidinmaidosta? Eikös sitä kautta siirry kaikki muukin vauvalle esim.liikaa syöty sipuli yms mahavaivoina..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Siis lapsihan ei sitä alkoholia maidosta saa, eli sen puoleen voi imettää vaikka heti. Ainoa mikä asettaa tilanteen kyseenalaiseksi on alkoholin vaikutus sinuun ja lapsenhoitokykyysi. Siksi lasta imettävän (ja muutenkin hoitavan) tulisi olla aina selvä.
kertokaa mulle miksei lapsi saa alkoholia äidinmaidosta? Eikös sitä kautta siirry kaikki muukin vauvalle esim.liikaa syöty sipuli yms mahavaivoina..

Ok, kirjoitin väärin. Lapsi saa äidinmaidosta alkoholia, mutta ne määrät ovat niin pienet ettei niillä ole merkitystä. Tuossa toisen kirjoittajan selitys asiasta:

"Kun äiti juo alkoholia, sitä imeytyy äidinmaitoon samalla lailla kuin äidin vereenkin. Jos äiti siis on "yhden promillen humalassa", myös maidossa on alkoholia yksi promille.

Tämä on niin pieni määrä, että kun vauva juo tätä maitoa, vauvan verestä ei enää alkoholia pysty mittaamaan. Tällä perusteella neuvolan lääkärikin voi sanoa, että voit aivan hyvin juoda sen saunakaljan ja toisenkin ja imettää vauvaasi samantien."
 
myy
mutta, ehkä jättäisin ottamatta silti. Tai olen jättänytkin. hyvin olen jaksanut odottaa sen ajan mitä imetin. sitten ei tarvinnut järjestelyjä eikä miettiä mitään ylimääräisiä.:)
 
Tottakait on parasta olla ottamatta ollenkaan, mutta mä ainaskin imetin vuoden ja silloin tällöin otin sen saunasiiderin ja jonkun ajan kuluttua sit imetinkin...kerroin tästä neuvolassakin ja neuvola-täti antoi siunauksensa kertomalla et itsekkin on näin joskus tehnyt.
En oikeasti usko että yhdellä tai kahdella siiderillä on vaikutusta mikäli lapsi ei ihan vastasyntynyt ole...Enemmän minä karsastan äitejä jotka jättää parin viikon ikäisen lapsen hoitoon päästäkseen ryyppäämään!Itsekkin olin siis lähes 2 vuotta ilman alkoholia raskauden ja imetyksen aikana, koska emme raaskineen jättää pikkuista pakosti pullolle, koska söi kunnolla vain rintaa...
 
Tottakait on parasta olla ottamatta ollenkaan, mutta mä ainaskin imetin vuoden ja silloin tällöin otin sen saunasiiderin ja jonkun ajan kuluttua sit imetinkin...kerroin tästä neuvolassakin ja neuvola-täti antoi siunauksensa kertomalla et itsekkin on näin joskus tehnyt.
En oikeasti usko että yhdellä tai kahdella siiderillä on vaikutusta mikäli lapsi ei ihan vastasyntynyt ole...Enemmän minä karsastan äitejä jotka jättää parin viikon ikäisen lapsen hoitoon päästäkseen ryyppäämään!Itsekkin olin siis lähes 2 vuotta ilman alkoholia raskauden ja imetyksen aikana, koska emme raaskineet jättää pikkuista pakosti pullolle, koska söi kunnolla vain rintaa...
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Jooa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Juu ei, alkoholin poistumiseen menee se pari vuotta.

Mistä näitä sikiää...
Ei, kun imettää voi vaikka et tolsillasi pysy.On se alkoholi NIIN hywää, ettei oman lapsen terveyden uhalla voi ilman olla.

Voi HERRAJUMALA. Miksi teidän idioottien pitää jankata väärää tietoa ihmisille jotka asiallisesti kysyy jotain?! Jos haluaa juoda kolme annosta alkoholia ystävien seurassa ,niin tuskin tarkoittaa sitä että ei tolpillaan pysy?! Ja ei kuule vaaranna lapsen terveyttä myöskään. Enemmän luulisin sinun lapsesi kehityksen olevan vaarassa, kun tuommosen asennevammaisen tiukkiksen on saanut äidikseen. Anteeksi vaan..
:whistle: Menee hermot tommosten jankkaajien kanssa!
Sanoitko just mua idiootiksi?
 
jeep
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Jooa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Juu ei, alkoholin poistumiseen menee se pari vuotta.

Mistä näitä sikiää...
Ei, kun imettää voi vaikka et tolsillasi pysy.On se alkoholi NIIN hywää, ettei oman lapsen terveyden uhalla voi ilman olla.

Voi HERRAJUMALA. Miksi teidän idioottien pitää jankata väärää tietoa ihmisille jotka asiallisesti kysyy jotain?! Jos haluaa juoda kolme annosta alkoholia ystävien seurassa ,niin tuskin tarkoittaa sitä että ei tolpillaan pysy?! Ja ei kuule vaaranna lapsen terveyttä myöskään. Enemmän luulisin sinun lapsesi kehityksen olevan vaarassa, kun tuommosen asennevammaisen tiukkiksen on saanut äidikseen. Anteeksi vaan..
:whistle: Menee hermot tommosten jankkaajien kanssa!
Sanoitko just mua idiootiksi?
olet sä sitten i......ti

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
mutta, ehkä jättäisin ottamatta silti. Tai olen jättänytkin. hyvin olen jaksanut odottaa sen ajan mitä imetin. sitten ei tarvinnut järjestelyjä eikä miettiä mitään ylimääräisiä.:)
Sitä kruunuaan jos kiillottaa liikaa, voi se kulua puhki :kieh:

 

Yhteistyössä