Imetys ihan suoraan sanottuna kusee öisin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Martsuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Martsuli

Vieras
Ei tuu mitään tän jätkän kanssa ku pitäis yöllä antaa maitoo.
Hän ei ilmeisesti löydä tissiä vaikka jo jossain välissä se oli valmiiksi laitettuna suuhun. Ei ime sitä ja huutaa vaan. On ollu vaippasillaan sen aikaa, on kaikin tavoi herätelty esim, vaihdettu vaippa ja muuta mutta ei. Mulla tissit niiiiin kipeet että ne varmaan halkeis jos iho ei olis venyvää :ashamed: :ashamed:

Päivisin ihan hyvin syö, no problemo mut yöt, oi voi :(
Mitä mä sen kanssa voin enää tehdä? Kaikki olen mielestäni kokeillu enkä jaksa edes latoo keinoja tähän. Ensin meinaa maito loppua ja nyt ku sitä tulee sanko tolkulla niin herralle ei kelpaa... ei esikoisen kanssa ollu koskaan sentään tämmöstä ongelmaa vaikka en sitäkään kyenny kauaa imettämään. :ashamed:

Viime yönä itki sekä vauva että äiti turhautumista kun ei se onnistu ja niinkovasti haluan sen onnistuvan mutta ei...

Mulla oli aluksi sitä ongelmaa, et rinnat oli liian täynnä. Vauva oli pienikokoinen ja rinnat kivikovat, koska olivat niin maitoa täynnä. Vauva ei saanut otetta, eikä pystynyt syömään. Tai sitten maitoa suihkusi liikaa suuhun ja kakoi ja yski ja itki. Tilanne tasaantui, kun maidontulo tasaantui tarvetta vastaavaksi. Siihen asti mun oli pakko pumppailla vähän enimpiä pois ennen imetystä.

vähän liikaa maitoa pois, niin vauva saa paremman otteen. eikä maitokaan suihkua liian lujaa vauvan suuhun. mut älä pumppaa paljoa, koska silloin maitokin taas lisääntyyy ja oot pahassa kierteessä eli saat pumpata koko ajan.

Jotkut vauvat ei osaa syödä makuullaan jostain syystä, tai sitten on sellainen vaihe että makuullaan syöminen ei onnistu. Se siis voi mennä ohi. Mutta ehdotan, että syötät istualtaan yöllä, jospa se auttaisi, ja sitten kun taas tilanne rauhoittunut, kokeilet makuullaan imetystä :wave:

Pitäiskö mun sit pumpata nää pois. Huomasin taas äsken että suihkii ihan sairaana melkeen puolen metriä (suihkussa vähän kokeilin :D ) Eli täältä taitaa tulla niin paljon just ettei paljoo maistu :(

Alkuperäinen kirjoittaja istuiltaan:
Jotkut vauvat ei osaa syödä makuullaan jostain syystä, tai sitten on sellainen vaihe että makuullaan syöminen ei onnistu. Se siis voi mennä ohi. Mutta ehdotan, että syötät istualtaan yöllä, jospa se auttaisi, ja sitten kun taas tilanne rauhoittunut, kokeilet makuullaan imetystä :wave:

Viime yönä koitettiin makuultaas istuvaltaan jopa kokeilin kävellessä mut eiii. Hyvä etten päälläni seissy :ashamed:

Tota rintakumia voisin kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
oletko jo soittanut imetystukipuhelimeen? käynyt imetysneuvojan juttusilla?

En mä vielä oo soitellu mut jos tää ei nyt ala jollain konstilla parissa päivässä paranemaan niin taidan rimpautella sinne seuraavaks...

Miten te ootte muuten vauvalle antanu d-tipat? Meillä se meni nyt eilen pullosta kun kerran siitä muutenkin eilen yöllä söi...

Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
Miten te ootte muuten vauvalle antanu d-tipat? Meillä se meni nyt eilen pullosta kun kerran siitä muutenkin eilen yöllä söi...

mä annoin suoraan suuhun.

mä muistelin että esikoinen sylki sen heti pois ja annoin lopulta sen maidon mukana pullosta (10ml maitoo ja tipat sekaan ) Mahtaneeko tän kanssa käydä samoin :snotty:

Rintakumi auttoi meillä moiseen, suosittelen!Vauva pystyy sen avulla imemään tosi täyttäkin tissii niin ettei tukehdu suihkuun...meillä pojat raivos kauheesti just suihkutisseille, heti auttoi kun otin kumin avuksi!

Alkuperäinen kirjoittaja heta:
Rintakumi auttoi meillä moiseen, suosittelen!Vauva pystyy sen avulla imemään tosi täyttäkin tissii niin ettei tukehdu suihkuun...meillä pojat raivos kauheesti just suihkutisseille, heti auttoi kun otin kumin avuksi!

Käyn ostamassa siis kumin. Onko niitä erilaisia

Meillä oli muistaakseni ainun tms.kumit,ja meillä oli semmostaki just et vaikka tissi oli suussa ni silti ei alkanu imee vaan huus ja etti sitä, kumitissiä alko heti imeä...

täällä nännit niin hemmetin kipeet ettei oo tosikaan. |O
missä vaiheessa tähän imuun pitäis tottua?? :whistle:
rasva ei auta. Juliet imee niin kovaa että sairaalassa jo oli toinen nänni 1 iso verirakkula. :x

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
rasva ei auta. Juliet imee niin kovaa että sairaalassa jo oli toinen nänni 1 iso verirakkula. :x

onhan imuote kunnossa?

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=101

HS: Sitten on väärä imuote. Oikealla imuotteella rinnoille ei käy mitään mainittavaa vaikka vauva roikkuisi niissä ihan koko päivän putkeen. Ota yhteyttä imetystukiryhmään/sen vetäjään tarkempien neuvojen saamiseksi. http://imetystukilista.net/ryhmat/index.php?catid=52&blogid=1

onhan imuote kunnossa?

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=101

sitä mäkin oon miettiny. tällä vauvalla on vaan harvinaisen pieni suu että ei oikein nänni, tutti tai rintakumi sovi siihen. :snotty:

onhan imuote kunnossa?

Mullakin tuli laitoksella toiseen nännii verirakkula. imetin rintakumin kanssa ja pojalla oli jotenkin väärä imuote. Jätin kumin pois kun nänni alko parantumaan ja pojan ote parani kyllä, eikä enää ole tollasia tullut. Eli uskoisin, että sillä imun lujuudella ei ole niinkään väliä noiden rakkuloiden muodostumiseen, enemmänkin sillä imuotteella.

Ja APlle, oletko koittanu imettää selälläs. Siis niin, että vauva makaa mahallaan vatsasi päällä ja siitä tissi suuhun. Silloin painovoima ns. hoitaa hommansa ja maito ei suihkua niin kovalla paineella. :)

Alkuperäinen kirjoittaja heihoi:

onhan imuote kunnossa?

Mullakin tuli laitoksella toiseen nännii verirakkula. imetin rintakumin kanssa ja pojalla oli jotenkin väärä imuote. Jätin kumin pois kun nänni alko parantumaan ja pojan ote parani kyllä, eikä enää ole tollasia tullut. Eli uskoisin, että sillä imun lujuudella ei ole niinkään väliä noiden rakkuloiden muodostumiseen, enemmänkin sillä imuotteella.

Ja APlle, oletko koittanu imettää selälläs. Siis niin, että vauva makaa mahallaan vatsasi päällä ja siitä tissi suuhun. Silloin painovoima ns. hoitaa hommansa ja maito ei suihkua niin kovalla paineella. :)

En itseasiassa oo kokeillu mutta kaikkee täyty kokeilla eli seuraavaks niin. nyt painun pumpulle ennen ko räjähtää :D

Yhteistyössä