imetys ei onnistu-mitä tehdä AUTTAKAA

• Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti
neuvoton
vauvan kanssa kotiuduttiin tänään.osastolla imetys sujui,tosin välillä oli tahimista mutta viiminen pvä meni loistavasti.kuin myös kotona.nyt illalla imetyksestä ei tullut mitään,vauva vain huusi,imaisi muutaman kerran ja huusi taas.

olin ihan neuvoton,ei ole korviketta niin ei ollut vauvalle antaa mitään.nännit ovat niin kipeät että saa itkua vääntää aina kun edes paita niitä hipaisee.

sain nyt käsin lypsettyä 30ml,annan sen kun lapsi herää ja yritän taas imetystä.miten kauan tuo lypsetty maito säilyy hyvänä pullossa?

mitä jos imetyksestä ei jatkossakaan tule mitään?

huih
paa jääkaappiin ja vesihauteessa lämmintä kun tirvale herää.
HUomenna haet rintakumit apteekista ja lansinoh (bepanthenkin käy) voidetta :) ne oli parasta !! ennen rintapumppun (turhaa) hankintaa meinasin kuolla kipuun jonka vauvan tehokas imeminen aiheutti... ja tisulipäät oli niiin rikki että itkin ja itkin... :(

ap
Alkuperäinen kirjoittaja huih:
HUomenna haet rintakumit apteekista ja lansinoh (bepanthenkin käy) voidetta :) ne oli parasta !! ennen rintapumppun (turhaa) hankintaa meinasin kuolla kipuun jonka vauvan tehokas imeminen aiheutti... ja tisulipäät oli niiin rikki että itkin ja itkin... :(

miten ne rintakumit käytännössä tpomoo,mikä on tarkotus jne?

siis
Alkuperäinen kirjoittaja muistaakseni:
vuorokauden säilyy pullossa
tietysti jääkaapissa.
ja tuossa imetyksen sujumisessa voi hyvinkin kestää, enemmän tai vähemmän aikaa. yritä itse pysyä rauhallisena, hyvä imetysasento jne. vauva voi huutaa tissillä sitäkin, että maito tulee liian suihkuna, silloin voi ensin vähän lypsää pulloon talteen hurjimmat suihkut.

huih jatkaa
kyllä siitä tulee pikkuhiljaa.. älä luovuta ei kukaa oo seppä syntyessään... :) maidon nousu kestää ja se että nännisi tottuvat vampyyriin ja sen imutekniikkaan :) :p

kunhan vauva tosiaan imuotteen hallitsee niin sujuu.. paat haukkaamaan kuin rintaolis hampurilainen suu ammollaan ja naps.. koeta vaan henkisesti jaksaa vauvan turhautumista ettet itse menetä uskoa itseesi. Mulla meni laitoksella hermo ja ukolle kilaroin, kotona kun imetys sitten ei ottanut sujuakseen niin seki meinas mennä sekasin kokonaan.. ukko siis :D
mut siitä se lähti sit pikkuhiljaa viikossa oli jo parempi olo daisareilla..

kokenut imettäjä
kärsivällisyyttä! käytä pehmeitä liivinsuojia, auttavat arkuuteen. arkuus helpottaa parissa viikossa. Imetät vaan vaikka sattuu ja vauva kätisee. Ilmeisesti huutaa siksi kun ei saa kunnon otetta nännistä, kun eivät ole vielä kovettuneet tarpeeksi imetykseen. ja muista, maito ei voi yhtäkkiä loppua jos et ala antamaan lisämaitoa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja huih jatkaa:
kyllä siitä tulee pikkuhiljaa.. älä luovuta ei kukaa oo seppä syntyessään... :) maidon nousu kestää ja se että nännisi tottuvat vampyyriin ja sen imutekniikkaan :) :p

kunhan vauva tosiaan imuotteen hallitsee niin sujuu.. paat haukkaamaan kuin rintaolis hampurilainen suu ammollaan ja naps.. koeta vaan henkisesti jaksaa vauvan turhautumista ettet itse menetä uskoa itseesi. Mulla meni laitoksella hermo ja ukolle kilaroin, kotona kun imetys sitten ei ottanut sujuakseen niin seki meinas mennä sekasin kokonaan.. ukko siis :D
mut siitä se lähti sit pikkuhiljaa viikossa oli jo parempi olo daisareilla..

pelkään et vaavin paino laskee kauheesti kun tää on tämmöstä... =(
kyllä niin paljon rintoihin sattuu että jos toi kumi ja rasva (ollut jo muutenkin käytössä) ei auta niin lopetan kyllä imettämisen kokonaan,melkeen kamalempaa ku ite synnytys

hu
nuin pieni vauva syö usein ja vähän et luulisin et maito säilyy tutin kanssa kaapissa. rintakumit no ohjeet o mukana mut nibliksen päälle ja sit voit puristaa pikku tipan sinne niin et kaveri hoksaa että hei sieltä tulee maitoa ja alkaa imuttelemaaan..

jotkut vaavit voi vierastaa kumia mutta älä luovuta ja sitko virtaa paremmin niin voit ottaa kumin pois välissä ja kokeilla normisti. mut parasta on et nänni tottuu siihen ja kumi jää pois sit pikkuhiljaa...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kokenut imettäjä:
kärsivällisyyttä! käytä pehmeitä liivinsuojia, auttavat arkuuteen. arkuus helpottaa parissa viikossa. Imetät vaan vaikka sattuu ja vauva kätisee. Ilmeisesti huutaa siksi kun ei saa kunnon otetta nännistä, kun eivät ole vielä kovettuneet tarpeeksi imetykseen. ja muista, maito ei voi yhtäkkiä loppua jos et ala antamaan lisämaitoa.

en ymmärrä miten joku voi vaan imettää ja imettää jos näin kauheesti sattuu??

voimahali

kyllä niin paljon rintoihin sattuu että jos toi kumi ja rasva (ollut jo muutenkin käytössä) ei auta niin lopetan kyllä imettämisen kokonaan,melkeen kamalempaa ku ite synnytys[/quote]

ei niin nopsaan tipu, älä huoli. voithan toki antaa lisämaitoa jos tuntuu mutta parasta on se oma maitosi, pumpattuna tai tissistä ja jos ei yksinkertaisesti riitä jatkossa... niin sitte teet mitä tarvii.. sen näet sitten.
nyt vielä toinen niin pieni että rintamaito riittää hyvin.
itsevarmuutta ja pitkää pinnaa.. voiku mullekin ois joku näitä neuvoja silloi tarjonnut :D
en vain tänne tajunnut tulla..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja voimahali:
kyllä niin paljon rintoihin sattuu että jos toi kumi ja rasva (ollut jo muutenkin käytössä) ei auta niin lopetan kyllä imettämisen kokonaan,melkeen kamalempaa ku ite synnytys
ei niin nopsaan tipu, älä huoli. voithan toki antaa lisämaitoa jos tuntuu mutta parasta on se oma maitosi, pumpattuna tai tissistä ja jos ei yksinkertaisesti riitä jatkossa... niin sitte teet mitä tarvii.. sen näet sitten.
nyt vielä toinen niin pieni että rintamaito riittää hyvin.
itsevarmuutta ja pitkää pinnaa.. voiku mullekin ois joku näitä neuvoja silloi tarjonnut :D
en vain tänne tajunnut tulla.. [/quote]

kun sais nännit levätä ees puol päivää ni vois jo helpata...en tiedä-
huomenna haen kyllä korviketta varalle että saa edes jotain syödäkseen jos ei luonaa

anna aikaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kokenut imettäjä:
en ymmärrä miten joku voi vaan imettää ja imettää jos näin kauheesti sattuu??
ne nännit tottuu siihen usko mun sanaa.. :)

itse imetin vedet silmissä poikaa ja mies katsoi tuskaisena vieressä kun kyyneleet vain valui mun silmistä, pelkästä kivusta.. mietin itse silloi että kuinka tää voi sattuakaan näi paljon mutta kun lapsi päästi irti ja röyhtäs täydestä olosta tuli heti parempi mieli (kun kipukin lakkas) :heart:

ja anna ilmakylpyjä nänneille jos vain pystyt kävellä ilman paitaa kotona..

ja ne nännit meni rikki myöhemminkin ei vain tuossa alussa.. mutta kuten sanottua ne on aluksi järjettömän arat ja voivat verestääkin..

vieras
Se sattuu aluksi. mutta helpottaa kyllä kun nännit tottuvat. Imuote voi olla myös väärä. Jos vauva imee vain nänninpäätä eikä "haukaa" tissiä niin silloin imetys sattuu. Ja nännit rikkoutuvat. Tsemppiä. Kuukauden kuluttua sujuu jo paremmin. Kaikkien pitää opetella imetys, se ei ole aina helppoa. Olisi ollut lohduttavaa jos joku olisi kertonut sen minulle ennen synnytystä.

minä
mulla oli ensimmäiseltä tiehyet niin tukossa ettei tullu mitään vaikka vauva imi ja toinen raukka vain huusi kun oli niin nälkä.. kunpa olisin korviketta osannut silloin tarjota.. vuorokauden kuluttua kun kävin kuumassa suihkussa hautomassa ja haudoin kaalinlehillä rupesi tulemaan ja tilanne rauhoittui heti.. jos tästä nyt apua oli..

Kaikkien muiden neuvojen lisäksi,muista juoda paljon, jotta saat nestettä. Ja syödä hyvin. Ja jos miehes vaikka hieroisi hartioita, se kun pistää maidon tulemaan samoin kuin lämmin suihku. Kyllä se siitä ja onnea pienen vaavin vanhemmille. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huih:

miten ne rintakumit käytännössä tpomoo,mikä on tarkotus jne?
http://www.pedihealth.fi/images/tuotekuvat/1021.jpg

Tuo rintakumi on tosi kätevä.Ei satu imettäminen ja vauvakin saattaa saada hyvin otteen.Kokeileppa.

Ei kannata hätäillä. Imetys ennen kun maito alkaa nousta on todella takkuilevaa. Mulla on ekoina päivinä ollut sama ongelma jokaisen vauvani kohdalla. Apuna olen käyttänyt rintapumppua ja antanut sitä lypsettyä maitoa pullosta vauvalle. Päivässä tai parissa se maito on sitten alkanut nousta ja imetys onnistunut ilman ongelmia. Ja kuten muutkin ovat todenneet, rintakumista voi myös olla apua, varsinkin jos maito noustessa pakkautuu rintoihin niin että nännit ovat kun kiveä :/

Yhteistyössä