imetyksestä

Mietin tässä, että kun me mennään osailmetyksellä ja mulla ois kova hinku vielä päästä täysimetykselle, mut meidän 3kk vanha neiti ei suostu syömään enää muuten kun kantamalla niin kuinka kauan teillä vauvat yleensä viihtyy tissillä kerrallaan?

Ja toinen kysymys galluppiluonteisesti et millon ootte alottanu kiinteiden syötön. Ja miten sit ku se alotetaan vähennetäänkö imetystä/korviketta?
 
Täysimetän 4 kk vauvaani. Aloitamme varmaankin kiinteät siinä 6 kk iässä, kun nyt menee vielä tosi hyvin pelkällä maidolla. Korvikkeesta en osaa sanoa, mutta antaisin vauvalle tissiä kiinteidenkin jälkeen aina sillon kun pyytää. Luulenpa, että vauva kyllä itse osaa säädellä maidon tarvettaan. Mutta kokemustahan minulla ei tietenkään siitä vielä ole =) .

Meillä vaihtelee nuo viihtymiset aika paljon. Välillä voi mennä tuntikin, välillä riittää 5 minuuttia.
 
Oon kuullu, et maitoo kannattaa antaa ensin ennen kuin antaa kiinteitä. Ja käyhän se järkeenkin, et ei maidon tulo lopu :) eli et pieni ei tuu täyteen vain niistä soseista. Ja me yritetään alottaa kiinteät vast sillo 6kk iässä. Ja pieni viihtyy tissillä kerrallaan noin vartin. Iltasin tankkaa pidempään. Poika on siis 2kk ja 3vkoa
 
minä täysimetin n.6kk ikään ja sitten soseiden kera vielä pitkään sen jälkeenkin eli meillä piti antaa ensin soseet, et sain niitä edes hitusen menemään ja vasta sitten annoin maidon. On siis hyvin yksilöllistä miten kelläkin menee. Meidän poika oli sellainen et mikään muu maito ei kelvannut, eikä ole tavallista maitoa alkanut juomaan vieläkään ja juuri tuli 3v.

Maitomäärä kasvaa sen mukaan miten pieni sitä syö eli kysynnän ja tarjonnan laki jatkuu koko imetysken ajan, et sen puoleen ei tarvitse huolissaan olla, maitoa on siellä rinnoissa vaikka ne tuntuukin tyhjiltä niin eivät ne ole. Rinnat vain muokkaantuvat imetyksen edetessä ja tuntuvat erilaisilta, maitoa kyllä riittää.

Sitä en enään muista miten kauan rinnalla viipyi, mutta sen muistan et toiset söivät muutmassa minuutissa masunsa täyteen ja meillä lutusteli kaikessa rauhassa haaveillen välillä niitä näitä varmaankin.
 
Kun kiinteitä alotellaan, niin imetystä tai korvikkeen määrää ei tarvi säädellä vaan mieluummin niin, että antaa ensin kiinteitä ja sitten tarjoo tissiä tai pulloa ja lapsi saa juoda niin paljon kuin haluaa.
 
Kyllä meillä maito maistuu vaikka syö pari lihasosetta, puurot aamuin ja illoin ja hedelmäsosetta parikin purkkia. Maito ei ole vähentynyt. Vellejä en ole antanut, niiden anto voi vähentää herumista. Puuroa aina antanut. Kolmatta imetän, edellisiä imetin yli vuoden ikään. Pikkuprinsessa nyt 7 kk. :heart:

Maitoa olen antanut yleensä ruokailun jälkeen ja vauvantahtisesti menny. :)
 

Yhteistyössä