Imetyksestä.

Kiinnostaa tosiaan täälläkin kovasti. Imetystyyny on hommattu ja monikkovalmennuksessa saatu opastusta siitä, kuinka kahden imettäminen onnistuu. Kiva olisi kuulla kokemuksia. Meillä vauvat leikataan masusta 10.12. eli aika käy vähiin..trrrr!
 
Laitoksella ite imetin kumpaakin, yhtä aikaa ja erikseen. Jo laitokselle otin vuokratun kaksosten imetystyynyn mukaan, koska sieltä löytyi vain yksöselle tarkoitettu. Kunnes nännit meni rikki, ->lypsin (olin laiska lypsäjä). Tuolloin sain myös rintatulehduksen. A tytön imu ote oli/on väärä/huono, joten a jäi pullon varaan ja b tyttö on vain rinnalla. Lypsämisen jälkeen yritin imettää a tyttöä myös, mutta ei tissi enää kelvannut.

Laitoksella ollessa oli hankala imettää yhtä aikaa, koska sänky oli kapea kuin tuolit myös.

Tän hetkisessä tilanteessa on puolensa ja puolensa.. Minä hoidan yöllä tissivauvaa ja mies pullovauvaa.
 
Minä imetin kumpaakin yhtäaikaa kun halusin, että pysytään suht samassa rytmissä, eikä kokopäivää tarvitse olla jompikumpi tissillä, kun ei sitä isää ole kuvioissa auttamassa toisen syömisen kanssa. Tilasin ennen tyttöjen syntymää sellaisen tuplien imetystyynyn mutta se ei tuntunut hyvältä, joten nyt se lojuu tuossa käyttämättömänä. Minä sain imetettyä tyttöjä yhtäaikaa niin, että istuin kulmasohvan nurkassa risti-istunnassa ja tyynyt sitten kainaloiden alla ja puoliksi reisien päällä ja sitten tytöt kainaloon ja tissille. Asento oli yllättävän mukava ja kädetkin sai olla vapaana. Joskus lueskelin siinä lehtiä silläaikaa, kun tytöt söivät.
 
Imettelin poikia yhdessä ja erikseen. Sairaalassa sain lastenhoitajilta apua, että sain juonen päästä kii yhtäaikaa imetyksessä. Kotona sit vaihtelevasti... aika pian 3-4kk pojat alko krantustelemaan yhdessä syöntiä ja muutenkin kävivät tarkoiksi imetysrauhan suhteen... puolivuotiaina sit imetys loppu, kun ei ollut aikaa ja mahdollisuutta houkutella poikia rinnalle ja pullo veti pidemmän korren.
 
Imetän yhdessä ja erikseen. Alussa se iso imetystyyny oli meillä ihan ehdoton, mutta nyt kun vauvat isompia (melkein 9kk) niin toinen on sylissä poikittain ja toinen kainalossa, jalat siis samaan suuntaan. Ongelmaksi on tullu kasvavat hiukset: kiskovat niistä toisiaan, ja häiritsevät muutenkin toistensa syöntiä, eli varmaankin yhteissyötöt alkaa vähentyä.

Meillä oli Mollavauvan tuplaimetystyyny, mutta se hajosi/repesi sisäkaarteesta. Jos joku haluaa sen paikattavaksi tai uuden malliksi, niin laita yv!
 

Yhteistyössä