imetyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutzi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mutzi81

Aktiivinen jäsen
03.07.2006
6 059
0
36
tyttö siis kolmen päivän ikäinen. kuinka usein teillä näin pienet on imetetty? siis suurinpiirtein. kun tämä tapaus roikkuisi tissillä koko ajan..mietin että onkohan ihan huvikseen siinä vaik ei nälkä oiskaan.. alkaa olemaan jo toinen rinta aika kipeä.. :whistle:

Voio olla huvikseen, mutta muista vanha sanonta: parempi äiti tuttina kuin tutti äitinä.

Kyllä se varmasti menee ohi kun maito kunnolla nousee ja rinnalla ei huvikseen voi olla kun rinta ampuu maitoa suuhun. Ja sitten suututtaa. :heart:

Kyllä siinä alkuun aika tiuhaan oltiin.. tuntui välillä ettei muuta ehdikään kuin imettää.. kun esikoinenkin oli hoidettava.
Muistaakseni vasta joskus 3-4 kk tietämillä sai vähän taukoa noihin syöttöihin, taisi olla tosin siitä kiinni että aloiitettiin vellit silloin.

Mulla kuopus roikkui koko ajan tissillä. Se on ihan normaalia, että on rinnat kipeenä tossa alussa. Muista rasvat rinnanpäitä, juoda PALJON ja syödä hyvin. Se vauva myös "tyhjää imiessään" tilaa vaan maitoa, ja maidontuotanto lisääntyy. Ja jos jossain vaiheessa rinnat lässähtää ja tuntuu tyhjiltä, niin se normaalia ja kuuluu asiaan. Ei tarkota että maidon tulo loppui tai vähentyi.

No kolmantena päivänä se maito yleensä vasta nouseekin eli on ihan normaalia ja kuuluukin antaa ihan lapsentahtisesti imeä sitä maitoa. Se tasoittuu sitten, mutta eihän noin pieneltä voi odottaa vielä yhtään mitään tasaantumista.

Rintojen kipeytyminen on erittäin normaalia. Mulla ainakin ekat pari viikkoa on nännit olleet niin kipeät, että lentoon olen meinannut lähteä jokka kerta kun vauva on napannut ekat imut. :D Mutta ohi menee sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Mulla kuopus roikkui koko ajan tissillä. Se on ihan normaalia, että on rinnat kipeenä tossa alussa. Muista rasvat rinnanpäitä, juoda PALJON ja syödä hyvin. Se vauva myös "tyhjää imiessään" tilaa vaan maitoa, ja maidontuotanto lisääntyy. Ja jos jossain vaiheessa rinnat lässähtää ja tuntuu tyhjiltä, niin se normaalia ja kuuluu asiaan. Ei tarkota että maidon tulo loppui tai vähentyi.

Joo moni erehtyy luulemaan, että maidontulo lakkaa kun rinnat on alussa tosi täysinäiset maidosta, mutta kun vauva kasvaa ja se maitomäärä rinnoissa vakiintuu sille ns. oikealle tasolle niin ne tissit ei enää pakkaannu maidosta samalla tavalla. Sitten monet meinaa, että jaa nyt ei sit oo enää maitoa, vaikka oikeesti on ihan samalla tavalla.

Tämä kolmas oli ensimmäiset 3 viikkoaan kokoajan tissillä - sentään vähän kokoajan vähensi, nyt 6 viikon iässä jo helpottaa kummasti. Onneksi isä piti pitkän isysloman, olisin muutoin ollut helisemässä kun on nuo kaksi isompaakin hoidettavana.

eli anna olla vaan, toivottavasti sulla on siellä apua että saat itsellesi ruokaa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Tämä kolmas oli ensimmäiset 3 viikkoaan kokoajan tissillä - sentään vähän kokoajan vähensi, nyt 6 viikon iässä jo helpottaa kummasti. Onneksi isä piti pitkän isysloman, olisin muutoin ollut helisemässä kun on nuo kaksi isompaakin hoidettavana.

eli anna olla vaan, toivottavasti sulla on siellä apua että saat itsellesi ruokaa jne.

on mulla tän ja ensi viikon apua. mutta sit olen yksin päivät. ja tosiaan kaksi lasta jo on..5v ja 2v.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:

on mulla tän ja ensi viikon apua. mutta sit olen yksin päivät. ja tosiaan kaksi lasta jo on..5v ja 2v.

Onneksi kuitenkin nuin isot jo, ja pitävät varmasti toisilleen seuraa :)

Meillä oli isännän lähtiessä taas töihin ne pari ekaa päivää vähän hakusessa kun vaavikin tosiaan vain joko söi tai oli sylissä, mutta pian siitä lähti arki hahmottumaan.

Yhteistyössä