Imetyksen vastaisuudesta sis. valitusta!

  • Viestiketjun aloittaja onnistunut imettäjä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja siirri:
Ne, jotka ovat "epäonnistuneet" imettämisessä, eivät ehkä halua, että kukaan muukaan siinä onnistuu. Tai he pitävät imettämistä muutenkin vähäpätöisenä, koska eivät ole siinä itse onnistuneet.
Tai sitten he ovat ymmärtäneet sen, että äitiys rei ole suoritus, ei edes imetyksellä mitata "onnistumista" siinä.
Ap kirjoitti, että hänelle on sanottu, että helpommalla pääsee jos antaa lapselle korviketta. Eikö juuri sellainen äiti pidä äitiyttä suorituksena, joka sanoo noin? Äitiys on suoritus, mistä voi päästä jotenkin helpommalla, kun ei imetä.

Itse en pidä imettämistä äitiyden mittarina, siksi kirjoitinkin sanan epäonnistua lainausmerkeissä.
 
ap
Minä uskon siihen, että ei vauva-ajan ruokinnalla ole väliä (kunhan saa sitä ruokaa), vaan sillä miten toimii vanhempana kun lapsi kasvaa. Ehkä siinä se vanhemmuus mitataan, ei vauva-ajan ruokinnassa..? :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja siirri:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja siirri:
Ne, jotka ovat "epäonnistuneet" imettämisessä, eivät ehkä halua, että kukaan muukaan siinä onnistuu. Tai he pitävät imettämistä muutenkin vähäpätöisenä, koska eivät ole siinä itse onnistuneet.
Tai sitten he ovat ymmärtäneet sen, että äitiys rei ole suoritus, ei edes imetyksellä mitata "onnistumista" siinä.
Ap kirjoitti, että hänelle on sanottu, että helpommalla pääsee jos antaa lapselle korviketta. Eikö juuri sellainen äiti pidä äitiyttä suorituksena, joka sanoo noin? Äitiys on suoritus, mistä voi päästä jotenkin helpommalla, kun ei imetä.

Itse en pidä imettämistä äitiyden mittarina, siksi kirjoitinkin sanan epäonnistua lainausmerkeissä.
Niin, kälyni "halusi päästä helpommalla" ja tällä tarkoitan sitä, että kun ei imettänyt, mieskin pystyi syöttämään.
Mutta TÄSSÄ tapauksessa pulloruokinta johtui laiskuudesta. :(
 
,,,
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mulle ainakin on aivan se ja sama, saako lapset ravintonsa tissistä vai pullosta, pääasia on, että ne kasvaa ja voi hyvin. Äitiys ei ole mikään suoritus, eikä imetys saavutus sen enempää kuin imettämättömyys epäonnistuminenkaan.

Ehkä sukulaisesi yrittivät sanoa, että siitä imettämisestä ei kannata ottaa paineita. Hyvä, jos onnistuu - jos ei, se ei sinun äitiytesi arvoa vähennä.
En ole ottanut siitä paineita, mutta halusin silti kovasti imettää. Se on eri asia, koska minulla ei ole mitään pulloruokittuja vauvoja tai heidän äitejään vastaan, päinvastoin! :D
Ymmärrän tämän täysin. Mullekin henkilökohtaisesti imetys oli tosi tärkeää ja taistelin monta kuukautta erilaisten imetysongelmien kanssa. Olen tosi iloinen, että kaikesta huolimatta pystyin imettämään tytärtäni aluksi täysimetyksellä 5,5 kk ja nyt vasta vuoden iässä tyttö hylkäsi rinnan. Minullakaan ei ole mitään pulloruokintaa vastaan, mutta imetys oli MINULLE tärkeä asia ja sen onnistuminen on "voitto" minulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, kälyni "halusi päästä helpommalla" ja tällä tarkoitan sitä, että kun ei imettänyt, mieskin pystyi syöttämään.
Mutta TÄSSÄ tapauksessa pulloruokinta johtui laiskuudesta. :(
Häh, mä ainakin olin todella onnellinen että mies pystyi osallistumaan vauvan hoitoon myös öisin. Kutsu vaan laiskuudeksi jos haluat, mä sanon että se oli ainoa keino selvitä järjissään vauva-ajasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, kälyni "halusi päästä helpommalla" ja tällä tarkoitan sitä, että kun ei imettänyt, mieskin pystyi syöttämään.
Mutta TÄSSÄ tapauksessa pulloruokinta johtui laiskuudesta. :(
Häh, mä ainakin olin todella onnellinen että mies pystyi osallistumaan vauvan hoitoon myös öisin. Kutsu vaan laiskuudeksi jos haluat, mä sanon että se oli ainoa keino selvitä järjissään vauva-ajasta.
Höh, mun mielestä siinä taas pääsee helpommalla kun ei tarvitse keskellä yötä lähteä maitoa hakemaan "länsisiivestä" vaan napattua vauvan tissille. Ja ne kaikki pullojen keittämiset yms. Laiska äiti imettää :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, kälyni "halusi päästä helpommalla" ja tällä tarkoitan sitä, että kun ei imettänyt, mieskin pystyi syöttämään.
Mutta TÄSSÄ tapauksessa pulloruokinta johtui laiskuudesta. :(
Häh, mä ainakin olin todella onnellinen että mies pystyi osallistumaan vauvan hoitoon myös öisin. Kutsu vaan laiskuudeksi jos haluat, mä sanon että se oli ainoa keino selvitä järjissään vauva-ajasta.
Mähän sanoin, että SIINÄ KYSEISESSÄ TAPAUKSESSA. En yleistänyt. En tiedä esim. sinun elämästäsi mitään, enkä siksi syyllistä! Pahoittelen jos sain sinut loukkaantumaan! :ashamed:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, kälyni "halusi päästä helpommalla" ja tällä tarkoitan sitä, että kun ei imettänyt, mieskin pystyi syöttämään.
Mutta TÄSSÄ tapauksessa pulloruokinta johtui laiskuudesta. :(
Häh, mä ainakin olin todella onnellinen että mies pystyi osallistumaan vauvan hoitoon myös öisin. Kutsu vaan laiskuudeksi jos haluat, mä sanon että se oli ainoa keino selvitä järjissään vauva-ajasta.
Höh, mun mielestä siinä taas pääsee helpommalla kun ei tarvitse keskellä yötä lähteä maitoa hakemaan "länsisiivestä" vaan napattua vauvan tissille. Ja ne kaikki pullojen keittämiset yms. Laiska äiti imettää :D
Näin itsekin koin asian. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mähän sanoin, että SIINÄ KYSEISESSÄ TAPAUKSESSA. En yleistänyt. En tiedä esim. sinun elämästäsi mitään, enkä siksi syyllistä! Pahoittelen jos sain sinut loukkaantumaan! :ashamed:
En mä loukkaantunut, ei mua imetysasiat pysty juuri hetkauttaan. Ihmettelen vaan että mitäs se kelleen kuuluu imettääkö käly vai ei, ja mistä syystä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mähän sanoin, että SIINÄ KYSEISESSÄ TAPAUKSESSA. En yleistänyt. En tiedä esim. sinun elämästäsi mitään, enkä siksi syyllistä! Pahoittelen jos sain sinut loukkaantumaan! :ashamed:
En mä loukkaantunut, ei mua imetysasiat pysty juuri hetkauttaan. Ihmettelen vaan että mitäs se kelleen kuuluu imettääkö käly vai ei, ja mistä syystä.
Itseasiassa kyllä se meille vähän kuului, sillä kälyni esikoista hoisimme mieheni kanssa aikas paljon, kun neiti oli 0-6kk ikäinen. Silloin olimme vielä itse lapsettomia ja tuhannet eri syyt johtivat tähän tilanteeseen. Emme tosin olisi siihen itse halunneet. Ja kahden muun lapsen teko ei myöskään ollut ehkä maailman paras ratkaisu kälyltäni. Vaikka ihania lapsia ovatkin ja kaikki rakastamme heitä kovasti!!! :heart:
 
Nii kauhiast ihmettelen
Onko sua pienenä rakastettu liian vähän, vai miksi on niin tärkeää käydä läpi kälyn vanhemmuuden kaikki puutteet täällä?

Ja onko se imetys nyt siis laiskan äidin ratkaisu, vai imettämättömyys?
 

Yhteistyössä