Imetyksen loputtua, miten olette nukuttaneet lapsen yöunille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emilja

Vieras
Eli poikani 10kk (ei syö tuttia eikä juo pullosta) on nukahtanut rinnalle illalla josta olen sitten nostanut omaan sänkyyn nukkumaan. Nyt, kun olen menossa töihin muutaman kk:den päästä rupesin jo sitäkin murehtimaan, että mitenkäs mä nyt saan pojan yöunille? Maitoallergia meillä vielä "riesana" joten soijamaidon aloitus kokeilutkin tarvis aloittaa. Miten ihmeessä mä saan sen puoli litraa päivässä, kun ei mitään jogurtteja nyt sit voi lisänä antaa...

No tuossa vaiheessa en ehkä enää osaa auttaa. Itse en ole antanut vauvan nukahtaa en pullolle enkä rinnalle vaan aina hereillä sänkyyn. Sinne sitten itsekseen nukahtaa. Voisit tieten yrittää aloittaa tuon opettamisen...?
On kai soijamaidostakin tehtyjä jogurtteja?

No helpompi tosiaan olis jos et ólisi nukuttanut tissille. Mutta, jälkiviisaus ei tietystikään mitään auta. Itse lopetin juuri imetyksen. Jätin ensin päivätissittelyt pois. Lopulta kävi niin, että lapsi ei sitten kaivannut yötissiäkään. Varmaan vähän niin kuin unohti kaivata tissiä. Päivätissittelyn vähentämisen aloitimme siten, että tarjosimme nokkamukista joka aterialla maitoa (sinä tarjoaisit soijamaitoa), minkä jälkeen täydensimme maitomääriä imettämällä ruokailun jälkeen. Pikku hiljaa aterioilla alkoi mennä enemmän ja enemmän maitoa ja pystyimme jättämään imetyskertoja väliin. Ja lopulta päiväimetyksiä ei tarvittu. Meni tovi ja jäi yöimetyksetkin automaattisesti pois.

Yhteistyössä