Imetyksen lopetus

  • Viestiketjun aloittaja s
  • Ensimmäinen viesti
s
Kauanko olette imettäneet ja miksi lopettaneet? Meillä 5kk nyt täysimetystä ja haluaisin lopettaa puoleen vuoteen. Meillä ei siis ole maito vähissä mutta haluan silti lopettaa. Tosi ristiriitainen olo... :/
 
Pojasta maito riitti hädintuskin 6kk saakka osittaisella imetyksellä kun sain surkeeta ohjausta. Tytöstä maitoa oli vaikka muille jakaa sillä sain imetysohjaajaksi sairaalassa aivan mahtavan opiskelijan(joka myös äiti)! :heart: joten tyttöä imetin tytön tahdilla 1v1kk asti. Öisinkin söi ainakin 10 kertaa/yö :eek: :D . Ei nälkä mutta piti tuttina. Ja päivisinkin tihee tahti.

MUN mielestä on aivan järjetöntä lopettaa alle 1v imetystä JOS maitoa kerta tulee. Sitten joutuu suotta ostamaan second best KORVIKETTA kun omakin maito ois paljon parempi(jos kerran tulee) ja vain HALUAA lopettaa. Miksi ap haluat lopettaa???
 
ap
Niih... kai se on noin, mä vaan en pidä imetyksestä. Esikoista imetin 7kk, ja oli tarkotus sama tänkin kanssa. Nyt oon alkanu miettii että tulee tosi huono omatunto jos lopetan... ahistaa
 
Molemmilla täysimetystä (4kk ja 6kk) Joten, ekaa 1v 4kk, raskauden toivossa lopetin (heti tärppäs). Kakkosta 1v10kk kun lopetin lopullisesti ilta imetykseen koska oli vaan pelkkää nukahtamisluputusta, ei herunut yhtään...
 
Ymmärrän tuon sun tunteen. Mäkään en nimittäin erityisesti nauti imetyksestä, imetän koska tiedän et se on parempi vaihtoehto mitä korvike. Tyttö nyt päälle 7kk ja olin ajatellut lopetella imetystä tuossa 8-9kk iässä. Mutta oon huomannut, että ei neidille oikein kelpaa korvike joten saattaa olla etten parin kuukauden takia viitsi alkaa opettamaan tyttöä korvikkeelle vaan imetän nyt siihen vuoden ikään asti kunnes saa siirtyä oikeaan maitoon..
 

Yhteistyössä