imetyksen lopettamisesta kohta 5kk, menkkoja ei näy eikä kuulu! koska lääkärille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--

Vieras
Kertokaas fiksummat mulle, kun mulla oli synnytys viime joulukuussa ja imetyksen lopetin huhtikuussa.. ja menkkoja ei kuulu eikä näy vieläkään!

Raskaustestin olen tehnyt ja se nega eikä mitään raskausoireita ole. Alavatsalla ajoittain ehkä pientä paineen tunnetta ja pikku nipistelyjä, mutta mulla on kyllä aikasemmissa raskauksissa tullu heti kamalan voimakas pahoinvointi, ja kun tuo testi oli nega ni en usko että olisin raskaana..

koska hakeutuisin lääkäriin vai odottelenko vielä rauhassa, jos alkaisivat?

Jos oli "kova synnytys" niin voi ottaa aikaa. Mulla meni esikoisen jälkeen muistaakseni n. puol vuotta imetyksen lopetuksesta ennen ku kroppa oli suurinpiirtein toipunut järkytyksestä. Ei kai niillä menkoilla nyt niin kiire ole, ellette toivo uutta raskautta heti piakkoin?

Kun kuukautisia ei kuulunut vuoteen synnytyksen jälkeen neuvottiin käymään lääkärissä. Siellä sanottiin, että ihan normaalia ja sain pilleri-reseptin. Lääkäri sanoi, että voin odotella rauhassa kuukautisia tai aloittaa pillerit. Odottelin rauhassa ja 14kk synnytyksestä alkoi kuukautiset :)

Niin ja täysimetin 4kk, kokonaan imetyksen lopetin 7kk jälkeen.

Mulle gyne sanoi, että 6 kk:tta imetyksen lopetuksesta kannattaa odottaa. Sitten voi käydä hakemassa Terolut-reseptin (keltarauhashormonia), jolla käynnistetään kuukautiset. Mitenkään pakollista se ei ole, mutta jos uusi raskaus on toiveissa, niin sitten tietenkin. :)

Yhteistyössä