Imetyksen lopettamisen haikeus :)

Olen imettänyt neitiä kohta 10kk..Keskosuudesta huolimatta sain imetyksen hyvin käyntiin, niinpä sitä sit oon jatkanut :)

Nyt jonkun aikaa jo olen antanut tuttelin vieroitusvalmistetta nokkamukista ruokailun yhteydessä (en jaksa enää omaa maitoo lypsää/pumppaa) ja imetykset on lähinnä ennen unille menoa. Eilen illalla laitoin ekaa kertaa tytön nukkumaan ilman unitissiä, vakaana aikomuksenani etten yöllä imetä :snotty: no, kello oli viisi kun tyttö heräsi, tarjosin vettä nokkiksesta..Ensin raivostui, sitten kyllä janoonsa joi. Sen jälkeen alkoi hurja hapuilu, ja surkee itku..Vein sänkyynsä, silittelin jne. Eipä sit nukahtanut kuin hetkeksi.

Ja arvatkaa vaan otinko lopulta taas viereen ja imetin hetken :ashamed: mä en vaan KESTÄ toisen surkeutta kuunnella/katsella. Tulee vaan väkiste mieleen että nyt illan itkut ja nukuttaminen meni ihan hukkaan kun aamuyöstä sit kuitenkin "luovutin".

Kai se on ens yönä yritettävä kovemmin. Haluisin tosiaan yöimetykset jo pois, kun tuntuu että ihan tavan vuoksi vaan herää 3:22 joka hemmetin yö :LOL:
 
Voih, mä lopetin neidin imetyksen pari viikkoa sitten. Silloin tuli 7kk ikää. Meillä ei ollut enää viimeisenä kuukautena tullut imetyksestä mitään, neiti hermostui rinnalla joka kerta ja yöt oli ainaista tissuttelua.
Hyvin meni onneksi vaikka koko lailla kerrasta poikki meiningillä mentiin. Tuntui että äiti kaipasi imetystä enemmän kuin vauva :)

Lohdutuksena voin sanoa, että ainakin meillä yöheräilyt loppui saman tien. Pari yötä oli vaikeaa mutta sitten alkoi nukkumaan läpi yön.

Mitäs teille muuten kuuluu?
 
hmm
Jouduin lopettamaan kaksi viikkoa sitten lääkekuurin takia imetyksen kerrasta poikki tyylillä. Haikeaa oli, vauva vaan söi pullosta hyvin heti. Yöt ei muuttuneet miksikään kyllä... Ikää 5kk.
 
Mindy
Imetin esikoista 1v 1kk, ja imetys loppui tosi helposti melkeinpä lapsen aloitteesta kun kävelevällä taaperolla oli muitakin kiinnostuksen kohteita kuin äidin maitobaari. Itselle oli paljon vaikeampaa, maidontulo ei meinannut loppua millään, ja väänsin itkua ja tunsin itseni ihan tarpeettomaksi piti lypsää maitoa viemäriin.
 
8kk äiti
Itselläni on kans ollu tahtojen taistoa, kun ollaan poikaa yritetty yö tisseistä vieroittaa. Toinen saa kauheita raivareita yöllä, kun ei tissiä tule. Monta kertaa on pitäny purra hammasta yhteen jottei "sortuisi" antamaan. Toinen osaa olla vaan niin surkean näköinen.
Kokonaan imetyksen lopettaminen voi olla kova paikka molemmille vielä joskus..
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Miksi 10 kk vanha pitää vieroittaa? Ja mitä se kävely asiaan kuuluu. Meillä lapset oppineet kävelemään 10 kk vanhana, mutta vähän yli vuoden imetin silti
en kokonaan vielä aio vierottaa, nuo illat ja yöt vaan alkaa rasittamaan, kun ei uni tule muuta kuin tissi suussa. Siinä vaiheessa kun olen viisi kertaa nukuttanut illalla tissille, niin alkaa turhauttamaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja 8kk äiti:
Itselläni on kans ollu tahtojen taistoa, kun ollaan poikaa yritetty yö tisseistä vieroittaa. Toinen saa kauheita raivareita yöllä, kun ei tissiä tule. Monta kertaa on pitäny purra hammasta yhteen jottei "sortuisi" antamaan. Toinen osaa olla vaan niin surkean näköinen.
Kokonaan imetyksen lopettaminen voi olla kova paikka molemmille vielä joskus..
:hug: tsemppiä sullekkin :)
 
TSEMPPIÄ! :hug:

Meillä tyttö on kohta 8kk ja olen yrittänyt ja yrittänyt josko joisi Nania/Tuttelia päivällä kun imetykset alkaa olla semmosta sirkusta että. Mutta EI. Neiti oikein ravistelee ja valuttaa maidon pois suusta..
Yöllä imetän vielä, enkä siitä välttämättä haluaisikaan luopua... Vaikka nukkuakin toki olis ihan joskus! ;)
 
Miracles: meilläkin on imetys melkosta showta välillä..pyöritään, kieputaan PURRAAN, ja muuten vaan hihhuloidaan :) meillä alkaa nokkamuksita juonti luonnistua jotenkin, pulloa tyttö ei huoli sitten millään! Tutti on nyt alkanut kelpaamaan kun hampaita tullut, aiemmin ei sekään..Eikä se näytä lohtua tuovan ainakaan nukahtamistilanteissa.
 

Yhteistyössä