Imetyksen lopettaminen, kannustavia juttuja kaipaan miten on mennyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Meillä pienempi on nyt 1v1kk ja imetän vielä ja tällä hetkellä useamman kerran yössä, tosin alakulmahampaat tekevät tuloaan, että sekin voi vaikuttaa tuohon öiden katkonaisuuteen, mutta lapsi on nukkunut kokonaisia öitä vain muutaman koko aikana.
Nyt sitten mietin, että pitäisikö imetys lopettaa kokonaan, helmikuussa nimittäin pitäisi lapsi laittaa kahdeksi yöksi hoitoon ja silloin siis imetys pitäisi olla ohi.
Inhoan lapsen huudattamista yöllä. Kertokaa miten teillä on tuo imetyksen vieroitus onnistunut.

Jouluna olisi siis tarkoitus aloittaa tuo vieroitus, kun vanhempi lapsi lähtee isälleen ja jään tuon nuoremman kanssa kaksin.

Olen kahden lapsen imetyksen lopettanut just tolleen reilun vuoden ikäisenä. Itse tein niin, että jätin aina yhden päivän imetyksistä pois kerrallaan viikon välein. Imetin siis vuoden ikäistä aamupalalla, lounaalla, välipalalla, päivällisellä ja sitten illalla ennen nukahtamista ja yöllä. Ekaksi jätin pois välipalan imetyksen, sitten päivällisen, sit varmaan lounaan, aamun ja sit viimeiseksi illan imetyksen ja silloin sit samalla vaan lopetin yöimetyksen myös. Meillä meni ainakin ihan hyvin, tosin kuopus on nukkunut tosi hyvin jo aika pienestä. Jos on yöllä ollut huutoa, niin oon sit mennyt pinnasängyn viereen ja siinä silitellyt ja hyssytellyt.

Meillä sujui samanikäisen lapsen vieroitus "kuin itsestään". Yöimetyksiä oli 1-2 ja niistä selvittiin (ilman huudatusta) sylittelyllä parina yönä. Päiväimetykset lopetin yksi kerrallaan ja hyvin meni. Tsemppiä!

Meillä päiväimetykset ovat harventuneet, imetän vain kotona ja nyt kun olen ollut aamupäivät töissä, niin aamuisin en imetä, mutta iltaisin tuo melkein riipii paitaa mun päältä, kun pitäisi vähän väliä päästä tissille ja hieman alkaa väsyttämään.
Esikoisen imetys loppui kuin seinään esikoisen ollessa 7kk vanha. Minä yhtenä päivänä päätin, että nyt saa riittää, kun toinen alkoi puremaan ja se sopi myös lapselle, ei yhtään kaivannut edes tissiä, mutta tää nuorempi on ihan toista maata.

Yhteistyössä