Imetyksen jälkeen kysymyksiä RINNOISTA (eri pariset, miten "loppumaito" pois rinnoista yms)!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiree78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiree78

Vieras
Poika alkaa olla 5 kk ja tissimaito ehtyy. Eipä tule enää kuin toisesta rinnasta vähän ja senkin pumppaan, koska poika ei enää tissiä oikein syö...

Nyt huomaan, että ennen kivan kokoiset, tiukat, B-kupit ovat ihan eri paria. Toinen tissi on (vielä!) B-kokoa, mutta löysä löllö ja toinen on auttamattomasti kutistunut varmaan niukkaan A-kuppiin. Ei helvetti!!!! Paidat ei enää istu, enkä tiedä mitkä geelitäytteiset rintaliivit tässä pitää oikein ostaa ja toisesta kupista varmaan täyte pois, että näyttää edes vähän samanlaisilta.

Onko jollain tissit jotenkin ihmeellisesti tasottunut tai kasvanut, kun imetys on loppunut? Olen aika laiha imetyksen jälkeen, joten varmaan tulee sellaiset 3-4 kg jossain vaiheessa takas, joten jospa ne vähän tissiä kasvattas??? Taitaa olla turha toivo miettiä edes tollasta....

Sit mietin myös sitä, että kun rinnoista tulee vielä muutamia tippoja (toisesta siis enemmänkin, eilen pumppaamalla 50 ml), niin täytyykö mun jotenkin tarkkailla, ettei rintoihin jää maitoa, vaan lopetanko imetyksen sitten kun tuntuu, ettei enää tule paljon maitoa (toisesta siis tulee vielä jonkun verran, toisesta ei edes sitä vertaa, että kantsis pumpata, mutta voihan siellä vielä maitoa olla tippoja). Mutta siis jos tuntuu, että muutamia pisaroita tulisi, niin voiko silti lopettaa imetyksen. Mitä ns. loppumaidolle tapahtuu, jos se jää tisseihin? Onko se siellä loputtomiin, vai häipyykö se omia aikojaan?

Kummia kysymyksiä, mutta esikoinen kyseessä, joten kaikkea sitä miettiikin.

Imetin melkein kokonaan toisesta rinnasta, ehkä kerran/vrk toisesta, imetyksen loppuvaiheessa olivat aivan eriparia, nyt kun 2kk olen ollut imettämättä ovat taas samaa paria :)
Taitaa olla harvassa ne rinnat jotka ei jää lapasta muisuttaviksi ;)

Mulla oli ennen lapsia hyvä b-kuppi ja nyt kolmannen lapsen jälkeen koko on muuttunut c:ksi.Järkytys on kun niistä on tullut niin armottoman löys'ät lärpäkkeet,että oikein hävettää.Mutta samaa ongelmaa mulla tavallaan on,eli toinen on hiukan pienempi kuin toinen.Vasen tissi ei ole oikein koskaan ollut niin lasten mieleen imetyksen aikana ja se on nyt pienempi mitä oikea.Liivejä on siis todella vaikea löytää,mutta monesti teen juuri noin kuten sanoit,että ostan topatut liivit ja sitten poistan oikealta puolelta toppauksen.

Muitakin siis löytyy. Mutta entä toi maito juttu eli voinko lopettaa imetyksen ja jättää loppumaidot tissiin? Vai pitääkö imetyksen jälkeen jotenkin tarkkailla, että maidot tulee pois tms.

Juuri tuon takia turvauduin kirurgin apuun, tisseistä ei ollut kun tyhjät pussit jäljellä useamman lapsen imetyksen j'lkeen, Lapsikiintiö täysi ja mami sai uuset tissit en ole katunut hetkeäkään!
Nut upeat c\d kupin rinnat!! Elämänlaatu parani huomattavasti! Satsatkaa mammat myös itseenne!

Mä imetin meidän kakkosta useemman kuukauden vaan toisesta rinnasta kun toisesta se maito hiipu imetysten vähennyttyä. Eli oli kyllä ihanan eripariset tissit sillon... Kyllä se tasottu sitten ajan kuluessa.
Ei todellakaan tarvi pumpata tyhjäksi, jos tuntuu pinkeeltä niin sen verran, että se pakotus helpottaa, eli ei se maito sinne ikuisiksi jää. Maitoa tosin voi hyvinkin valua sitten kuukausia vielä imetyksen lopettamisen jälkeen.

Yhteistyössä