Imetykseen liittyen tyhmä kysymys :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen nyt kuullut asiasta hieman ristiriitaista tietoa, liekö sitten yksilöllinen juttu, mutta josko joku kuitenkin osaisi sanoa? Että kun olette aloittaneet imetyksen, onko teillä esiintynyt hikoilua nimenomaan yläkropassa? Ja onko nuo hikoilu"kohtaukset" jatkuneet sitten läpi imetyksen vai ilmenneet vain silloin alussa vai miten?

En muista oikein tuollaista hikoilua liittyvän imetykseen..Olen imettänyt 5,5v yhteensä. Hormonitoiminnasta varmasti johtuu ja jollain tavalla voisi olla myöskin kilpirauhashormonit kyseessä. Eli hormonit synnytyksen jälkeen hakevat "paikkaansa". Tasaantuu kyllä! Onnea imetykseen! :)

En tiedä johtuiko hikoilu imetyksestä vai synnytyksestä, mutta vauvan synnyttyä ja imetyksen alettua hikoilin noin kuukauden kuin pieni porsas ja nimenomaan ylävartalosta. Kun heräsin yöllä imettämään, yöpaita oli ihan läpimärkä hiestä, lakanat kosteita jne. Tosi inhottavaa, alkoi luonnollisesti paleltaa älyttömästi kun nousi sängystä. Jouduin ostamaan lisää yövaatteita ja laineilemaan miehen t-paitoja, että sain aina heräämisen yhteydessä vaihtaa kuivaa päälle. Tuohon kun vielä yhdistää sen että maitoa tulvi liivinsuojienkin läpi, olo oli melkoisen kostea ja haiseva suurimman osan ajasta, ja pyykkikone tuli tehokäyttöön ;)

[QUOTE="vieras";26307174]En tiedä johtuiko hikoilu imetyksestä vai synnytyksestä, mutta vauvan synnyttyä ja imetyksen alettua hikoilin noin kuukauden kuin pieni porsas ja nimenomaan ylävartalosta. Kun heräsin yöllä imettämään, yöpaita oli ihan läpimärkä hiestä, lakanat kosteita jne. Tosi inhottavaa, alkoi luonnollisesti paleltaa älyttömästi kun nousi sängystä. Jouduin ostamaan lisää yövaatteita ja laineilemaan miehen t-paitoja, että sain aina heräämisen yhteydessä vaihtaa kuivaa päälle. Tuohon kun vielä yhdistää sen että maitoa tulvi liivinsuojienkin läpi, olo oli melkoisen kostea ja haiseva suurimman osan ajasta, ja pyykkikone tuli tehokäyttöön ;)[/QUOTE]

Just sama mulla,paitsi ettei maito lanehtinut,hiki vain. Onneks kesti vain n. kuukauden.